۱۰۵۷۵۷۲
۳ نظر
۵۰۱۷
۳ نظر
۵۰۱۷
پ

رویا‌های مهران غفوریان محقق می‌شود؟

مهران غفوریان سریال خانگی می‌سازد. این تیتری بود که این هفته پس از گفتگوی اخیر این بازیگر کمدی با رادیو در رسانه‌ها منتشر شد اما این کارگردانی چقدر جدی خواهد بود؟

مهر نوشت: مهران غفوریان سریال خانگی می‌سازد. این تیتری بود که این هفته پس از گفتگوی اخیر این بازیگر کمدی با رادیو در رسانه‌ها منتشر شد اما این کارگردانی چقدر جدی خواهد بود؟

غفوریان بازیگر و کارگردان طنزهای تلویزیونی است که از یکی دو دهه پیش همان‌قدر که در بازیگری توانمندی خود را ثابت کرده در کارگردانی هم توانسته مجموعه‌های دلنشین و پرمخاطبی بسازد؛ «این چند نفر» که بیشتر به هژیرها معروف شد و «زیر آسمان شهر» که جزو به یادماندنی‌ترین آثار وی در حوزه کارگردانی تا به امروز بوده است. هرچند بعد از آن هم چند بار دیگر دست به کارگردانی زد و نتوانست تجربه‌های موفق خود را تکرار کند.

رویا‌های مهران غفوریان محقق می‌شود؟

غفوریان این سال‌ها بیشتر در حوزه بازیگری فعالیت داشته است و طی چند سال اخیر نیز حضورش در «خندوانه» و استندآپ کمدی‌ها توانست یک بار دیگر او را احیا کند و حتی به عنوان فینالیست برتر مطرح شود. البته که بعد از این موفقیت‌ها با یک انتخاب نادرست اجرای «اعجوبه‌ها» را پذیرفت و باز در زمانی که این برنامه می‌رفت که به یک برند تبدیل شود و او می‌توانست با آزمون و خطاها خود را در این موقعیت تازه بازیابد کنار گذاشته شد و خود برنامه هم با انتخاب نادر سلیمانی با شکست بدتری را تجربه کرد!

غفوریان بعد از یکی دو دهه که هر از گاهی دست به کارگردانی زده است، دوباره سودای کارگردانی پیدا کرده است و بازیگری مانع نشده که از رویاهای خود دست بکشد. رویاها یا اهدافی که گاهی هم بلندبلند درباره آن‌ها فکر می‌کند و در رسانه‌ها به اشتراک می‌گذارد.

او این هفته در گفتگویی با رادیو تهران از فعالیت‌های خود در حوزه بازیگری گفت و همچنین از هدف جدیدش در حوزه ساخت سریالی «درام» برای شبکه نمایش خانگی خبر داد. غفوریان در این گفتگو با اشاره به متنی که در دست نگارش است عنوان کرد: «سعید هوشیار نویسنده خوبی است و من سال‌هاست که با او کار می‌کنم و دوست هستیم. او نوشتن یک طرح را به درخواست و سفارش علی اسدزاده شروع کرد. این کار برای شبکه نمایش خانگی است و قرار است من آن را بسازم. این سریال ماجرایی جدی دارد و درام است.»

اگر مهران غفوریان این سریال را بسازد چالشی بزرگ برایش خواهد بود، چراکه که دست به ساخت سریالی جدی و ملودرام زده است. با این حال باید دید او چقدر می‌تواند این تصمیم را عملی سازد.

غفوریان طی چند سال اخیر چندین بار دیگر از رویاهایش گفته که دوست داشته است در سینما یا تلویزیون آن‌ها را عملی کند اتفاقاتی که شاید بیشتر هم با فضای ذهنی و شخصیتی او نزدیک تر بوده و ایده‌های اجرایی‌تری برای او محسوب می‌شده‌اند. به طور مثال او چندین سال پیش از ساخت «زیر آسمان شهر ۴» خبر داد و همان زمان رضا عطاران را هم به عنوان مشاور خود در این سریال معرفی کرد اما هنوز بعد از چند سال وعده و وعید برای این سریال محبوب محقق نشده است.

غفوریان حدود دو سال پیش نیز از ایده ساخت تاک شویی به سبک اجراهای جیمی فالون سخن گفته بود که می‌خواست در شبکه نسیم آن را بسازد. این پروژه هم تا جایی پیش رفته بود و غفوریان وعده داد خودش تهیه کنندگی، کارگردانی و اجرای آن را بر عهده خواهد گرفت و چند باری هم از مذاکره‌ها با مدیریت شبکه نسیم گفته بود، اما هنوز از این برنامه هم خبری نشده است.

این بازیگر طنزپرداز سینما و تلویزیون همچنین حدود سه سال پیش اعلام کرد که می‌خواهد یک فیلم سینمایی بسازد که محمدرضا آرین فیلمنامه اش را نوشته بود. ساخت این فیلم سینمایی هم آنقدر جدی شده بود که غفوریان بعدها از اسم آن با نام «نون خامه‌ای» یاد کرد و حتی علی سرتیپی را به عنوان تهیه کننده کار معرفی کرده بود با این حال این اثر هم به تولید نرسید.

حال باید دید ایده جدید غفوریان درباره ساخت سریال شبکه خانگی چقدر جدی است و این بار عملی خواهد شد یا به پروژه‌های مورد علاقه‌اش که قرار بوده بسازد اما در آرشیو ایده‌هایش مانده‌اند، خواهد پیوست؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      بزرگترین اشتباهش این بود که خودشو لاغر کرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به خاطر بیماریش باید وزنش رو کم میکرد

    • بدون نام

      یعنی چی !!!
      بزرگترین اشتباه !!!
      بهترین تصمیم برای سلامتی خودش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج