جاباما
۱۰۵۸۶۸۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

عابدزاده: اعتماد به نفس را از پدرم به ارث برده‌ام

امیر عابدزاده بی‌شک یکی از موفق‌ترین لژیونر‌های فوتبال ایران در دو فصل گذشته بوده و در لیگ پرتغال پیشرفت عجیبی کرده است.

روزنامه جام‌جم: امیر عابدزاده بی‌شک یکی از موفق‌ترین لژیونرهای فوتبال ایران در دو فصل گذشته بوده و در لیگ پرتغال پیشرفت عجیبی کرده است. فصل قبل کم کم به ترکیب ثابت تیمش رسید و موفق شد در پایان فصل عنوان دومین گلر برتر را با توجه به آمار از آن خود کند. بعضی‌ها فکر می‌کردند این یک اتفاق است ولی امیر در فصل جاری و تا این لحظه هم بهترین گلر لیگ پرتغال است. او در بعضی از بازی‌ها رکورد زده و حتی بالای ۷ سیو عالی داشته است. بی‌شک اوج کار این بازیکن در فصل جدید مقابل پورتو بود که موفق شد در دقایق آخر بازی پنالتی حریف را مهار کند و عامل برد تیمش شود. عابدزاده به پاس درخشش در پرتغال مقابل بوسنی هم گلر فیکس ایران بود.

امیر از بازی بوسنی شروع کنیم. فیکس بودی و کلین‌شیت هم کردی.

خیلی خوشحالم که توانستم به تیم‌ملی کمک کنم و برنده باشیم. هیچوقت به فکر کلین‌شیت نیستم چون این یک چیز شخصی می‌شود. برایم بردن تیم مهمتر از هر چیز دیگری است. از این‌که توانستیم برنده باشیم و باعث خوشحالی طرفداران شویم، واقعا خوشحالم چون می‌دانم که برای آنها برد و باخت تیم‌ملی چقدر مهم است.
امیر تو پیشرفت خوبی در این مدت داشته‌ای. خیلی‌ها می‌گویند چیزهایی از پدرت به ارث برده‌ای که عامل این پیشرفت بوده.

مگر می‌شود پدرم روی من اثر نگذاشته باشد؟ از بچگی همراه او به تمرینات می‌رفتم و همیشه دیده‌ام چقدر تلاش می‌کند. در دوران بازیگری هم خیلی سختی کشید و حتی با زانویی که درد داشت، بازی می‌کرد. ولی خودم فکر می‌کنم از پدرم اعتماد به نفس را به ارث برده‌ام. او همیشه خیلی ریلکس و آرام است. این روی من هم اثر گذاشته است.

قبل و بعد از بازی‌ها با پدرت حرف می‌زنی؟

بله. ما مدام در ارتباط هستیم. او همیشه به من روحیه می‌دهد و نقش پررنگی در پیشرفت من داشته است.

تیم‌ملی در دوران ویلموتس خوب نتیجه نگرفت و تغییراتی داشت. نظرت درباره عصر جدید تیم‌ملی چیست؟

فقط می‌دانم که باید تلاش کنیم و تلاش. انشاا... بتوانیم در اردوهای بعدی بیشتر کنار هم تمرینات و بازی‌های بیشتری داشته باشیم. اینها فاکتورهای مهمی است. ما قبل از بازی با بوسنی زمان زیادی برای تمرین نداشتیم. زمان اردو اگر طولانی‌ می‌شد بهتر بود. قطعا مسوولان فدراسیون در تلاش هستند تا بتوانیم اردوهای بیشتری داشته باشیم. خوشبختانه دو بازی دوستانه قبلی را برده‌ایم. به نظرم تیم‌ملی هم خوب دفاع می‌کند و هم خوب حمله. در همین بازی بوسنی می‌توانستیم بیشتر از دو گل به حریف بزنیم. موقعیت‌هایی داشتیم که می‌شد آنها هم تبدیل به گل شوند ولی در دیدارهای دوستانه نتیجه مهم نبوده و مهم این است که بتوانیم به اهدافمان برسیم.

از ورزشگاه تصاویری منتشر شد که زیاد جالب نبود. امکانات انگار خوب نبود. درست است؟

نه، شرایط خوب بود. امکانات تمرینی خوبی هم در اختیار ما قرار داشت.

بعد از جدایی کی‌روش می‌گفتند همدلی در تیم‌ملی از بین رفته. الان وضعیت چطور است؟

خود من معتقدم یکی از دلایل اصلی موفقیت یک تیم همدلی و اتحاد همه است. به نظرم یکی از دلایلی که باعث شد ما بوسنی را ببریم همین مساله بود. در بازی با ازبکستان هم همینطور. همه می‌دانیم تیم‌ملی چه جایگاهی دارد و در چه شرایطی است. ما بازی‌های مهمی در مقدماتی جام‌جهانی داریم و ان‌شاءا... با حفظ همین یکدلی و اتحاد می‌توانیم به نتایجی که مردم دوست دارند برسیم. برد در بازی‌های دوستانه هم قطعا باعث می‌شود تا بتوانیم با اعتماد به نفس بیشتری کارمان را ادامه دهیم. انرژی مثبتی در تیم وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج