۱۰۵۸۰۹۶
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

«باراک اوباما» در فهرست سخنرانان جایزه بوکر

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در مراسم اعلام برنده جایزه بوکر پنجشنبه (۲۹ آبان ۹۹) سخنرانی می‌کند، این مراسم به صورت مجازی برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایرنا: «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در مراسم اعلام برنده جایزه بوکر پنجشنبه (۲۹ آبان ۹۹) سخنرانی می‌کند، این مراسم به صورت مجازی برگزار می‌شود.
«باراک اوباما» در فهرست سخنرانان جایزه بوکر
روزنامه گاردین، باراک اوباما رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در کنار چهره‌های ادبی سرشناسی چون مارگارت آتوود، برناردین اواریستو و کازوئو ایشی‌گورو در مراسم اعلام برنده امسال جایزه بوکر شرکت می‌کند.
این دوره از مراسم اعلام برنده جایزه بوکر برای پرهیز از تداخل زمانی با انتشار سرزمین موعود کتاب جدید اوباما، از ۱۷ نوامبر به ۱۹ نوامبر (از ۲۷ به ۲۹ آبان) موکول شد و به دلیل شیوع کرونا در همکاری با شبکه بی‌بی‌سی به صورت مجازی برگزار می‌شود.
اوباما در این مراسم درباره تجربه خود از خواندن کتابهای برنده جایزه بوکر صحبت خواهد کرد. وی که ولعی سیری‌ناپذیر برای کتابخوانی دارد، پس از ترک کاخ سفید نیز به معرفی کتابهای پیشنهادی برای مطالعه ادامه داد. در فهرست کتابهای محبوب این سیاستمدار ۵۹ ساله آمریکایی در سال گذشته میلادی، آثاری چون دختر، زن، دیگری اثر برناردین اواریستو، مردمان معمولی نوشته سالی رونی و کتاب تاریخی تالار گرگ از هیلاری منتل به چشم می‌خورد.
نامزدهای جایزه بوکر ۲۰۲۰ در یک نگاه
در کتاب هایی که به فهرست نامزدهای نهایی این دوره از جایزه بوکر راه یافتند، به طیف وسیعی از موضوعات از تغییرات اقلیمی و سختی‌های زندگی در زیمبابوه گرفته تا زوال عقل و سربازان زن در اتیوپی پرداخته شده است.
دایان کوک با برهوت جدید (The New Wilderness) ، تیستسی دانگارمبگا با این جسد سزاوار سوگواری (This Mournable Body) ، آونی دوشی با شکر سوخته (Burnt Sugar) ، مازا منگسته با پادشاه سایه (The Shadow King)، داگلاس استوارت با شاگی بین (Shuggie Bain) و براندون تیلور با زندگی واقعی (Real Life) چندی پیش به عنوان نامزدهای نهایی جایزه بوکر ۲۰۲۰ انتخاب شدند. از این ۶ نامزد، چهار نفر رمان اولی هستند.
جایزه ادبی بوکر پیش از این به نام بوکر مک کانل طی سال های ۱۹۶۹ تا ۲۰۰۱ و طی سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۹ به نام جایزه من بوکر شناخته می شد. این جایزه هر سال به بهترین رمان اصلی نوشته شده به زبان انگلیسی و چاپ شده در انگلیس اهدا می شود. نویسندگان شهروند کشورهای همسود (اتحادیه ای متشکل از ۵۳ کشور) به علاوه ایرلند، آفریقای جنوبی و بعدها زیمبابوه در سال های اول تا سال ۲۰۱۴ واجد شرایط دریافت این جایزه بودند، در ادامه به هر رمانی که به زبان انگلیسی نوشته شده باشد، گسترش یافت.
روند انتخاب برنده جایزه با تشکیل یک کمیته مشورتی شامل یک نویسنده، دو ناشر، یک نماینده ادبی، یک کتابفروش، یک کتابدار و یک رئیس منتصب بنیاد جایزه بوکر آغاز می شود. سپس کمیته مشورتی، هیات داوران را که عضویت آن هر ساله تغییر می‌کند، برمی‌گزیند. داوران از میان منتقدان برجسته ادبی، نویسندگان، دانشگاهیان و شخصیت‌های برجسته عمومی انتخاب می‌شوند.
سال گذشته مارگارت آتوود و برناردین اواریستو به صورت مشترک برنده جایزه بوکر شده و مبلغ ۵۰ هزار پوندی این جایزه را با یکدیگر تقسیم کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اوبامای جنایتکار دستش به خون هزاران نفر از مردم بیگناه سوریه و عراق و یمن آلوده است . با ایجاد داعش خارومیانه ناامن شد و اربابان گلوبالیست این عمله بی وجدان به اهدافشون رسیدن . دستیار بدتر از خودش هیلاری کلینتون با دلالی معاملات کثیف اسلحه میلیاردها دلار به جیب زد . همشون باید روزی جواب پس بدهند آدم کشهای بی شرف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بدم مياد از اين

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج