۱۰۵۹۹۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

کمتر از یک ماه تا آغاز لیگ جهانی؛

تیم ملی والیبال همچنان بی‌سرمربی

تیم ملی والیبال ایران، باید نهم خرداد ماه امسال در ایتالیا نخستین دیدار خود در لیگ جهانی والیبال را برگزار کند؛ اما در فرصت کوتاه باقی مانده تا آغاز این رقابت‌ها، این تیم همچنان بدون سرمربی به تمرینات خود ادامه می‌دهد و این کمی برای علاقه‌مندان به والیبال نگران‌کننده است.

تابناک: تیم ملی والیبال ایران، باید نهم خرداد ماه امسال در ایتالیا نخستین دیدار خود در لیگ جهانی والیبال را برگزار کند؛ اما در فرصت کوتاه باقی مانده تا آغاز این رقابت‌ها، این تیم همچنان بدون سرمربی به تمرینات خود ادامه می‌دهد و این کمی برای علاقه‌مندان به والیبال نگران‌کننده است.

تیم ملی والیبال همچنان بی‌سرمربی، همه در انتظار آمدن «بوبان»تیم ملی والیبال ایران، باید نهم خرداد ماه امسال در ایتالیا نخستین دیدار خود در لیگ جهانی والیبال را برگزار کند؛ اما در فرصت کوتاه باقی مانده تا آغاز این رقابت‌ها، این تیم همچنان بدون سرمربی به تمرینات خود ادامه می‌دهد و این کمی برای علاقه‌مندان به والیبال نگران‌کننده است.

اسلوبودان کواچ معروف به «بوبان»، مربی جوان و صربستانی تیم ملی والیبال ایران که از زمان بستن قرارداد با فدراسیون والیبال، هنوز در ایران حضور نیافته و حتی با دستیاران خود در اردو‌ تیم ملی هم دیداری نداشته، در فینال لیگ والیبال ایتالیا برای دستیابی به جام تلاش می‌کند، حال‌ آنکه شاگردانی که قرار است نخستین تجربه سرمربیگری او در عرصه ملی و در رقابت‌های مهم لیگ جهانی را رقم بزنند، چند وقتی است بدون حضور او در حال تمرین و آماده‌سازی هستند.

بنا بر این گزارش، ‌چند روز پیش، حتی نام قطعی ۲۲ بازیکن ایران در این فصل لیگ جهان بدون حضور سرمربی تیم اعلام شد و مشخص نیست نام این بازیکنان با هماهنگی کواچ اعلام شده یا نه و اینکه اساسا بازیکنان دعوت شده ‌می‌توانند خواسته‌های کواچ در میدان را تأمین کند؟

حالا حتی وضعیت نشستن کمک مربی روی نیمکت این تیم مشخص نیست، چون کواچ باید ‌باشد تا از میان معدنی، چورا و عطایی دو تن را برای نشستن روی نیمکت تیم ملی برگزیند.

بهروز عطایی که به تازگی و با پیشنهاد فدراسیون والیبال به کادر فنی تیم ملی اضافه شده، درباره امکان نشستنش روی نیمکت تیم ملی می‌گوید: «از آنجا‌ که حسین معدنی و چورا قبلا توافق کرده بودند‌ در کادر فنی باشند، عملا باید یکی از ما سه نفر روی نیمکت قرار نمی‌گرفت.
قرار شد منتظر باشیم تا کواچ بیاید و در این باره نتیجه‌گیری کنیم‌».

اما مشکل تعیین تکلیف دستیاران کواچ مشکل فرعی فرایند آماده‌سازی تیم ملی است و مشکل بزرگ‌تر نبودن کواچ بالای سر تیمی است که کمتر از یک ماه دیگر باید در لیگ جهانی والیبال به میدان برود.

تیم ملی والیبال همچنان بی‌سرمربی

ناآشنایی بازیکنان تیم ملی ایران با افکار و اندیشه‌های کواچ و شرایط متقابل آن برای کواچ، که نسبت به ملی‌پوشان ایرانی و توانایی‌هایشان ناآگاه است، در کنار تغییر سبکی که قطعا با رفتن ولاسکو و آمدن کواچ در تیم ملی ایجاد می‌شود، برقراری ارتباط عاطفی میان مربی و بازیکنان آن ‌طور که ولاسکو شاگردانش را تهییج می‌کرد و خیلی از مسائل دیگر، حضور هرچه زود‌تر کواچ در ایران را ضروری می‌کند. این را هم در نظر بگیرید که این نخستین تجربه مربیگری کواچ در رده ملی‌ و همین طور نخستین تجربه او به ‌عنوان سرمربی در رقابت‌های مهمی مانند لیگ جهانی است. او دیگر ولاسکو‌ کارکشته‌ای نیست که لیگ جهانی را چندین و چند بار فتح کرده‌ و حالا با‌تجربه فراوان روی نیمکت تیم ملی نشسته باشد. او هم مانند تیم ملی ایران نیاز به فرصت دارد تا با شرایط مسابقات بزرگ هماهنگ شود.

شاید فدراسیون روی زود‌تر آمدن کواچ حساب کرده بود اما حالا که او با تیمش در فینال لیگ ایتالیاست، آن‌ها در محاسبات خود شاید امتیازات دیدارهای نخست ایران را محاسبه نکرده‌اند و پیه شکست احتمالی در خاک ایتالیا را به ‌تن خود مالیده‌اند؛ اما حتی خود مسئولان فدراسیون والیبال هم به‌ خوبی می‌دانند که انتظارات از ایران در دومین حضورش در لیگ جهانی والیبال، صعود از گروهش است و برای همین تک‌تک بازی‌ها و تک‌تک امتیازات برای آن‌ها مهم و حیاتی است.

تیم ملی ایران نهم خرداد ماه در نخستین دیدار خود به مصاف ایتالیا می‌رود. یکی از قدرت‌های والیبال دنیا که البته در چند سال اخیر تجربه شکست برابر تیم ملی ایران را داشته است. در فاصله کمتر از یک ماه باید تدابیری اندیشده شود تا کواچ هر چه زود‌تر و بدون فوت وقت به تمرینات تیمش اضافه شود تا هم دستیاران خود را بهتر بشناسد و هم از داشته‌های خود در اردو‌ تیم ملی با خبر شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سارا

      هیچ مشکلی نیس...کواچ هر وقت اومد خوش اومد...بچه های ما همیشه آمادن...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج