۱۰۵۹۴۰۹
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

شب سیاه سرمربی آلمان در سویا

اخراج یا استعفا؛ یواخیم لو در مراسم گردن زنی!

این اولین بار نیست که زمزمه کنار گذاشتن یواخیم لوو از تیم ملی آلمان شنیده می شود اما او هیچ وقت تا این اندازه زیر تیغ اخراج نبود.

ورزش سه: این اولین بار نیست که زمزمه کنار گذاشتن یواخیم لوو از تیم ملی آلمان شنیده می شود اما او هیچ وقت تا این اندازه زیر تیغ اخراج نبود.

آلمانی ها تنها با یک تساوی می توانستند به مرحله نهایی لیگ ملت های اروپا برسند و آن وقت یواخیم لوو یک سال فرصت داشت تا تیمش را برای کسب این جام آماده کند اما شکست وحشتناک ۶-۰ برابر اسپانیا حالا می تواند پایان تلخ مردی باشد که پنجمین قهرمانی ژرمن ها در جام جهانی را رقم زد.

اخراج یا استعفا؛ یواخیم لو در مراسم گردن زنی!

"فاجعه یوگی" تیتر یکی از رسانه‌های آلمانی بعد از شکست امشب. مربی‌ای که پیروزی بزرگ ۷-۱ مقابل برزیل را رقم زد، حالا با شکست ۶-۰ برابر اسپانیا به یاد آورده می‌شود.

انتخاب لوو به عنوان سرمربی آلمان بعد از جام جهانی 2006، باعث تعجب بسیاری شد اما رسیدن به فینال یورو 2008 و ساختن تیمی درخشان برای جام جهانی 2010 که تا یک قدمی فینال رفت، تحسین‌های زیادی را به همراه داشت ولی انتقادها از یورو 2012 شروع شد؛ بعد از اینکه تیم او با ارائه نمایشی پرانتقاد در نیمه نهایی برابر ایتالیا، از دور رقابت ها حذف شد.

از آن زمان انتقادها از لوو شروع شد. منتقدان معتقد بودند که شکست در یک فینال و دو نیمه نهایی نشان می دهد که لوو مرد دیدارهای حساس نیست و نمی توان انتظار داشت که او جامی برای آلمان به ارمغان بیاورد.

این انتقادها تا جام جهانی 2014 ادامه داشت و بعد از دیدار مرحله یک هشتم نهایی برابر الجزایر که در آن تیم لوو به سختی به پیروزی رسید، به اوج رسید. آلمانی ها در آن دیدار در لبه پرتگاه سقوط قرار داشتند و این می توانست به معنای پایان کار لوو باشد اما تیم او با درخشش مانوئل نویر و آندره شورله از آن دیدار عبور کرد و پس از آن با پیروزی تاریخی 7-1 برابر برزیل در نیمه نهایی، نظرات را کاملا عوض کرد.

اخراج یا استعفا؛ یواخیم لو در مراسم گردن زنی!

بسیاری از بازیکنان تیم قهرمان جهان 2014 دیگر برای آلمان بازی نمی‌کنند و حالا شاید وقت رفتن لوو هم رسیده باشد.

قهرمانی در جام جهانی با برتری مقابل آرژانتین اعتبار دو چندانی به لوو داد؛ به طوری که وقتی تیمش در یورو ۲۰۱۶ به فینال نرسید، کمتر انتقادی از او شنیده شد؛ به ویژه اینکه او با تیمی جوان توانست یک سال بعد قهرمان جام کنفدراسیون ها شود.

اما با رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۸، همه چیز عوض شد. آلمان با نمایش هایی ناامیدکننده در همان مرحله گروهی حذف شد و تلاش لوو برای بازسازی تیم پس از آن هم ثمری نداشت. تصمیم او برای کنار گذاشتن بازیکنانی مانند متس هوملس، توماس مولر و ژروم بواتنگ با انتقادهای زیادی همراه شد؛ به ویژه اینکه جانشین‌های آنها نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

آلمان در دو سال اخیر روندی کاملا سینوسی داشت و هیچگاه تیمی مقتدر که هواداران از پیروزی اش مطمئن باشند، نبود و همین انتقادها از لوو را بیشتر کرد. در نهایت شکست سنگین امشب رقم خورد تا حالا منتقدان لوو دست بالا را داشته باشند و مدیران فدراسیون فوتبال آلمان کار دشوارتری برای حمایت از او.

اخراج یا استعفا؛ یواخیم لو در مراسم گردن زنی!

آلمانی‌ها همیشه به شکست‌های بزرگ واکنش‌های مثبت نشان داده‌اند و باخت امشب برابر اسپانیا هم می‌تواند به یک نقطه عطف در فوتبال این کشور تبدیل بشود.

این در حالی است که کمتر از 8 ماه به رقابت های یورو 2020 (که در ژوئن 2021 برگزارمی‌شود) باقی مانده و انتخاب گزینه ای مناسب برای جانشینی لوو کار آسانی نیست؛ هرچند شاید تجربه سال گذشته بایرن مونیخ در تعویض مربی باعث شود که فدراسیون فوتبال آلمان با نگرانی کمتری دست به تغییر سرمربی باتجربه اش بزند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج