۱۰۵۹۳۶۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تلاش قطر برای برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها با حضور تماشاگران

مسابقات جام جهانی باشگاه ها در ماه فوریه ۲۰۲۱ و برای دومین بار به میزبانی دوحه قطر برگزار می‌شود که سعی بر برگزاری با حضور تماشاگران است.

خبرگزاری تسنیم: قرار است جام جهانی باشگاه‌ها ۲۰۲۰ از اول تا یازدهم فوریه ۲۰۲۱ (۱۳ تا ۲۳ بهمن‌ماه) در قطر برگزار شود که قطر، میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ برای دومین دوره متوالی پس از میزبانی موفق از مسابقات سال ۲۰۱۹ که با قهرمانی لیورپول به پایان رسید، میزبان این مسابقات است.

طبق اعلام قبلی، این مسابقات قرار بود در ماه دسامبر ۲۰۲۰ برگزار شود که به دلیل همه‌گیری جهانی کرونا COVID-۱۹ به تعویق افتاد. با توجه به آمار کم موارد کرونایی و کنترل این ویروس در قطر، این امید وجود دارد که هواداران محلی بتوانند در مسابقات جام جهانی باشگاه‌ها در استادیوم‌ها -با فاصله گذاری اجتماعی- حاضر شوند که جزئیات بلیت فروشی در موعد مقرر اعلام خواهد شد.

تیم الدحیل، قهرمان فصل گذشته لیگ ستارگان قطر به عنوان نماینده کشور میزبان و بایرن مونیخ، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا دو تیمی هستند که حضورشان در این مسابقات قطعی شده است. پنج تیم شرکت کننده باقیمانده در سه ماه آینده و با پایان یافتن مسابقات باشگاهی کنفدراسیون‌های خود تأیید می‌شوند.

شیخ حمد بن‌خلیفه بن‌احمد آل‌ثانی، رئیس اتحادیه فوتبال قطر، در خصوص میزبانی از جام جهانی باشگاه‌ها گفت: "ما بسیار هیجان‌زده هستیم که برای دومین بار میزبان جام جهانی باشگاه‌ها خواهیم بود. این وظیفه ماست که بر اساس مسابقات موفق در سال ۲۰۱۹، از هزاران هوادار از سراسر جهان را جذب خود کنیم."

حسن الثوادی، دبیر کمیته عالی تحویل و میراث جام جهانی ۲۰۲۲ نیز در این خصوص گفت: "میزبانی جام جهانی باشگاه‌ها برای دومین بار، نشان دهنده یک فرصت یادگیری مهم دیگر برای کشورمان است، زیرا ما هرچه بیشتر به میزبانی جام جهانی فیفا نزدیک می‌شویم. ضمن همکاری دقیق با ذینفعان و تنظیم دقیق برنامه‌های خود برای سال ۲۰۲۲، تجربه‌ای استثنایی را برای هواداران، بازیکنان و مسئولان فراهم خواهیم کرد."

قطر در حال حاضر میزبان ۴۰ دیدار باقیمانده لیگ قهرمانان آسیا (منطقه شرق) است که این مسابقات را با مقررات دقیق بهداشتی و ایمنی میزبانی می‌کند. این کشور همچنین در ماه سپتامبر و اکتبر میزبان ۳۵ دیدار منطقه غرب بود که با انجام آزمایش‌ها منظم و پروتکل‌های حباب ایمنی، مسابقات را میزبانی کرد و با معرفی پرسپولیس ایران به عنوان نخستین فینالیست لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید. با معرفی دیگر فینالیست مسابقات از منطقه شرق و برگزاری دیدار فینال در روز شنبه، ۱۹ دسامبر (۲۹ آذرماه) در استادیوم الجنوب مجموعاً قطر با میزبانی ۷۶ مسابقه، لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ را به پایان خواهد برد.

در حالی که تعداد محدودی از هواداران با فاصله گذاری اجتماعی مجاز به حضور در مسابقات داخلی در کشور قطر هستند، اما قوانین مسابقات لیگ قهرمانان آسیا این اجازه را به هواداران برای حضور در استادیوم‌ها نمی‌دهد.

ناصر الخاطر، مدیر اجرایی کمیته برگزاری محلی جام جهانی باشگاه‌ها ۲۰۲۰ خواهد بود که در این باره، گفت: "هدف ما این است که در مسابقات جام جهانی باشگاه‌ها، مسابقات را با بیشترین تعداد هوادار برگزار و تجربه موفقیت سال ۲۰۱۹ را تکرار کنیم. ما همچنان وضعیت COVID-۱۹ را از نزدیک زیر نظر خواهیم داشت و اطمینان حاصل خواهیم کرد که سلامتی و ایمنی افراد درگیر با مسابقات در اولویت قرار بگیرد."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج