۱۰۵۸۰۴۸
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

برنامه مجلس برای نظارت روی عمل‌های زیبایی

رئیس فراکسیون زنان مجلس در پاسخ به تصویب قوانین درباره مشخص کردن حدود و الزامات فرهنگیِ عمل های زیبایی گفت: برخی از موارد نیاز به فرهنگ سازی دارند و مورد بحث در قانون گذاری نیستند. البته قوه مغننه می تواند از جایگاه نظارتی خود استفاده کند و از دستگاه ها بخواهد که دستور العمل هایی را پیگیری کنند.

خبرگزاری دانشجو: فاطمه قاسم‌پور، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در همین رابطه اظهار داشت: تعدادی از کارهایی که مجلس در حوزه‌ی ورزش بانوان دنبال می کند از جهت قانونگذاری و نظارت بر تکالیف برنامه‌هایی است که برای دستگاه های مختلف در نظر گرفته می شود. در سطح اول نظارتی، جلسه ای با وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته است. یکی از مهم ترین دغدغه ها مسائل ورزش بانوان در سطح قهرمانی وهمگانی بود که در جلسه مطرح شد. همچنین توسعه ورزش روستایی از وظایفی بود که باید اتفاق بیفتد و در حوزه زنان نکته بسیار جدی است.

وی ادامه داد: اما تکالیفی در جهت ورزش بانوان و ورزشکاران برای دستگاه ها مشخص شده بود که مجلس پیگیر اجرا شدن آن‌ها بود که تا امروز به چه میزان تحقق یافته است و گزارش هایی به صورت مکتوب دریافت کردیم. از طرفی، ورزش قهرمانی زنان و صیانت از ورزشکاران دغدغه هایی را مطرح کردیم که به هر جهت حمایت از ورزشکاران برای حضور در مسابقات و میادین ورزشی بسیار مهم است. و از طرفی دیگر، درباره ورزش همگانی و ایجاد فضای مناسب ورزشی دغدغه های اساسی است که طرح گردید.

قاسم پور توضیح داد:اما در این میان طرح توصیه‌ای از جانب مجلس مطرح شد و شاید قابلیت تصویبی نداشته باشد. طرحی که در آن، زیرساخت های شهری برای فراغت بانوان باید گسترش یابد و در همین راستا اخیراً جلسه ای در مجلس نیز برگزار شد. در اولین اقدام، مباحث شهرسازی نیز مورد ارزیابی قرار گرفت و بعد از آن تصمیم بر جلسه ای با سازمان شهرداری های کل کشور خواهد بود که باید اصول کلی در توسعه مراکز فراغتی ویژه بانوان مورد بررسی قرار گیرد. این مسئله نیز در حال پیگیری است و تا چند وقت دیگر جلسات برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به تصویب قوانین درباره مشخص کردن حدود و الزامات فرهنگیِ عمل های زیبایی گفت: برخی از موارد نیاز به فرهنگ سازی دارند و مورد بحث در قانون گذاری نیستند. البته قوه مغننه می تواند از جایگاه نظارتی خود استفاده کند و از دستگاه ها بخواهد که دستور العمل هایی را پیگیری کنند. برخی از موارد باید در جهت فرهنگ سازی رشد کنند که به عنوان مثال هویت بخشی به زن مسلمان ایرانی که تقویت فرهنگ سازی است، می تواند باعث شود برخی اتفاقات کاهش یا بهبود یابد.

رئیس فراکسیون زنان درباره سیاست های کلی جمعیت رهبری تاکید کرد: اولین اقدام این بود که به همه دستگاه های اصلی یا همکار نامه زده شده است و گزارش کار درخواست شد. تعدادی از دستگاه ها ارسال کردند و تعدادی هنوز گزارشی نداده اند. اما مجلس منتظر تجمیع آن ها است، تا اقدامی صورت گیرد و البته با مجمع تشخیص نیز گفتگویی صورت گرفت. چراکه در اجرایی شدن سیاست های کلی نظارت داشتند. در مرحله اول مجلس داده هایی را جمع بندی ، ارزیابی و در نهایت اقدام نظارتی که مجلس باید انجام دهد.

وی افزود: از جانب دولت با معاونت زنان نیز جلسه داشتیم که اقداماتی را توضیح دادند که البته قانع کننده نبود. در نهایت برنامه نظارتی ادامه خواهد یافت اما وظیفه نظارت و ریل گذاری باید در سیاست های خانواده، سیاست های کلی جمعیت و برنامه ششم توسعه تکالیف وبرنامه آنان نیز باید مورد بررسی و توجه دستگاه ها قرار گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر مجلس بیکاری داریم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیکار تویی که کور هستی و کارهای مجلس به چشمت نمیاد،برو ببین از اول شروع به کار مجلس تا الآن چند تا طرح و لایحه فقط در ارتباط با مشکلات اقتصادی بررسی و تصویب شده، بقیه‌اش بماند

    • بدون نام

      بیخیال
      شما برید همون سرویس بهداشتیا رو افتتاح کنید
      ما هم راضیتریم

    • مختومه

      همه مشکلات حل شده فقط مانده زیبایی. چقدر بیکارند.

    • بدون نام

      واقعا خجالت نمی کشید دراین اوضاع گرانی و کرونا دنبال نظارت بر عمل های زیبایی هستید!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا رو به دولت بگو، به همونی که بهش رای دادی

    • ع،ر

      روی‌کارهای‌دولتی‌وتصمیمات‌کلان‌که‌کاره‌ای
      نیستید‌لااقل‌برای‌سر‌گرمی‌هم‌شده‌‌خوبه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج