۱۰۵۸۳۶۸
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

تعیین ضرب‌الاجل برای واکسن کرونای ایرانی

رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه ۲نوع واکسن mRNA و شکل کشته شده ویروس در مرحله تست جلوتر از انواع دیگر واکسن‌ها هستند، گفت: ۲داروی گیاهی برای درمان سرپایی مجوز گرفتند.

خبرگزاری مهر: رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه ۲نوع واکسن mRNA و شکل کشته شده ویروس در مرحله تست جلوتر از انواع دیگر واکسن ها هستند، گفت: ۲داروی گیاهی برای درمان سرپایی مجوز گرفتند.

دکتر مصطفی قانعی با بیان اینکه هفته گذشته جلسه ای با واکسن سازها داشتیم، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در این جلسه تمام واکسن سازها که در کمیته اخلاق و اداره بیولوژیک مورد تایید هستند، توجیه شدند که مستندات واکسن را مرحله به مرحله به سازمان غذا و دارو ارائه کنند.

رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا با بیان اینکه اکنون همه این واکسن سازها در جریان هستند که چه مشوق ها و چه حمایت هایی در این راستا وجود دارد، بیان کرد: به شرطی که اردیبهشت سال ۱۴۰۰ فاز سوم کارآزمایی انسانی را شروع کنند؛ یعنی روی چندین هزار نفر کار را شروع کرده باشند مشمول حمایت ها و مشوق ها می شوند.

وی تاکید کرد: یعنی مراحل یک و دو انسانی را تا این زمان طی کرده باشند و وارد مرحله سوم کارآزمایی بالینی شوند.

به گفته رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا، اکنون تقریبا این واکسن سازها، در حال انجام کارهای خود در سازمان غذا و دارو هستند.

وی در پاسخ به اینکه ۳پلتفرم تولید واکسن توسط واکسن سازها در پیش گرفته شده و کدامیک از این ها نزدیکتر به پروسه تولید هستند، بیان کرد: از سه شکل واکسن، نوع های mRNA و شکل کشته شده ویروس در انجام تست ها جلوترند.

قانعی با بیان اینکه البته اینها زمانی در تولید جلو هستند که مجوز تست بالینی را دریافت کرده باشند، بیان کرد: این مجوز باید قبل از اردیبهشت ماه یعنی در بهمن و اسفند اخذ شده باشد و کار را شروع کرده باشند که این فاز یک است.

رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا تاکید کرد: ایران نسبت به واکسیناسیون دنیا بین ۳-۴ماه عقب تر است ولی چندین واکسن ساز داریم که به تدریج هر کدام با ورود به عرصه تولید، نیاز کشور را براورده می کنند. زیرا هیچ راهی جز تولید داخل وجود ندارد چون هیچکس در دنیا آنقدری واکسن برای واکسینه جمعیت در دنیا ندارد.

پلاسما درمانی یک کار تحقیقاتی است

وی در خصوص آخرین وضعیت داروهایی که در پروتکل درمانی آمده اند، گفت: در آخرین جلسه کرونا به این نتیجه رسیدیم که پلاسما در اختیار پزشک است و می تواند در صورت تشخیص از پلاسما استفاده کند ولی هموپرفیوژن به عنوان یک کار تحقیقاتی در کمیته علمی پذیرفته شد نه به عنوان یک درمان.

رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا در خصوص فاموتیدین گفت: این دارو برای درمان سرپایی است که قبلا هم در پروسه درمان سرپایی بیماران کرونایی مورد استفاده قرار می گرفت.

اخذ مجوز دو داروی گیاهی برای درمان سرپایی کرونا

قانعی در خصوص داروهای گیاهی برای درمان سرپایی بیماران کرونایی گفت: این داروها نیز همانند سایر داروها بعد از اخذ مجوز باید مراحل تست بالینی را به کمیته ملی مقابله با کرونا اعلام کنند ؛ فعلا ۲ داروی گیاهی مجوز گرفته اند.

وی با تاکید بر اینکه مجوز از سازمان غذا و دارو به معنای استفاده بلافاصله نیست، بلکه باید تستهای بالینی را طی کنند، ادامه داد:از این دو دارو یکی در مرحله انجام تست بالینی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایران جهت کشف و تولید واکسن کرونا،درگیر پیچ وخم بوروکراسی(کاغذ بازی)است و بهمین خاطر ۳ الی ۴ ماه برای تولید آن از دنیا عقبیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به خاطر کاغذ باقی عقیبیم کدومه مرد حسابی؟برای این که حرفای خودت رو بزنی حرفای ایشون رو تایید میکنی؟ واکسن فایزر که مجوز گرفته طی 10 ماه زمان برده.سه تا فاز انسانی واکسن رو مگه 4 ماهه طی میکنن؟کدوم کشور 4 ماهه سه تا فاز انسانی واکسن کرونا رو طی کرده و مجوز سازمان بهداشت جهانی رو هم گرفته؟اگر واکسن ساختن 4 ماهه بود که الان ایدز و هپاتیت C ریشه کن شده بود. ای جان پس درگیر کاغذ بازی؟

      • بدون نام

        مگر استامنیفونه پرفسور:!!!خخخ

      • بدون نام

        خدا یک عقلی به تو بده یک پولی هم به من:

    • بدون نام

      خدا شفات تا دیروز که از دنیا عقب نبودیم الان سه چهار ماه عقبیم مطمعنا 3الی 4ماه نیست 3الی 4سال عقبیم در خوشبینانه ترین حالت

    • بدون نام

      پس معلوم شد که بودجه هنگفتی درنظر گرفته شده برای واكسن هاپولی شده حالا ضرب الاجل تعیین میکنن که فلان موقع کاررا باید به کاردان سپرد نه ستاد نمیدونم چی چی یا فلان ارگان نظامی یافلان نیروی نظامی یا شرکتهای دانش بنیان آبکی بعداز۵۰سال از ساختن یه دونه سوزن خیاطی یاسنجاق قفلی عاجزیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این دولت نمیزاربیماری رفع بش خیالتون راحت

    • بدون نام

      تو رو خدا هرچه سریعتر و الساعه شروع کنییید

    • بدون نام

      چرادروغ میگید واکسن کجا یکی میگه زیر ساخت واکسن ندا ریم دومی میگه درحال ازمایش

    • بدون نام

      تماما حرفهای مبهم کلی است تا دیروز میگفتند در دو هفته اینده انسانی شروع میشه اکنون با این حرفهای بی سر و ته شاید شش ماه دیگه هم شروع نشه داروها‌هم اینهمه تبلیغ کردنه مبهمه تازه میگویند تست بالینی می خواهد مگه در کر مانشاه تست نکردند اثرش چه بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج