۱۰۵۹۲۷۲
۹ نظر
۵۰۱۰
۹ نظر
۵۰۱۰
پ

تهران ۴۰۰هزار خانه بدون سکنه دارد

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تراکم‌فروشی خارج از ضابطه سبب ایجاد ۴۰۰ هزار خانه بدون سکنه در تهران شده است، گفت: ساخت و سازها باعث نابودی ۲۵۰۰هکتار از باغات تهران شد.

فارس نوشت: عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تراکم‌فروشی خارج از ضابطه سبب ایجاد ۴۰۰ هزار خانه بدون سکنه در تهران شده است، گفت: ساخت و سازها باعث نابودی ۲۵۰۰هکتار از باغات تهران شد.

مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر درباره پرونده باغات اظهار داشت: در منطقه ۲۲ تهران فراتر از طرح تفصیلی مجوز برج‌باغ و مال‌های تجاری داده شده است و در مسیری ساخت و ساز انجام گرفته که سرانه‌های فضای سبز پیش‌بینی نشده است. همچنین ساخت مدرسه در آنجا سودآور نبوده و سازنده به سمت ساخت مدرسه نرفته است.

وی افزود: وقتی خارج از طرح تفصیلی ساخت و ساز انجام می‌شود تمام سرانه‌ها مانند فضای سبز، آموزش و سلامت را فدا می‌کنیم و باید اقدامات لازم جهت بررسی های بیشتر انجام شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در شورای پنجم با ایجاد سامانه برای صدور پروانه ساختمانی از این مسائل جلوگیری کردیم و امروز می‌توانیم ادعا کنیم حتی یک متر خارج از طرح تفصیلی تراکم صادر نمی‌شود و جایی که باید سه طبقه ساخته شود ۴ طبقه نمی‌سازند.

فراهانی ادامه داد: وقتی صحبت از فروش تراکم می‌زنیم یعنی فروش تک‌محصولی تجدیدناپذیر به صورتی که وقتی تراکم فروخته نمی‌شود و امکان بازیابی آن وجود ندارد.

وی گفت: متأسفانه طی سال‌های گذشته فروش تراکم اتفاق افتاده وز مانی که عضو شورای شهر شدم آمارها وحشت‌آور بود ولی پس از آن فروش تراکم خارج از طرح تفصیلی انجام نگرفت.

عضو شورای شهر تهران گفت: مجوز باغ در کوچه ۶ متری منطقه یک داده شده و اصلا فکر این را نکرده بودند که برای این برج چگونه ماشین‌ها را باید جهت پارک در نظر گیرند و یا فاضلاب آن چگونه خواهد بود.

فراهانی بیان داشت: تهران ۴۰۰ هزار خانه خالی و بدون سکنه دارد و به دلیل اینکه تراکم‌فروشی مقرون به صرفه بوده این اتفاق رخ داد.

وی بیان داشت: امروزه از حدود ۱۰۰ هزار هکتار باغ در سطح شهر تهران بیش از ۲۵۰۰هکتار آن از بین رفته و تنها ۲۴۰۰ هکتار باقی مانده است و حالا این سوال مطرح است که چرا طی ۱۰ سال فقط در منطقه یک بیش از ۵۶ هکتار باغ نابود شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زورگو

      کار دشمن هست

    • ژان وال ژان

      خیلی وقت پیش باید پایتخت رو عوض میکردید هنوز دیر نشده فیل که نمی‌خوانی هوا کنید مخصوصا که قرارگاه خاتم الانبیا قبول زحمت کرده کارهای اداری رو انجام بدهد

    • بدون نام

      ٤٠٠٠٠تا هم كمتره .سعي كتيد كمتر دروغ بگویید بهتان می خندند

    • بدون نام

      ای خدا کنه اونای که خونه دارن و به مستجرا رحم نمیکنن خدا بگیر ازشون بخدا اگه اینجوری پیش بریم چادر میزنبم کنار خیابون الان باغهای شهریار هنه مسکونی شده مسعولین کجا هستن ایران ویران شده

    • بدون نام

      یعنی فقط ۴۰۰ هزار صاحبخونه پدرسوخته داره تهران ؟

    • بدون نام

      خیلی خوبه که تولید مسکن خیلی کم شده، اگر تولید مسکن خیلی زیاد بود، الان بجای ۴۰۰ هزار تا خالی از سکنه، بیش از یک میلیون، خالی از سکنه داشتیم، پس نتیجه میگیریم که علت گرانی بیش از هزار در صدی ربطی به تولید ندارد، بلکه این احتکار است که در کمال سکوت مسئولین، مملکت را به نابودی میکشانند و جوانان و مستاجران حتی اجاره خانه هم نمیتوانند بدهند که پدر دلالی و سوداگری و احتکار بسوزد که شدیدا مورد حمایت مسئولین محتکر مسکن، هستند و ........و ........ و.............

    • بدون نام

      مال اقا زاده ها هست نگران نباشید..

    • امین هستم

      مملکت افتاده دست یه مشت دلال

    • ع،ر

      مال‌اونایی‌که‌به‌جایی‌وصلن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج