۱۰۵۸۹۴۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

عکسی زیبا از عشق و مهر دو استاد پیشکسوت

عکسی از همراهی نوش‌آفرین انصاری با دکتر مهدی محقق در مراسم نکوداشت همسرش، مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

خبرآنلاین: مراسم نکوداشت دکتر مهدی محقق، نسخه‌پژوه، پژوهشگر، مصحح و شارح کتاب‌های ادبی، علمی و فلسفی، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دیروز (یک‌شنبه ۲۵ آبان‌) در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم که به همت کمیسیون ملی یونسکو ـ ایران و همکاری برخی سازمان‌های دیگر، از جمله فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد، جمعی از مدیران و چهره‌های علمی و فرهنگی از تلاش‌های این چهره نامدار علم و فرهنگ ایران تقدیر کردند. علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی، سیدمجتبی حسینی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران، غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، احمد نیلی، رئیس دانشگاه تهران و یونس شکرخواه، استاد علوم ارتباطات، از حاضران در این مراسم بودند.

دکتر مهدی محقق، در سخنانی کوتاه در این مراسم، با اشاره به حکایتی از شیوه برخورد دو عالم بزرگ جهان تشیع، یعنی سید رضی و سید مرتضی، با دانشمند دیگری همچون ابوالعلای معری گفت: «این نشان می‌دهد که در فرهنگ اسلامی، علم اهمیت زیادی داشته است. تجلیل و تکریم علما از صفات بزرگی است که در مملکت ما همیشه بوده است و همیشه دانشمندان را گرامی می‌داشته‌اند. ما در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، بیش از ۹۰ بزرگداشت برگزار کردیم و همین تعداد بزرگداشت‌نامه منتشر کردیم. بر ماست جوانان را با این سرزمین عالم‌پرور آشنا کنیم.»

در این مراسم، پس از اهدای نشان یونسکو، به پاس یک عمر فعالیت علمی و فرهنگی و قرآنی، به دکتر مهدی محقق، تمبر بزرگداشت ۹۱ سالگی این استاد هم رونمایی شد.

عکسی که خبرگزاری ایبنا از حاشیه این مراسم در تالار وحدت گرفت و منتشر کرد، در ۲۴ ساعت گذشته، بارها در فضای مجازی دست به‌دست شده و مورد توجه قرار است. در این عکس، نوش‌آفرین انصاری، همسر دکتر مهدی محقق که خود پژوهشگر، نویسنده و استاد دانشگاه است، در حال تنظیم ماسک بر صورت همسرش است.

عکسی زیبا از عشق و مهر دو استاد پیشکسوت

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج