جاباما
۱۰۵۹۰۴۱
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

بحران کسر قرارداد‌ها و نگرانی فکری

طی هفته‌های اخیر صحبت‌های زیادی مبنی بر این‌که باشگاه استقلال تصمیم دارد رقم قرارداد برخی بازیکنان را که توسط احمد سعادتمند، مدیرعامل سابق باشگاه به امضا رسیده کاهش دهد.

روزنامه خراسان: طی هفته‌های اخیر صحبت‌های زیادی مبنی بر این‌که باشگاه استقلال تصمیم دارد رقم قرارداد برخی بازیکنان را که توسط احمد سعادتمند، مدیرعامل سابق باشگاه به امضا رسیده کاهش دهد. از طرفی بازیکنان تیم استقلال با این تصمیم باشگاه موافق نیستند و هر کدام به شکل‌های مختلف این موضوع را به گوش مسئولان باشگاه رسانده‌اند اما این‌که آیا سرانجام رقم قرارداد بازیکنان کسر می‌شود یا خیر سوالی است که خود بازیکنان و مسئولان باشگاه استقلال هم هنوز به پاسخ آن نرسیده‌اند.

اگرچه در چند روز اخیر مسئولان باشگاه در این باره زیاد صحبت کرده‌اند اما اظهارات آن‌ها بیشتر تیم و هواداران را شاکی کرده تا این‌که مسئله را ختم به خیر کرده باشد. این موضوع در فضای مجازی با جزییات بیشتری از سوی هواداران استقلال پیگیری و تحلیل می‌شود و آن‌ها با ذکر مبالغ قرارداد بازیکنان دیگر تیم‌ها به خصوص بازیکنان پرسپولیس مسئولان باشگاه‌شان را به دلیل ورود زودهنگام و عجولانه و به هم زدن آرامش تیم در آستانه بازی حساس با فولاد مورد انتقاد و اعتراض قرار داده‌اند.

احمد مددی، سرپرست باشگاه استقلال که محبوبیتی بین هواداران این تیم ندارد اما به شدت مورد حمایت یکی از معاونان وزیر ورزش است اگرچه توضیحاتی درباره چرایی جدایی برخی بازیکنان و کسر قرارداد برخی دیگر داده اما ظاهرا اظهارات او بیشتر هواداران را خشمگین کرده تا قانع. هواداران و برخی پیشکسوتان باشگاه به او انتقاد کرده‌اند که چرا بلافاصله و پس از مصاحبه پرسپولیسی‌ها در اعتراض به قراردادهای خود و بالا بودن قرارداد دیگر بازیکنان با موضوع کسر قرارداد به جان آرامش باشگاه استقلال افتاده است؟ چندی پیش سیدجلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس در مصاحبه‌ای جنجالی با اشاره به رقم ۱.۵میلیاردی قراردادش گفته بود: «چرا بقیه تیم‌ها می‌توانند؟ به پرسپولیس که می‌رسد نظارت و بازرسی اجازه نمی‌‌دهد؟! همین می‌شود که بازیکنان تیم فینالیست آسیا یکی پس از دیگری جدا می‌شوند و می‌روند.» این ادعا در حالی مطرح شد که رسول‌پناه، سرپرست سابق باشگاه اعتراف و اذعان کرده بود که برخی بازیکنان پرسپولیس رقم‌های نجومی می‌خواهند یا خواستار اضافه شدن متمم قرارداد هستند و حتی فاش کرده بود در مذاکره با بشار رسن، بازیکن عراقی پرسپولیس برای نگه داشتن او حاضر شده بود ۲۰۰هزار دلار از جیبش و خارج از قرارداد بپردازد! سرپرست باشگاه استقلال که به خاطر برخی مسائل از جمله جدایی علی کریمی، ستاره فصل گذشته آبی‌ها و ناکامی در جذب سعید واسعی، بازیکن فصل گذشته پیکان که به تراکتور پیوست بارها مورد اعتراض قرار گرفته حالا به خاطر موضوع کسر قراردادها بیشتر از قبل سیبل انتقادهاست.

هواداران استقلال با اشاره به قرارداد ۱۰میلیاردی رادوشوویچ، دروازه‌بان دوم پرسپولیس این سوال را از نهادهای نظارتی و مسئولان استقلال پرسیده‌اند که چرا مددی می‌خواهد قرارداد ۵میلیاردی رشید مظاهری، دروازه‌بان تیم ملی را به ۳میلیارد کاهش دهد و یا چرا باید قرارداد وریا غفوری، کاپیتان تیم کاهش پیدا کند اما نظارتی روی قراردادهای پرسپولیس یا دیگر تیم‌ها نیست و اقدامی هم در مورد کسر قرارداد نکرده‌اند؟ آن‌ها با اشاره به جدایی شاهین طاهرخانی، مدافع جوان و آینده‌دار تیم به خاطر برخورد قهری و کسر چشمگیر مبلغ قراردادش، سرپرست باشگاه استقلال را به انفعال و سوءمدیریت و قرار گرفتن در راستای خواسته و اهداف پرسپولیسی‌ها متهم می‌کنند و خواستار انتخاب یک مدیر مقتدر برای باشگاه‌شان هستند.

البته این موضوع باعث نگرانی کادر فنی استقلال هم شده به خصوص وقتی سخنگوی استقلال در بحث کسر قراردادها از واژه‌ای به نام نهاد بیرونی استفاده کرد. به نظر می‌رسد منظور حجت نظری از نهاد‌های بیرونی همان نهادهای نظارتی است که وارد ماجرای کسر قراردادها شده‌اند. طی روزهای گذشته حداقل با ۶ بازیکن استقلال در این ارتباط به صورت حضوری صحبت شده که یکی از آنها قراردادش را فسخ کرد و دیگری هم جدا می‌شود اما ۴ بازیکن دیگر به هیچ عنوان زیر بار کاهش قراردادها نرفته‌اند. محمود فکری، سرمربی استقلال در این مورد می‌گوید: «این برای ما یک بازی دوسر باخت است. اگر قراردادها کاهش پیدا نکند که باشگاه توان پرداخت برخی از ارقام سنگین را ندارد. اما اگر قراردادها کاهش پیدا کند، بازیکنان انگیزه خود را از دست می‌دهند و در هر حال این ما هستیم که ضرر می‌کنیم و باید به هر نحوی که شده با این مشکل بزرگ کنار بیاییم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سید جلال در مورد استقلال صحبت کرده مگه پرسپولیس صاحب. نداره که می‌ذاره سید جلال در مورد استقلال صحبت کنه

    • بدون نام

      همینه دیگه وقتی تو نقل و انتقالات یه بازیکن از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پیشنهاد داره و مبلغ پیشنهادی استقلال حداقل دوبرابر پرسپولیسه و راحت قرار داد میبنده همینه دیگه مگه قرار داده ها از اول قرار نبود سقف داشته باشه باید نهاد های نظارتی ورود کنند به بحث قرار داد ها بازیکنان خارجی استقلال هم به دلار قرار بستن .رادوشویچ هم همینطور ولی رقم قرار داد رادو خیلی پایین تر از خارجی ها استقلاله .باز میدونم چاپ نمیشه نظرم!!!!!

    • Perspolis*90 urum

      این هنوز اولشه وسطای فصل بخاطر ندانم کاری مدیران کیسه کشا دچار مشکل میشن این از بازیکنا این از بازیکنا

    • بدون نام

      مخفی کاری تا کی؟

      شفاف باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج