جاباما
۱۰۵۸۴۴۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

کرونا چگونه از طریق چشم منتقل می‌شود؟

عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی با تشریح چگونگی انتقال کرونا از طریق چشم به راهکار‌های مقابله با سرایت ویروس کرونا از طریق مخاط چشم پرداخت.

ایرنا: عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی با تشریح چگونگی انتقال کرونا از طریق چشم به راهکار‌های مقابله با سرایت ویروس کرونا از طریق مخاط چشم پرداخت.

سیامک زراعی قنواتی در خصوص انتقال کرونا از طریق چشم افزود: انتقال کرونا از طریق مخاط‌ها و سطح چشم صورت می‌گیرد، اما گیرنده‌های ویروس کرونا در سطح چشم کمتر از بینی و قسمت‌های انتهایی حلق است.

وی گفت: ویروس کرونا می‌تواند با ورود به سطح چشم و از طریق مجرای اشکی خود را به بینی و حلق و از آنجا به گیرنده‌های قابل انتقال ویرس برساند و از این طریق فرد را آلوده کند.

عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی برای کاهش انتقال ویروس کرونا اظهار داشت: استفاده از ماسک، شیلد و عینک‌های مناسب بسیار کمک کننده است.

زارعی قنواتی عنوان کرد: برای کاهش سرایت کرونا علاوه بر رعایت و استفاده از وسایل محافظتی شخصی باید سعی کنیم از حضور در مکان‌های پرازدحام خودداری کنیم.

وی ادامه داد: بهتر است فاصله فیزیکی را رعایت کنیم. اگر امکان وجود دارد در فضا‌های باز حضور داشته باشیم. اگر قرار است در صف یا جا‌های شلوغی باشیم بهتر است تا رسیدن به نوبت، در ماشین شخصی یا فضای باز قرار گیریم.

زارعی قنواتی یادآور شد: اگر نشانه‌های کرونا مثل تب، خستگی و علایم سرماخوردگی داریم، خود را قرنطینه کنیم و با حضور در اجتماع افراد دیگر را آلوده نکنیم. اگر تست مان مثبت است حداقل زمان قرنطینه ۱۴ روز است؛ ولی بهتر است یک تا دو نوبت تست pcr انجام دهیم که مطمئن شویم ویروس را به دیگران انتقال نمی‌دهیم.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشور‌ها تاکنون بیش از ۵۳ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده اند. ایران از نظر تعداد قربانیان کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت نهمین کشور دنیاست. تعداد مرگ‌های کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا بیش از ایران بوده است.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج