۱۰۵۷۴۲۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

حضور در جام‌جهانی برای کشتی بی‌اهمیت است

اتحادیه جهانی کشتی (UWW) بالاخره تکلیف برگزاری رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۰ را یکسره کرد؛ این بار با لغو کامل مسابقاتی که قرار بود به میزبانی صربستان در تاریخ ۲۲ تا ۳۰ آذرماه و در شهر بلگراد برگزار شود.

روزنامه خراسان: اتحادیه جهانی کشتی (UWW) بالاخره تکلیف برگزاری رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۰ را یکسره کرد؛ این بار با لغو کامل مسابقاتی که قرار بود به میزبانی صربستان در تاریخ ۲۲ تا ۳۰ آذرماه و در شهر بلگراد برگزار شود. این اتفاق در حالی افتاد که UWW پیش‌تر مصمم بود مسابقات هرطور شده برگزار شود و درست در زمانی که تقریبا تمام اردوهای ملی رشته‌های ورزشی کشورهای مختلف به دلیل شیوع کرونا تعطیل بود، مسئولان جهانی به یک‌باره اعلام کردند رقابت‌های قهرمانی جهان برگزار می‌شود.

این‌گونه بود که فدراسیون کشتی ایران هم که پیش‌تر برای صادر شدن مجوز برگزاری اردوها از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا تلاش‌های زیادی کرده بود و حتی علیرضا دبیر برای گرفتن مجوز به دیدار نمکی، وزیر بهداشت رفته بود، با تصمیم ناگهانی UWW غافلگیر شد. بلافاصله بعد از اعلام قطعی برگزاری مسابقات قهرمانی جهان، فدراسیون ایران هم با تشکیل جلسه‌ای فوق‌العاده اعلام کرد اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی به ترتیب از ۲۵ و ۲۶ مهر آغاز می‌شود.

البته تنها برگزاری اردو کافی نبود چراکه با توجه به دوری چندین ماه کشتی‌گیران از عرصه تمرین و رقابت، کادرهای فنی تیم‌های ملی به این نتیجه رسیدند که برای مشخص شدن نفرات اعزامی به رقابت‌های صربستان، انتخابی برگزار کنند. برگزاری اردوها و انتخابی‌ها هم البته خالی از خطر نبودند و در جریان آن هم تعداد از کشتی‌گیران و غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی و ۲ نفر از دستیارانش در کادر فنی دچار کرونا شدند. در کش‌وقوس انتخابی‌های ایران اما به ناگاه برخی کشورهای صاحب‌نام و بانفوذ در کشتی صراحتا اعلام کردند به دلیل اوج‌گیری دوباره کرونا در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت نمی‌کنند.

آمریکا، قزاقستان و کوبا از جمله این کشورها بودند. اما اضافه شدن ژاپن، میزبان المپیک توکیو ۲۰۲۰ به جمع آن‌ها مزید بر علت شد. این‌گونه بود که دست و دل اتحادیه جهانی هم برای برگزاری مسابقات لرزید و مردد شد. درنهایت مسئولان اتحادیه جهانی اعلام کردند در جلسه‌ای در تاریخ ۱۵ آبان، تکلیف برگزاری مسابقات مشخص خواهد شد.

این‌بار با رعایت معیارهای تدوین‌شده از سوی کمیته اجرایی اتحادیه جهانی. معیارهایی بر این مبنا که اگر بنا به برگزاری مسابقات باشد، برای برگزاری هر مسابقه باید ۸ تیم از ۱۰ تیم برتر رنکینگ و حداقل ۷۰درصد کشورهای شرکت‌کننده سال قبل برای شرکت در رقابت‌های صربستان اعلام آمادگی کنند.(بر اساس حضور ورزشکار سال قبل) اتفاقی که گویا درنهایت رخ نداد و با به حدنصاب نرسیدن تعداد متقاضیان شرکت در رقابت‌های قهرمانی جهان، این رقابت‌ها از سوی UWW لغو شد تا مسئولان جهانی به فکر برگزاری مسابقات در شکلی جدید با نام جام‌جهانی و به صورت انفرادی باشند؛ رقابتی که نحوه برگزاری آن قرار است به زودی از سوی اتحادیه جهانی کشتی اعلام شود.

تشریح اهداف ایران از شرکت در قهرمانی جهان

با لغو رقابت‌های قهرمانی جهان و جایگزین کردن مسابقات جام‌جهانی انفرادی به جای آن، بلافاصله اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران هم به تعطیلی رفت تا این تعطیلی برق‌آسا، یک پیام روشن در دل خود داشته باشد؛ حضور در جام‌جهانی برای کشتی ایران بی‌اهمیت است. هرچند گفته می‌شود کادرهای فنی تیم‌های ملی در طول تعطیلی اردوها، درخصوص کم‌وکیف اعزام یا عدم اعزام تیم ملی به این رقابت‌ها تصمیم‌گیری خواهند کرد اما آنچه مشخص است این‌که سطح رقابت‌های جام‌جهانی اصلا با مسابقات سطح بالایی چون قهرمانی جهان قابل مقایسه نیست.

درست است که مسابقات قهرمانی جهان صربستان در زمره رقابت‌های کسب سهمیه المپیک محسوب نمی‌شد اما فدراسیون کشتی ایران برای حضور در این رقابت‌ها که شرکت در آن چیزی معادل ۱۲۰هزار یورو برایش آب می‌خورد(بابت پرداخت ورودی مسابقات بدون احتساب هزینه هواپیما) ۲ هدف مهم داشت؛ اول فرصت دادن به کشتی‌گیران برای کسب یا افزایش تعداد مدال‌های جهانی خود.

دوم حمایت از حمید سوریان به عنوان کاندیدای ایران در انتخابات هیئت رئیسه اتحادیه جهانی چراکه قرار بود در حاشیه رقابت‌های صربستان، انتخابات هیئت رئیسه اتحادیه جهانی هم برگزار شود. حالا با لغو مسابقات صربستان و تعویق انتخابات هیئت رئیسه اتحادیه جهانی دیگر منطقی نیست فدراسیون کشتی ایران برای شرکت در رقابتی مثل جام‌جهانی که در زمره مسابقات درجه چهارم کشتی دنیا محسوب می‌شود از جیب هزینه کند.

مگر این‌که مسئولان برگزاری مسابقات اعلام کنند بابت حضور کشورها در این رقابت‌ها هزینه‌ای دریافت نخواهند کرد. در این صورت شاید معادلات کادر فنی تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ایران هم برای شرکت دادن یا ندادن تیمی از ایران در این رقابت‌ها تغییر کند. البته طی سال‌های گذشته همواره صفر تا ۱۰۰ هزینه برگزاری جام‌جهانی بر عهده میزبان بوده؛ ضمن این‌که با توجه به اوج‌گیری دوباره شیوع کرونا در جهان، اصلا بعید نیست با گذشت چند روز و عدم استقبال تیم‌ها از حضور در جام‌جهانی این رقابت‌ها هم لغو شود چراکه در حال حاضر آمریکا اعلام کرده در این رقابت‌ها هم شرکت نمی‌کند و اگر فدراسیون ایران هم تصمیمی مشابه آمریکا بگیرد، احتمال لغو این رقابت‌ها بیش از پیش قوت خواهد گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج