۱۰۵۸۳۴۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آلکنو بار سفر به ایران را بسته است؟!

یازدهم آبان بود که محمد‌رضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال اعلام کرد سرمربی تیم ملی ایران نهایتا طی‌۱۰‌روز آینده مشخص خواهد شد.

روزنامه خراسان: یازدهم آبان بود که محمد‌رضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال اعلام کرد سرمربی تیم ملی ایران نهایتا طی‌۱۰‌روز آینده مشخص خواهد شد.‌ این صحبت‌ها درست بعد از برگزاری سومین جلسه کمیه فنی و اتاق فکر فدراسیون والیبال مطرح شد؛ جلسه‌ای که خروجی آن رای حداکثری اعضای کمیته فنی به ولادیمیر آلکنو و دانیل کاستلانی به عنوان ۲ گزینه نهایی سرمربی‌گری تیم ملی ایران بود.

پس از آن جلسه هم بود که داورزنی خبر داد مدت زمان کمتر از ۲ هفته، تکلیف نیمکت تیم ملی والیبال مشخص خواهد شد. قرار بود در این زمان تعیین‌شده(‌روزه) از سوی آقای رئیس، فدراسیون با در نظر گرفتن منافع مالی، نوع و نحوه قرارداد سرمربی آینده تیم ملی را مشخص کرده و با یکی از این ۲ گزینه روسی و ایتالیایی به توافق نهایی و عقد قرارداد برسد.

داورزنی تاکید داشت در روند مذاکره با این ۲ گزینه نهایی، نباید دست فدراسیون برای تعیین مبلغ اصل قرارداد و پاداش مربی در صورت اخذ نتیجه، بسته باشد. به همین‌خاطر کمیته فنی و اتاق فکر این امتیاز را برای فدراسیون قائل شد تا در تنظیم قرارداد با سرمربی آینده، با آزادی عمل با آن‌ها وارد مذاکره شود تا درنهایت به قراردادی برسد که طی آن منافع مالی فدراسیون ایران حفظ شده باشد. این درحالی است که با گذشت ۱۴‌روز از تاریخ تعیین شده از سوی رئیس والیبال، هنوز هم خبری از عقد قرارداد با سرمربی آینده نیست. البته میلاد تقوی دبیر فدراسیون دلیل این تاخیر را به درگیری فدراسیون با برگزاری لیگ طی هفته گذشته مربوط دانست و تاکید کرد با توجه به شیوع کرونا و رفت‌و ‌آمد تیم‌ها به فدراسیون در هفته گذشته، به هیچ‌وجه صلاح نبود که جلسه کمیته فنی هم برگزار ‌شود.

از این منظر حرف‌های تقوی بی‌راه نیست. با این‌حال دبیر فدراسیون وعده داده که اگر مشکلی پیش نیاید، جلسه نهایی برای انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال تا پایان این هفته برگزار خواهد شد. این صحبت‌ها درحالی مطرح می‌شود که لیگ برتر والیبال هفته دهم خود را هم پشت سر گذاشته و چشم برهم بزنیم نه‌تنها لیگ تمام شده، بلکه به یک قدمی برگزاری المپیک توکیو خواهیم رسید.

لیگی که زیر‌نظر گرفتن بازیکنان حاضر در آن، کمک زیادی به سرمربی آینده تیم ملی خواهد کرد تا بتواند در فرصت کم باقی‌مانده تا المپیک، دست‌کم از طریق این مسابقات، ترکیب مدنظرش برای تیم ملی را انتخاب کند. اما در‌حال حاضر نه تکلیف سرمربی مشخص است و نه کادر فنی. با این اوصاف اگر پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی بیش از این‌ها طولانی شود، قطعا به ضرر فدراسیون المپیکی والیبال تمام خواهد شد. البته شاید هم فدراسیون انتخابش را کرده و خیالش از بابت سرمربی راحت است.

چرا‌که کارهای اخیر ولادیمیر آلکنو حکایت از آن دارد که مربی روسی در حال بستن بار سفرش به ایران و نشستن روی نیمکت تیم ملی است. چون بلافاصله بعد از اعلام ۲ گزینه نهایی ایران، آلکنو از توماس توتولوی ایتالیایی به‌عنوان دستیارش در تیم ملی والیبال ایران رونمایی کرد و چند روز بعد از آن‌هم فهرست بازیکنان مدنظرش برای حضور در اردوهای ملی را اعلام کرد. فهرستی که نام‌های درخشانی چون سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، سید‌محمد موسوی، امیر غفور، پوریا فیاضی، مسعود غلامی، محمد‌جواد معنوی‌نژاد در صدر آن قرار داشتند.

این درحالی است که از گزینه آرژانتینی خبری نیست و اگر هم فدراسیون ایران با این گزینه درحال مذاکره است، کاستلانی کاملا چراغ‌خاموش در‌حال پیشروی است. در هر صورت هنوز هیچ‌چیز مشخص نیست و باید منتظر ماند و دید جلسه کمیته فنی درنهایت چه تاریخی برگزار می‌شود و خروجی این جلسه منجر به اعلام نام ‌‌سرمربی آینده تیم ملی والیبال ایران خواهد شد یا خیر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج