۱۰۵۹۵۸۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

نظر ترکان درباره دعوای مجلس و دولت

اکبر ترکان گفت: در واقع باید گفت دعوای مجلس و دولت، ادامه دعوای سرهنگ و حقوقدان است. این دعوا از یک روزی آغاز شده که هنوز هم ادامه دارد و به زمان مناظرات انتخابات گذشته نیز باز می‌گردد.

خبرگزاری برنا: اکبر ترکان گفت: در واقع باید گفت دعوای مجلس و دولت، ادامه دعوای سرهنگ و حقوقدان است. این دعوا از یک روزی آغاز شده که هنوز هم ادامه دارد و به زمان مناظرات انتخابات گذشته نیز باز می‌گردد.

اکبر ترکان، مشاور عالی سابق رئیس‌ جمهوری، درباره دلایل حمله به دولت از سوی مجلسی‌ها و اینکه چرا همواره همه تقصیرات به گردن دولت انداخته می‌شود؟ گفت: شرایط امروز کشور با یک مسئله و مشکل اساسی روبرست که همان تحریم‌ها است اگر چه نمی‌توان منکر نقش نظام مدیریت برای کاهش مشکلات شد؛ اما حتی اگر بهترین نظام مدیریتی اعمال شود، در این شرایط تحریمی تاثیر چندانی ندارد. تاثیر تصمیمات مدیریتی برای حل مشکلات جامعه ما در مقایسه با تحریم ها، سهم کوچکی دارد.

او افزود: تحریم ها در حال حاضر مشکل اصلی ما است چون صادرات نفت و کالاهای ما به آن وابسته است. صادرات پتروشیمی، فلزات، وسایل صنعتی، کالاهای صادراتی کشاورزی و غیره به تحریم‌ها مرتبط است که موجب محدودیت‌های بسیاری برای ما شده است. تصمیمات مدیریتی می‌تواند کمک کننده باشد اما برطرف کننده مسئله نیست بنابراین همه دوستانی که فکر می‌کنند با مسائل مدیریتی، آثار مخرب تحریم ها را می توان جبران کرد، اشتباه می‌کنند. آثار مخرب تحریم‌ها و آثار ظالمانه آن بر اقتصاد ایران چیزی نیست که با بهبود مسائل مدیریتی بتوان اینها را جبران کرد.

وزیر دولت سازندگی ادامه داد: نمی‌توان منکر بهبود مسائل مدیریتی بود اما مشکلات جامعه با این گونه مسائل حل نمی‌شود. به عنوان مثال، سال گذشته ۵۰ میلیارد دلار درآمد ارزی داشتیم اما ۷۰ میلیارد دلار هزینه ارزی داشتیم وقتی هزینه ارزی ما ۷۰ میلیارد دلار و درآمدمان ۵۰ میلیارد دلار است بدین معناست که کمبود ارز داریم؛ همین کمبود ارز موجب می‌شود که ما با افزایش قیمت ارز مواجه شویم که شاهد این هستیم که بخشی از جهش قیمت ارزی، ناشی از آن است.

ترکان بیان کرد: ممکن است با بهبود نظام مدیریتی، محدودیت‌های صادرات نفت، پتروشیمی، میعانات گاز و فلزات را حل کنیم اما بهبود نظام مدیریتی تاثیرش جبران کننده تحریم‌ها نیست. این نکته، آن چیزی است اگر از آن غفلت کنیم به اشتباه رفته ایم و نمایندگان مجلس، ضمن همه تلاشهایی که انجام می‌دهند باید حواسشان به این باشد که اصلاح نظام مدیریتی، کار لازمی است و حتما باید به سمت اصلاح نظام مدیریتی برویم . باید از هر فرصتی استفاده کرد که تحریم‌ها را از اقتصاد ایران دور کنیم.

این چهره سیاسی اشاره کرد: در واقع باید گفت دعوای مجلس و دولت، ادامه دعوای سرهنگ و حقوقدان است. این دعوا از یک روزی آغاز شده که هنوز هم ادامه دارد و به زمان مناظرات انتخابات گذشته نیز باز می‌گردد.

گفتنی است؛ «محمدباقر قالیباف»، رئیس مجلس شورای اسلامی، طی نطقی گفته بود: «تصمیمات ما در حوزۀ مسکن، بورس، ترخیص کالاهای اساسی از گمرک، سیاست های پولی و بانکی، نظام بودجه ریزی، اختصاصِ ارز ترجیحی، سوداگری ها در بازار ارز، طلا و خودرو، بی تفاوتی نسبت به گرانی ها و رها کردن بازار و بی توجهی به تولید ملی، به پاستور و بهارستان و باب همایون و میرداماد ارتباط دارد نه به جورجیا و میشیگان و آریزونا.» این اظهارات با واکنش دولتی ها مواجه شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج