جاباما
۱۰۵۷۹۹۶
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

۴میلیارد و ۷۰۰میلیون از قرارداد استرا گم شده

باشگاه استقلال تهران از پرونده شفر به پرونده آندره‌آ استراماچونی رسید.

خبرآنلاین: باشگاه استقلال تهران از پرونده شفر به پرونده آندره‌آ استراماچونی رسید.

تنها یکی دو روز بعد از پرداخت پول شفر و باز شدن پنجره نقل و انتقالات این باشگاه، فیفا رای دیگری علیه استقلال صادر کرد که بر اساس آن باید یک میلیون و ۳۰۰ هزار یورو به استراماچونی بپردازد. با توجه به قیمت یورو در بازار ایران، رقمی که استقلال باید به حساب این مربی ایتالیایی واریز کند، حدود ۴۱ میلیارد تومان است! اما در این بین اتفاق عجیب دیگری رخ داده که انگار وزارت ورزش هم چشم خود را به روی آن بسته است.

پول هاپولی شده!

حدود دو ماه قبل علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل سابق استقلال دست به افشاگری درباره پول ناپدید شده در قرارداد استراماچونی زد. او گفت: «حساب ما با ایشان ۱۵۰ هزار یورو مغایرت دارد. یعنی باشگاه می گوید ما پول را پرداخت کرده‌ایم ولی استراماچونی می‌گوید نه. باشگاه تاکیدش این است میزان پرداختی به او ۴۵۰ هزار یورو بوده ولی مربی ایتالیایی می گوید ۳۰۰ هزار یورو بیشتر دریافت نکرده است.»

فیفا هم طرف استراماچونی را گرفت

حالا با توجه به رای صادر شده از سوی فیفا، کاملا مشخص است ۱۵۰ هزار دلار ناپدید شده است. در اسناد مالی باشگاه استقلال این پول به عنوان پول پرداختی به استراماچونی لحاظ شده ولی این مربی ایتالیایی در فیفا با سند و مدرک ثابت کرده ۳۰۰ هزار یورو از باشگاه استقلال گرفته نه ۴۵۰ هزار یورو. رای صادره هم به خوبی حکایت از این موضوع دارد. استراماچونی با استقلال قرارداد دو ساله به ارزش ۱.۵ میلیون یورو داشت.

اگر قرار بود فیفا ۴۵۰ هزار یورو پرداختی طبق ادعای استقلال را می پذیرفت، قاعدتا رای مالی باید یک میلیون و ۵۰ هزار یورو می شد، نه یک میلیون ۳۰۰ هزار یورو. طبق خبرهای رسیده از داخل باشگاه، میزان حکم مالی استقلال به احتساب ۳۰۰ هزار یورو پرداختی، یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو بوده که ۱۰۰ هزار یورو هم به خاطر دیرکرد پرداخت پول به آن اضافه شده تا به یک میلیون و ۳۰۰ هزار یورو برسد. حالا این سوال پیش می‌آید که چرا هیچکس حاضر نیست بررسی دقیقی روی ماجرای داشته باشد؟ وزارت ورزش هم همچنان با وجود ادعاهای مطرح شده، سکوت کرده و بیانیه رسمی صادر نمی‌کند.

تاسف!

باشگاه استقلال به ادعای احمد سعادتمند قرار بود با استراماچونی توافق کند و از مبلغ درخواستی او بکاهد ولی کاملا پیداست سفر او هم به ایتالیا کوچکترین سودی برای استقلال نداشته. اگر قرار بود استراماچونی با استقلال توافق هم کند بعد از اختلاف نظرهایی که بین او و باشگاه درباره مذاکرات اخیر پیش آمد، دیگر هیچ امیدی به حل مسالمت آمیز مشکل نبود. کاملا پیداست باشگاه استقلال کوچکترین اقدامی برای توافق با استراماچونی نکرد و حالا به چنین سرنوشتی محکوم شده است.

نظری سخنگو و عضو هیات مدیره استقلال هم با اظهارات تازه خود نشان می‌دهد انگار آنها خیلی ساده به موضوع نگاه می کنند:«واقعاً جای نگرانی نیست. برخی‌ها مدعی بودند که اگر رای اعلام شود، باید در مدت کوتاه تمام مبلغ را پرداخت کنیم، اما اینگونه نیست! رای اولیه صادر شده و قابل تجدید نظر است. این مبلغ به واسطه اسنادی که وجود دارد، کم خواهد شد. قبلاً گفته می‌شد که استقلال برای این پرونده باید در مدت یک هفته حدود ۳ میلیون یورو پرداخت کند، اما حالا می‌بینیم که او درخواست مبلغ حدود یک میلیون و ۳۵۰ هراز یورویی کرده است. ضمن اینکه ما هنوز این فرصت را داریم برای این پرونده به CAS شکایت کنیم!»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • واقعیت!

      پرسپولیس و استقلال در مورد برانکو و شفر شانس اوردند که آنها بلافاصله تیم گرفتند و بدهی های آنها نصف شد و دادند ولی از انجا که استراماچونی هنوز تیمی نگرفته استقلال موظف است طبق قانون ترکمانچای تمام قرارداد ۲ ساله و جریمه اش را هم بدهد.

    • محمد

      هزار بار گفتم پول دست بچه ندید گم می کنه

    • بدون نام

      اگر 2میلیون نفر از هواداران متعصب استقلال هرکدام مبلغ 16هزارتومان فقط به باشگاه کمک کنند پول استراماچونی یک هفته ای پرداخت میشود

      پاسخ ها

      • فقط ابی

        تاخوش بحال وزیر ومدیرا شه هی هاپولی کنن

    • احسان

      کیسه س دیگه .اینکارهاازش برمیاد

    • بدون نام

      متاسفانه توفوتبال ماپول چای مرسوم هست این ۱۵۰هزاردلارپول چای آقایون بوده

    • بهار

      والا پرسپولیس پول برانکو رو جور کرد داد استقلال که چند وقت پیش شفر گفت کل پولمو دریافت نکردم الکی میگفتن پول شفر رو کامل پرداخت کردیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج