۱۰۵۹۹۲۰
۹ نظر
۵۰۱۰
۹ نظر
۵۰۱۰
پ

عربستان باز هم ایران را متهم کرد

«عبدالله بن خالد بن سلطان بن عبدالعزیز» سفیر عربستان سعودی در اتریش و نماینده این کشور در آژانس بین‌الملل انرژی اتمی در نشست اخیر شورای حکام به اتهام‌ پراکنی علیه ایران پرداخت.

خبرآنلاین: «عبدالله بن خالد بن سلطان بن عبدالعزیز» سفیر عربستان سعودی در اتریش و نماینده این کشور در آژانس بین‌الملل انرژی اتمی در نشست اخیر شورای حکام به اتهام‌ پراکنی علیه ایران پرداخت.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی ، سفیر سعودی با اشاره به گزارش اخیر مدیرکل آژانس و افزایش مقدار اورانیوم غنی‌شده در ایران، این اقدام را ادامه تنش و کارشکنی‌ ایران تلقی کرد.

شاهزاده عبدالله بن خالد با اتهام‌زنی به ایران مبنی بر اینکه تهران اقداماتی مغایر با طرح جامع اقدام مشترک انجام داده، گفت این مسئله «قصد ایران از توافق هسته‌ای و اهداف این کشور» را نشان می‌دهد.

این اتهامات در حالی علیه ایران مطرح می‌شود که پیشتر، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مقامی غربی فاش کرده بود که ریاض اقدام به ساخت تأسیساتی برای تولید کیک زرد اورانیوم کرده است. این روزنامه همچنین نوشته بود این تأسیسات برای تولید کیک زرد در منطقه دورافتاده «العلا» در شمال غرب عربستان سعودی واقع شده است.

از سوی دیگر، وزیر مشاور امورخارجه عربستان سعودی اخیرا در مصاحبه با خبرگزاری آلمان گفته بود که ریاض حق مجهز شدن به تسلیحات اتمی را در صورتی که ایران به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شود، محفوظ می‌دارد.

نماینده سعودی همچنین با متهم‌کردن ایران به آنچه آن را «اخاذی» و «تهدید دائم برای امنیت و صلح جهان» خواند، ادعا کرد که توافق هسته‌ای توانایی کنار زدن «فعالیت هسته‌ای غیرصلح‌آمیز» ایران را ندارد.

وی همچنین ایران را به در پیش گرفتن آنچه آن را سیاست فریبکارانه خواند، متهم کرد و مدعی شد که ایران توضیحات بی‌اعتباری در ارتباط با «تورقوزآباد» ارائه کرده و از سوی دیگر، از آژانس خواست که از «اطلاعات بیشتری در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران پرده بردارد».

خبرگزاری «رویترز» روز گذشته نوشت آژانس اتمی در گزارشی که روز سه‌شنبه به کشورهای عضو ارائه داده و امروز به دست رویترز رسیده، نوشته است: «در تاریخ چهاردهم نوامبر ۲۰۲۰، آژانس تایید کرد که ایران تزریق UF۶ به آبشار ۱۷۴ سانتریفیوژ IR-۲m که اخیراََ در تاسیسات غنی‌سازی نطنز نصب شده را آغاز کرده است».

«کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز روز چهارشنبه ضمن تایید خبر تزریق گاز UF۶ به زنجیره ۱۷۴ تایی سانتریفیوژهای IR۲m گفت: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار گزارش نیم صفحه‌ای در روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد که بازرسان آژانس در تاریخ ۱۴ نوامبر (۲۴ آبان ماه) آغاز تزریق گاز UF۶ به یک زنجیره ۱۷۴ تایی سانتریفیوژهای IR۲m در دو کارخانه غنی سازی سوخت در نطنز را راستی آزمایی کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بایددعربستان سقوطی رو به عصر حجر برگر دونیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخه یکی نیست به این عربا خور بگه کجای دنیا شما رو ادم حساب می کنن که اینقدر دخالت می کنید

    • بدون نام

      چراباعربستان برخوردقاطه نمی شودخیلی پروشده

    • بدون نام

      الان سی ساله دارن رو هسته ای کار می کنند زندگی مردم خراب کردن ولی نتیجه ای از هسته ای ندیدیم جز فلاکت امارات بدون های و هوی الان برق هسته ای داره نه کسی تهدید کرد نه هم تحریم شد

    • بدون نام

      چون پول میده به امریکا و رابطه خوبی باهاش دارند چیزی امریکا بهش نمیگوید و کشورهای اروپایی هم از ترس و ناراحتی امریکا حرفی نمیزنند اکر کشور ما هم پول بهش میداد به ما هم کاری نداشتن که مردم به این بدبختی بی افتن

    • ژان وال ژان

      یه کوچولو فعالیت هسته ایمون افزایش دادیم ببین چه جوری عربستان از ترس خودش رو خیس کرده. ظریف اگه باهوش باشه از این ترس عربستان باید نهایت استفاده رو ببره

    • احمد م

      چرا هر وقت هر کشوری تو دنیا حرفی میزنه اتهامه ولی هرچی مامیگیم وحی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون ما خوبیم و بقیه دنیا همشون ....

    • گمنام

      بابا این عربستان رو دوتا موشک بزنید دیگه حرف مفت نزنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج