جاباما
۱۰۵۸۳۷۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ضربه کرونا به کاروان المپیک ایران

تا پایان رقابت‌های گزینشی المپیک که قبل از همه‌گیری ویروس کرونا برگزار شده، کاروان ایران ۵۲ سهمیه قطعی کسب کرده که این تعداد می‌تواند افزایش پیدا کند و رکورد ۶۳ سهمیه دوره‌های قبل را افزایش دهد.

خبرآنلاین: تا پایان رقابت‌های گزینشی المپیک که قبل از همه‌گیری ویروس کرونا برگزار شده، کاروان ایران ۵۲ سهمیه قطعی کسب کرده که این تعداد می تواند افزایش پیدا کند و رکورد ۶۳ سهمیه دوره‌های قبل را افزایش دهد.

کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو که البته قرار است سال ۲۰۲۱ برگزار شود، تاکنون موفق به کسب ۵۲ سهمیه قطعی شده است که این تعداد سهمیه در ۱۱ رشته مختلف به دست آمده است. بعد از تعطیلی رقابت های کسب سهمیه به خاطر شیوع گسترده ویروس کرونا این فرض مطرح شد که این اتفاق به همراه تعویق المپیک می تواند به سود کاروان ایران باشد و در نهایت هم شانس مدال آوری بالا برود و هم تعداد سهمیه ها.

با توجه به اینکه هنوز رقابت های گزینشی وزنه برداری به پایان نرسیده است اما قطعا دو سهمیه به تعداد سهمیه های ایران از این رشته اضافه خواهد شد. با توجه به اینکه مسئولان پیش بینی حداقل ۱۰ و حداکثر ۲۰ سهمیه می کنند ایران می تواند رکورد تعداد سهمیه های خود را در المپیک بشکند. البته نباید این موضوع را نادیده گرفت که حضور ۲۴ بازیکن از والیبال و بسکتبال در المپیک مهم ترین علت افزایش سهمیه ها بوده است.

در حال حاضر اما هیچ یک از این اتفاقات رخ نداده است و اگر نگوییم اوضاع از قبل کرونا بدتر نشده؛ بهتر هم نیست. با استناد به صحبت های بسیاری از ورزشکاران و حتی روسای فدراسیون ها اوضاع فنی بسیاری از ورزشکاران که شانس کسب سهمیه یا شانس مدال آوری هستند خوب نیست و همین می تواند یک المپیک نه چندان خوب را برای کاروان ایران رقم بزند.

در این میان یکی از اتفاقات مهم برای کاروان ایران در توکیو حضور دو تیم در بازی هاست که در تاریخ ورزش ایران بی سابقه بوده است. درواقع با حضور بسکتبال و والیبال در المپیک ایران در دو رشته تیمی به مصاف رقبا خواهد بود که این برای اولین بار خواهد بود. البته اگر سهمیه تیمی شمشیربازی را هم حساب کنیم این تعداد به عدد سه می رسد و سهمیه های کاروان ایران هم افزایش خواهد داشت.

والیبال و بسکتبال؛ ۲۴ سهمیه

تیم والیبال ایران در رقابت های گزینشی ۲۰۲۰ که در کشور چین برگزار می شد با غلبه بر رقبا توانست سهمیه را کسب کند. در آن سو بسکتبالیست ها صعود به یادماندنی داشتند و در حالی که کمتر کسی تصور می کردند آن ها به سهمیه برسند توانستند به عنوان بهترین تیم آسیا در جام جهانی۲۰۱۹، راهی المپیک شوند. این اتفاق در حالی رخ داد که چینی ها با به دست آوردن میزبانی جام جهانی و صرف هزینه زیاد به دنبال کسب تنها سهمیه قاره بودند که این اتفاق رخ نداد.

ضربه کرونا به کاروان المپیک ایران

دوومیدانی؛ دو سهمیه

احسان حدادی بازهم در دوومیدانی به سهمیه رسید و توانست با عملکرد خود در لیگ الماس ۲۰۱۹ در دوحه راهی توکیو شود. حسن تفتیان رکورددار دوی ۱۰۰ متر ایران نیز در مسابقات فرانسه موفق به کسب سهمیه بازی ها شد. با توجه به شرایط موجود بعید به نظر می رسد تعداد سهمیه های دوومیدانی ایران در توکیو افزایش پیدا کند.

بوکس؛ دو سهمیه

در رقابت های کسب سهمیه بوکس که در کشور اردن برگزار می شد نمایندگان ایران عملکرد قابل قبولی داشتند و توانستند دست پر از رقابت ها برگردند. دانیال شه بخش در وزن ۵۷ کیلوگرم و شاهین موسوی در وزن ۷۵ کیلوگرم دو نماینده ایران بودند که توانستند بلیت سفر به توکیو را به دست آوردند. امید احمدی صفا در وزن ۵۲ کیلوگرم نیز با وجود اینکه در دو راند پیاپی برابر حریف پیروز شده بود از سوی داوران بازنده اعلام شد و نتوانست سهمیه بگیرد.

شمشیربازی؛ یک سهمیه تیمی و سه سهمیه انفرادی

با توجه به اینکه در المپیک توکیو برخلاف ریو در بخش تیمی سابر نیز در بازی ها برگزار می شود، تیم ایران در تلاش بود که بتواند سهمیه آن را کسب کنند تا در صورت آماده سازی خوب شانس مدال آوری در این بخش نیز برای ایران وجود داشته باشد. تیم ملی اسلحه سابر ایران در جام جهانی لهستان توانست سهمیه بخش تیمی المپیک را کسب کند تا با این اتفاق سهمیه کامل بخش انفرادی هم نصیب ایران شود.

ضربه کرونا به کاروان المپیک ایران

تیراندازی؛ ۶ سهمیه

در بخش تیراندازی بازهم برتری با زنان است و تا به این جای کار ۴ سهمیه به نام دختران و ۲ سهمیه به نام پسران ثبت شده است. در قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ قطر هانیه رستمیان در ۱۰ متر تپانچه بادی، فاطمه کرم زاده در ۵۰ متر تفنگ سه وضعیت، مهیار صداقت در ۵۰ متر تفنگ سه وضعیت و جواد فروغی در ۱۰ متر تپانچه بادی چهار سهمیه را کسب کردند. نجمه خدمتی و هانیه رستمیان هم در جام های جهانی چین و برزیل در بخش ۱۰ متر تفنگ بادی المپیکی شدند.

دوچرخه سواری؛ یک سهمیه

در دوچرخه سواری هم که حال و روز خوبی ندارد و اوضاع بیش از اندازه نامطلوب است ایران یک سهمیه را براساس رنکینگ در بخش تایم تریل جاده به دست آورده است. در واقع این سهمیه به نام کشور ایران ثبت شده و شخص خاصی آن را کسب نکرده است.

کاراته؛ ۴ سهمیه

در کاراته که می توان گفت امروز شانس اول مدال آوری ایران محسوب می شود؛ این رشته اولین حضورش در المپیک را تجربه می کند. بهمن عسگری در لیگ جهانی ۲۰۱۹ اولین سهمیه ایران را کسب کرد. سجاد گنج زاده، حمیده عباسعلی و سارا بهمنیار نیز سه سهمیه دیگر را کسب کردند تا تعداد سهمیه های ایران به چهار برسد.

ضربه کرونا به کاروان المپیک ایران

تکواندو؛ ۲ سهمیه

در رشته تکواندو که نسبت به سال های قبل افت فاحشی داشته تاکنون دو سهمیه توسط آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی به دست آمده که آن ها در رقابت های گرند پری موفق به کسب مجوز شده اند.

تیروکمان؛ یک سهمیه

میلاد وزیری در رقابت های قهرمانی آسیا تایلند در سال ۲۰۱۹ توانست در بخش ریکرو یک سهمیه المپیک را کسب کند.

کشتی؛ ۶ سهمیه

در جام جهانی قزاقستان در سال ۲۰۱۹ تیم ملی کشتی ایران موفق به کسب ۶ سهمیه شد که ۳ سهمیه در آزاد و سه سهمیه هم در فرنگی به نام ایران ثبت شده است. در ۵۷- کیلوگرم رضا اطری، ۸۶- کیلوگرم رضا یزدانی و ۱۲۵ کیلوگرم یدالله محبی سه سهمیه کشتی آزاد را به دست آوردند. در کشتی فرنگی نیز علیرضا نجاتی در وزن ۶۰-، محمد علی گرایی در وزن ۷۷- کیلوگرم و امیرقاسمی منجزی در وزن ۱۳۰- کیلوگرم سهمیه گرفتند.

سهمیه های ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو:

دوومیدانی: ۲ سهمیه

تیروکمان: یک سهمیه

بسکتبال: ۱۲ سهمیه

والیبال: ۱۲ سهمیه

بوکس: ۲ سهمیه

شمشیربازی: ۳ سهمیه انفرادی و حضور در بخش تیمی

تیراندازی: ۶ سهمیه

کاراته: ۴ سهمیه

تکواندو: ۲ سهمیه

دوچرخه سواری: یک سهمیه

کشتی: ۶ سهمیه (سه سهمیه آزاد و سه سهمیه فرنگی)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج