جاباما
۱۰۵۸۶۲۷
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

کشور‌ها برای مهار موج جدید کرونا چه کردند؟

دیگر کشورها برای مهار موج جدید کرونا چه شیوه های محدودیتی را در نظر گرفته اند؟

روزنامه خراسان: با اوج گرفتن موج سوم کرونا، بالاخره قرار شد از اول آذر محدودیت های جدیدی در شهرهای بزرگ کشورمان برای کنترل این ویروس مهار نشدنی اتخاذ شود. هر چند برخی کارشناسان بر این باورند که باید شهرهای بزرگی مانند تهران حداقل دو هفته تعطیل شوند اما نگاه به محدودیت های دیگر کشورها که آمارهای متفاوتی از مبتلا و جان باختگان کرونایی دارند، نشان می دهد به دلایلی که شاید مهم ترین آن اقتصادی باشد، کشورها تنها به قرنطینه و محدودیت ها بسنده کرده اند و لااقل در کشورهای اروپایی و آسیای شرقی خبری از تعطیلی شهرهای بزرگ نیست.

کشور‌ها برای مهار موج جدید کرونا چه کردند؟

با این حال در ادامه به محدودیت های دیگر کشورها در موج سوم کرونا پرداخته ایم که خواندنش خالی از لطف نیست.

محدودیت های کرونایی در جهان

مقامات بسیاری از کشورها که این روزها با شروع موج دوم یا سوم همه‌گیری کرونا، با افزایش چشمگیر مبتلایان مواجه هستند، برای کاهش مبتلایان و جان باختگان کرونایی اقدام به اعمال محدودیت هایی کرده اند که متاسفانه پیامدهای معیشتی هم برای مردم داشته است.

انگلستان - محدودیت برای کریسمس

حدود یک هفته است که دور دوم محدودیت ها در انگلستان شروع شده و به گفته نخست وزیر، حداقل چهار هفته برقرار خواهد بود. این محدودیت ها شامل تعطیلی فروشگاه های غیر ضروری، رستوران ها، سینماها، سالن های تئاتر، هتل ها و مهمان سراها می شود؛ اما با وجود اعمال محدودیت های جدید، مدارس و دانشگاه ها همچنان مجاز به فعالیت هستند و در برنامه آن ها تغییری به وجود نیامده است. در کنار محدودیت هایی که نوشتیم مقرر شده تنها 25 درصد از کارکنان در محل کار حاضر شوند. نخست وزیر بریتانیا دلیل این تحریم ها را کاهش آمار کرونایی تا قبل از رسیدن کریسمس و جمع شدن خانواده ها در کنار هم اعلام کرده است.

آلمان - محدودیت های کم

دور دوم محدودیت ها در آلمان از 2 نوامبر یعنی 2 آبان شروع شد. طبق این محدودیت ها از آن تاریخ رستوران ها فقط غذای بیرون بر دارند. هیچ برنامه و مراسمی اجازه برگزاری ندارد. تمام مراکز تفریحی تعطیل هستند. البته در آلمان هم مثل انگلستان مدارس و کودکستان ها باز هستند و علاوه بر آن خدمات کلیسا و تظاهرات آزاد است و مراکز مراقبت از سالمندان هم بازدیدکننده قبول می کنند. فروشگاه های بزرگ هم به شرط این که به ازای هر 10متر یک مشتری قبول کنند، فعال هستند.

فرانسه - محدودیت شدید

فرانسه تقریبا زودتر از همه کشورهای اروپایی، دور تازه محدودیت های کرونایی را اجرا کرد. فرانسوی ها از 28 اکتبر یعنی 7 آبان وارد شرایطی بسیار شبیه قرنطینه تمام عیار شدند. از همان تاریخ به بعد تردد در شهر با محدودیت همراه شد و مردم برای خروج از خانه مجبورند فرمی را پر کنند که دلیل خروج از خانه را در آن می نویسند. فرانسوی ها فقط حق دارند برای رفتن به محل کار، خرید خوراکی، مسائل پزشکی و نوبت دادگاه از خانه خارج شوند. طبیعتا رستوران ها هم بسته است و ادارات و فروشگاه ها هم باید با یک چهارم نیرو به فعالیت بپردازند. البته در فرانسه هم مدارس و کودکستان ها همچنان باز است.

آمریکا - قرنطینه برابر با برده داری!

آمریکا در حالی که از هفته های اول جهانی شدن کرونا در قله مبتلایان و کشته ها قرار دارد، با قرنطینه رابطه خوبی نداشته است. چندوقت پیش وزیر دادگستری آمریکا اعلام کرد محدودیت های کرونایی بعد از برده داری بدترین نوع نقض آزادی های فردی در آمریکاست. هم اکنون نیز چند ایالت مانند ایلینوی، نیویورک، کالیفرنیا، مینه سوتا و... از اول نوامبر وارد محدودیت شدند. در نیویورک کسانی که از بیرون ایالتی وارد آن شوند، سه روز قرنطینه خواهند شد، برگزاری تجمع هم ممنوع شــده و صاحبان مشاغل باید حداقل یک سوم نیروی کارشان را در خانه نگه دارند. البته در آمریکا هم همچنان مدارس و دانشگاه ها باز هستند و رستوران ها باید بر اساس استانداردهای فاصله گذاری، مشتری قبول کنند.

پرتغال - محدودیت تردد شبانه

از 18 آبان محدودیت‌های محله‌ای برای تردد شبانه در این کشور شکل گرفت. بر این اساس محدودیت تردد از ساعت ۲۳ تا 5صبح روز بعد در ۱۲۱ منطقه این کشور از جمله لیسبون و پورتو اعمال شد. همچنین به گفته نخست وزیر پرتغال، در این ۱۲۱ منطقه که محل سکونت ۷۰ درصد از جمعیت پرتغال است، هیچ یک از ساکنان اجازه ندارند در تعطیلات آخر هفته در فاصله ساعات ۱۳ تا 5صبح از خانه خارج شوند.

بلژیک - محدودیت ها تا ۱۵ آذر

در بلژیک هم از ۱۰ آبان محدودیت‌های قرنطینه‌ای اجرایی شده است. طبق این محدودیت‌ها به فروشگاه‌ها و مغازه‌های غیرضروری و مشاغل ارائه دهنده خدمات شخصی مانند آرایشگاه‌ها دستور داده شده تا اواسط ماه دسامبر یعنی 15 آذر فعالیت خود را تعطیل کنند. علاوه بر این، محدودیت‌های شبانه و تعطیلی رستوران‌ها و کافه‌ها در این ساعات به قوت خود باقی است.

آمارهای کرونایی

در حالی روز گذشته در کشورمان بیش از 12 هزار و 500نفر مبتلای جدید شناسایی شدند و بیش از 450 نفر جان خود را از دست دادند که تعداد کل مبتلایان در ایران از 760 هزار نفر گذشت و جان باختگان هم به بیش از 41 هزار نفر رسیدند.

ادعای مرگ و میر های بالا در انگلستان هم سر و صدای زیادی داشته، بی بی سی طبق اسنادی که به دستش رسیده این احتمال را داده است که تعداد مرگ ومیرها در انگلستان به روزانه چهار هزار نفر هم برسد.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از 54 میلیون هم فراتر رفته و کشته های این ویروس طبق آمار سازمان بهداشت جهانی به بیش از یک میلیون و 313 هزار نفر رسیده است.

آمریکا با 11 میلیون، برزیل با پنج میلیون و 848 هزار، هند با هشت میلیون و 814 هزار، روسیه با یک میلیون و 887 هزار و فرانسه با یک میلیون و 867 هزار مبتلا به ترتیب پنج کشور پیشتاز در آمار کرونا هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کشور های دیگه همه قرون وسطایی هستن همون کاری رو می کنن که مال قرون وسطاست قرنطینه می کنن و میشینن تو خونه هاشون دولت های بی تدبیرشونم ضامن معیشت مردم شون میشن و تو این دوران مردم رو حمایت می کنن
      ولی مردم ما همه امروزی هستن خیلی مدرن و شیک میرن سرکارهاشون کار می کنن خرید می کنن تفریح میرن و دولت هم فقط بیانیه صادر می کنه و مملکت گل و بلبله نفرین هامونم به آدرس کاخ سفید میفرستیم و خلاصه زندگی بر وفق مراده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج