۱۰۵۹۰۳۴
۷ نظر
۵۰۰۹
۷ نظر
۵۰۰۹
پ

آل‌کثیر قطعا در فینال نیست، شاید بخشیده شود!

سرخ‌ها با مهدی مهدی‌خانی بازیکن فصل قبل تیم واراژدین کرواسی به توافق رسیده‌اند و او قرار است در لیگ برتر بیستم پیراهن سرخ را بر تن کند، اما همان‌طور که یحیی در گوشه‌وکنار گفته بود این تیم بیشتر از یک مهاجم به یک مدافع ششدانگ نیاز دارد که بتواند جای خالی شجاع خلیل‌زاده را پر کند و باید دید در این مدت‌زمان کم تا پایان فصل نقل‌وانتقالات اتفاقی در این زمینه رخ می‌دهد یا نه.

روزنامه فرهیختگان: سرخ‌ها با مهدی مهدی‌خانی بازیکن فصل قبل تیم واراژدین کرواسی به توافق رسیده‌اند و او قرار است در لیگ برتر بیستم پیراهن سرخ را بر تن کند، اما همان‌طور که یحیی در گوشه‌وکنار گفته بود این تیم بیشتر از یک مهاجم به یک مدافع ششدانگ نیاز دارد که بتواند جای خالی شجاع خلیل‌زاده را پر کند و باید دید در این مدت‌زمان کم تا پایان فصل نقل‌وانتقالات اتفاقی در این زمینه رخ می‌دهد یا نه.

البته سرخ‌ها از بازیکنان جدید نمی‌توانند در فینال لیگ قهرمانان آسیا استفاده کنند و این موضوع را‌ ای‌اف‌سی در استعلامی که پرسپولیسی‌ها گرفته بودند اعلام کرد، اما آنها برای فینال امیدوار به این هستند که بتوانند کارت زرد ۲ بازیکن محروم خود را پاک کنند و البته در دادگاه عالی ورزش نیز آل‌کثیر را مورد بخشش قرار دهند تا بدین ترتیب مشکلی برای حضور پرقدرت در فینال آسیا نداشته باشند.

پاسخ CAS به سرخ‌ها چقدر طول می‌کشد؟!

بعد از اینکه پرسپولیسی‌ها نتوانستند در کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارائه مدارک و دفاعیات جدید محرومیت عیسی آل‌کثیر را متوقف کرده و از او در بازی‌های لیگ برتر و فینال لیگ قهرمانان آسیا استفاده کنند، حالا شنیده می‌شود که تصمیم گرفته‌اند با گرفتن گراندز حکم این پرونده را این‌بار در دادگاه‌عالی ورزش به جریان بیندازند تا شاید بتوانند در این دادگاه ورزشی ثابت کنند که حرکت بازیکن تیم‌شان یک شادی گل قلبی بوده و هیچ تفکری درخصوص مسائل نژادپرستی در آن وجود نداشته است.

اینکه پرونده فوق در دادگاه عالی ورزش در چه زمانی رسیدگی می‌شود و سرخ‌ها می‌توانند از او در فینال لیگ قهرمانان آسیا استفاده کنند یا نه موضوعی است که برای بسیاری از هواداران فوتبالی جای سوال دارد. در این خصوص با هوشنگ نصیرزاده، یکی از مدیران فوتبالی که به قوانین فوتبال بسیار مسلط است تماس گرفتیم تا در این خصوص نظر او را جویا شویم. او به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «من تعجب می‌کنم که با کدام منطق دوستان در باشگاه پرسپولیس می‌خواهند این پرونده را به CAS ببرند، چراکه حداقل زمانی که طول می‌کشد این دادگاه به پرونده‌های اینچنینی بپردازد، حدود ۶ تا ۷ ماه است و این یعنی بعد از اینکه محرومیت این بازیکن به پایان رسید تازه قرار است به این پرونده رسیدگی شود.»

او در ادامه افزود: «برای افرادی که در دادگاه عالی ورزش پرونده‌ها را بررسی می‌کنند مهم نیست که این پرونده از ضرورت بررسی بالا برخوردار است و این ضرورت برای ما و پرسپولیس است و آنها مطابق نوبت به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند و من نشنیده‌ام که پرونده‌ای زودتر از ۶، ۷ ماه در این موارد مورد بررسی قرار بگیرد.»

بردن پرونده به CAS چقدر هزینه دارد؟

جدای از اینکه بردن پرونده به دادگاه عالی ورزش ازلحاظ زمانی برای سرخ‌ها شرایط ایده‌آلی ندارد، بلکه از لحاظ مالی هم برای آنها هزینه‌بر است و باتوجه به اینکه درصد پیروزی آنها در این پرونده بسیار پایین بوده و حتی ممکن است ازلحاظ زمان بررسی چندان به کار سرخ‌ها نیاید، این هزینه به‌نوعی دور ریختن پول توسط سرخ‌ها است.

درخصوص اینکه بدانیم این پرونده در دادگاه عالی ورزش چقدر هزینه دارد، با چند کارشناس حقوقی فوتبال صحبت کردیم و تمام آنها بر این باور بودند که زمانی می‌توان هزینه این دادرسی را بررسی کرد که بدانیم این پرونده قرار است با چند داور مورد بررسی قرار بگیرد.

نصیرزاده در این خصوص گفت: «معمولا این پرونده‌ها با ۳ داور مورد بررسی قرار می‌گیرد. یک داور از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، یک داور از سوی پرسپولیسی‌ها و یک داور هم از طرف دادگاه عالی ورزش پرونده را بررسی می‌کنند، اما ممکن است یکی از طرفین پرونده تقاضای افزایش داورها را بدهد که باتوجه به هزینه‌بر بودن این موضوع تقریبا بعید به‌نظر می‌رسد.»

متوقف کردن رای؟ امری نزدیک به محال!

امیر ساعد وکیل، وکیل پرسپولیسی‌ها در پرونده عیسی آل‌کثیر چند روز قبل درخصوص این پرونده به «فرهیختگان» گفت که قرار است برای این پرونده از دادگاه CAS تقاضا کنیم که تا زمان بررسی این پرونده حکمی که کنفدراسیون فوتبال آسیا صادر کرده را تعلیق کند، اما اینکه این موضوع تا چه اندازه می‌تواند به واقعیت تبدیل شود و چه اندازه از این پرونده‌هایی که با این شکل به دادگاه عالی ورزش رفته‌اند توانسته‌اند حکم تعلیق بگیرند، موضوعی است که وکیل سرخ‌ها صحبتی از آن نکرده است.

نصیرزاده در این خصوص گفت: «واقعا برای من جالب است که این حرف‌ها با کدام منطق زده می‌شود. یعنی الان که اعتراض النصری‌ها در استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا پذیرفته نشده، آنها هم اعتراض‌شان را به دادگاه عالی ورزش ببرند و از آنها بخواهند که تا صدور حکم از حضور پرسپولیس در فینال جلوگیری کنند؟ اصلا چنین چیزی امکان‌پذیر است؟»

او ادامه داد: «من تابه‌حال نشنیده‌ام که CAS برای چنین احکامی حکم قبلی را نقض کند و به بازیکن فرصت بازی کردن بدهد. اصلا با منطق چه کسی جور درمی‌آید حکم بازیکنی که محروم بوده است را تعلیق کنند، بعد او در فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی کند و شاید حتی گل هم بزند، بعد بیایند بگویند که محرومیتش تایید شده و حالا باید باز هم بازی نکند!»

3 ماه بگذرد، محرومیت قابل‌تعلیق است

اینکه پرسپولیسی‌ها چه راهی دارند که این بازیکن که برای اولین‌بار است در دوران فوتبالی‌اش مشمول جریمه شده را برای مدت ۶ ماه از دست ندهند و این بازیکن هم این مدت از عمر فوتبالش را از دست ندهد، در این خصوص پیگیری‌های خبرنگار از یک کارشناس حقوقی به اینجا رسید که در این مدل پرونده‌ها طبق بندی که در اساسنامه انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا وجود دارد، بازیکن باید نیمی از محرومیت خود را سپری کند، سپس در یک اقدام خیلی ساده باشگاه از کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌خواهد که باتوجه به نداشتن سابقه انضباطی، مابقی محرومیت این بازیکن را به‌حالت تعلیق دربیاورند.

این موضوع قطعا با تایید کمیته انضباطی AFC همراه می‌شود و مابقی محرومیت این بازیکن که ۳ ماه است به حالت تعلیق درمی‌آید و به او اعلام می‌شود که اگر ظرف یک سال مورد مشابه انضباطی ایجاد کند، این محرومیت نیز فعال خواهد شد، در غیر این صورت او نیاز نیست ۳ ماه دیگر را از میادین دور باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخخخخخخخخخخخخ آل کثیر نژادپرست

      پاسخ ها

      • رستا

        آخه خوبه که همه جا حتی پیشکسوت های کیسه کشا هم دارن از عیسی دفاع میکنند چی میگید شما نفله ها هی چرت و پرت میگید انشاءالله خدا با ماست محرومیت عیسی لغو میشه تو فینال هستیم و قهرمان میشیم تا چشم هر چی حسود چه کیسه کشا و چه تیم های ایرانی و خارجی کور بشه

      • بدون نام

        انتقلااااااااال

      • f. h

        آدم نژاد پرست باشه ولی مثل شما وطن فروش نباشه

      • قرمزته

        وطن فروشها

    • بدون نام

      حیف ظلم شد بحق عیسی خدایا از سر تقصیر استقلال نگذرد

    • آریان

      کسی که وطن فروشی میکنه به خانواده خودش هم رحم نمیکنه الکیسه الوطن فروش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج