جاباما
۱۰۵۹۸۲۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

توپ در زمین باشگاه انتخاب با وزیر!

تیم فوتبال استقلال بعد از برکناری احمد سعادتمند حدود یک ماه بیشتر است که با سرپرستی احمد مددی اداره می‌شود و هنوز خبری از مدیرعامل نیست.

روزنامه فرهیختگان: تیم فوتبال استقلال بعد از برکناری احمد سعادتمند حدود یک ماه بیشتر است که با سرپرستی احمد مددی اداره می‌شود و هنوز خبری از مدیرعامل نیست. اگرچه چند روز پیش در «فرهیختگان» به نقل از یکی از اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال اعلام کردیم که سه نفر به عنوان گزینه‌های مدیرعاملی این باشگاه به وزارتخانه معرفی شده‌اند تا هر چه سریع‌تر در این خصوص تصمیم‌گیری شود اما دوشنبه شب نیز اسماعیل خلیل‌زاده رئیس هیات‌مدیره باشگاه استقلال در یک برنامه تلویزیونی صراحتا از این موضوع پرده برداشت و اعلام کرد گزینه‌های هیات‌مدیره را به وزارت ورزش معرفی کرده‌اند و حداکثر تا ۱۵ روز آینده مدیر عامل استقلال مشخص خواهد شد اما اینکه چرا و چطور وزارت ورزش در یک امری که تقریبا در تاریخ اداره باشگاه استقلال بی‌سابقه است انتخاب مدیرعامل این باشگاه را به مسئولان و اعضای هیات‌مدیره سپرده یک پرسش بزرگ است که در گزارش زیر قصد داریم به این موضوع بپردازیم. با این توضیح که تقریبا گزینه وزارت ورزش برای مدیرعاملی استقلال مشخص شده است اما اعتراضات و تحولات اخیر این باشگاه باعث شده تا وزارت ورزش تغییر روند داده و این موضوع را در ظاهر به هیات‌مدیره آبی‌پوشان بسپارد.

وزارت گزینه دارد اما ...

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، معاون شرکت شستا یعنی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دولتی و از سوی دیگر باجناق برادر رئیس‌جمهور یعنی فردی به نام سعید کاردار این روزها صدای پای مدیرعامل شدنش برای استقلال بیشتر از هر فرد دیگری به‌گوش می‌رسد. این درحالی است که تا چندی پیش از فردی به نام درویش که تنها سابقه فوتبالی او حضور در هیات‌مدیره ملوان بود از سوی اعضای هیات‌مدیره به عنوان گزینه مدیرعاملی استقلال نام برده شد اما طبق شنیده‌های «فرهیختگان» از اعضای هیات‌مدیره استقلال در میان سه نفر نهایی معرفی شده از سوی اعضای هیات‌مدیره به وزارت ورزش نه نام کاردار وجود دارد و نه درویش و همان‌طور که نوشتیم یک عضو اقتصادی و دو مدیر فوتبالی که یکی از آنها سابقه مدیریت اجرایی در استقلال را دارد به وزارت ورزش برای مدیرعاملی استقلال معرفی شده‌اند.

با این حال به جز کاردار، وزارت ورزش گزینه‌های دیگری هم دارد اما مدیران این وزارتخانه در سکوت خبری صلاحیت آنها را پیگیری کرده‌اند. با این وجود بعد از اینکه وزارت به باشگاه استقلال برای انتخاب مدیرعامل اختیارتام داد گزینه‌های وزارتخانه به طور طبیعی منتفی خواهند شد و حالا باید منتظر اتفاقات بعدی ماند.

چرا توپ در زمین استقلال افتاد؟

در سال‌های اخیر مدیرانی که برای باشگاه استقلال(همانند باشگاه رقیب) انتخاب شده‌اند عملکرد قابل‌دفاعی نداشته‌اند و به اندازه کافی هم درباره انتخاب‌های بد وزارت ورزش برای استقلال و پرسپولیس موضع‌گیری شده است. حالا و درحالی که حدود ۷، ۸ ماه تا پایان دولت حسن روحانی باقی‌مانده به نظر می‌رسد وزارت ورزش در این خصوص تغییر رویه داده و انتخاب مدیرعامل استقلال را به اعضای هیات‌مدیره آن واگذار کرده است تا از عواقب یک انتخاب بد دیگر خلاص شود و با اقدام خود قصد دارد تا در نهایت توپ را در زمین مدیران استقلال بیندازد تا اگر مدیرعامل بعدی نیز فردی فاقد صلاحیت برای مدیریت باشگاه استقلال باشد وزارتخانه از این انتخاب خود را کنار کشیده و اعضای هیات‌مدیره را مسئول انتخاب خود بداند. با این حال دو نکته باعث می‌شود تا همچنان تبعات انتخاب مدیرعامل بعدی استقلال نیز بر گردن وزارت ورزش باشد.

چرخه باطل در تصمیم جدید وزارت

تمامی احکام اعضای باشگاه استقلال توسط وزیر ورزش و بعد از انتخاب وزارت به آنها داده شده است و این‌طور نیست که اعضای هیات‌مدیره فعلی باشگاه استقلال به طور مثال توسط یک مجمع خصوصی یا هواداران انتخاب شده باشند و همین موضوع باعث می‌شود تا همین الان هم افراد مورد حمایت و مورد وثوق وزارت ورزش در هیات‌مدیره استقلال حضور داشته باشند و طبعا این نفرات بدون هماهنگی با وزیر و وزارت ورزش اقدامی را انجام نمی‌دهند. از سوی دیگر وقتی که وزارت ورزش این مأموریت را به استقلالی‌ها می‌دهد تا چند گزینه را به آنها معرفی کرده و در نهایت وزارت ورزش از بین گزینه‌های موجود یک نفر را به عنوان مدیرعامل استقلال انتخاب کند یعنی باز هم مسئول عواقب این انتخاب وزارت ورزش خواهد بود که از بین چند گزینه یک گزینه نهایی را انتخاب و معرفی خواهد کرد تا چرخه باطل انتخاب مدیران ناکارآمد و کار نابلد به این ترتیب همچنان در استقلال توسط وزارت ورزش ادامه داشته باشد.

انتخاب مدیر جدید تا هفته آینده؟

هر چه که هست عزم مسئولان وزارت ورزش و هیات‌مدیره استقلال برای انتخاب مدیر جدید کاملا جدی است و اخبار رسیده حاکی از آن است که به‌زودی مدیرعامل جدید برای باشگاه استقلال انتخاب خواهد شد. برخی منابع می‌گویند نهایتا تا هفته آینده مدیر جدید معرفی می‌شود تا بخشی از حواشی باشگاه که به اعتراض هواداران و پیشکسوتان به اداره باشگاه با سرپرست و همین‌طور اختلاف‌نظر جدی بین سرپرست فعلی باشگاه با اعضای هیات‌مدیره ارتباط دارد، از بین برود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج