۱۰۶۰۰
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

روش‌هايي براي موفقيت با تغذيه صحيح

موفقیت و خوشبختی با خوراکی

همه تصور مي‌كنند، موفقيت يك فرآيند ذهني و دروني است كه بازدهي بيروني پيدا مي‌كند اما اين داستان نيست. بسياري از مردم از يك واقعيت مهم غافل هستند و آن نقش بسيار مهم چيزي است تحت عنوان الگوي زندگي(life style)...

موفقیت و خوشبختی با خوراکی

موفقیت و خوشبختی با خوراکی

موفقیت مفهومی بسیار كلی و گسترده است و برای هر كس ویژگی‌هاي خاصي را شامل مي‌شود اما همه تصور مي‌كنند، موفقيت يك فرآيند ذهني و دروني است كه بازدهي بيروني پيدا مي‌كند اما اين داستان نيست. بسياري از مردم از يك واقعيت مهم غافل هستند و آن نقش بسيار مهم چيزي است تحت عنوان الگوي زندگي(life style) كه به‌راحتي مي‌تواند درصد موفقيت يا ‌موفقيت را بالا و پايين ببرد. در واقع اگر كسي پتانسيل موفقيت را داشته باشد اما براي رسيدن به آن برنامه زندگي خود را درست تنظيم نكند، شانس موفقيت او بسيار پايين مي‌آيد. در طول روز موقعيت‌ها يا شانس‌هايي براي ما پيش مي‌آيد كه اگر بتوانيم به موقع تصميم بگيريم و از آن‌ها استفاده كنيم به موفقيت دست خواهيم يافت. در اينجا نكاتي را به شما معرفي مي‌كنيم كه مي‌تواند به شما كمك كند تا بتوانيد از اين موقعيت‌ها بهتر بهره‌مند شويد. شايد اين نكات در نگاه نخست بچگانه و پيش‌پا افتاده به‌نظر برسند اما واقعيت اين است كه تاثيري باورنكردني در مسير موفقيت بازي مي‌كنند. در ضمن يادتان باشد استثنا هميشه وجود دارد اما اين نبايد باعث شود شما برخي اصول ثابت شده را كنار بگذاريد.


موفقیت و خوشبختی با خوراکی

خواب نامتعادل

چه اشكالي دارد: شايد ندانيد كه عمده افراد موفق اگر در يك ويژگي مشترك بوده باشند آن سحرخيزي است. كساني كه زياد مي‌خوابند و دير از خواب بيدار مي‌شوند، مدت زمان بيشتري طول مي‌كشد تا اصطلاحا خواب از سرشان بپرد و براي كار و فعاليت روزانه آماده شوند. بنابراين اگر كسي مي‌خواهد شانس بيشتري براي استفاده از موقعيت‌هاي پيش‌آمده داشته باشد بايد زمان بيشتري بيدار و هوشيار باشد تا بتواند اين موقعيت‌ها را ببيند و از بين آن‌ها انتخاب كند. حالا اگر قرار است در طول روز ۱۰موقعيت و شانس خوب براي كسي به وجود بيايد آدم خوش‌خواب تا به‌خودش بيايد بخشي از آن‌ها را از دست داده است. پس اگر بنا داريد آدم موفقي باشيد بايد كمي سختي بكشيد و صبح‌ها زودتر از خواب بيدار شويد.

راه‌حل كاربردي: يك آدم خوش‌خواب هرگز نمي‌تواند در عرض يك شب عادت خود را ترك كند. براي اين كار بايد يك زمان‌بندي ميان مدت درنظر گرفت. روزهاي اول سعي كنيد، ساعت خود را نيم ساعت زودتر از زماني كه هميشه بيدار مي‌شويد كوك كنيد. وقتي كه توانستيد بدون زنگ، در ساعت جديد بيدار شويد آن وقت مي‌توانيد نيم يا يك ساعت ديگر هم زودتر بيدار شويد. اين كار گرچه زمان مي‌برد ولي در آينده بسيار مفيد خواهد بود.

نكته ديگر اين‌كه بايد بتوانيد خوب بخوابيد. براي اين‌كار قبل از خواب، غذاي سنگين و نوشيدني‌هاي حاوي كافئين نخوريد و ورزش سنگين را فراموش كنيد. برخي مواد‌غذايي باعث مي‌شوند، خواب شما عميق‌تر شود مثل كاهو يا مقدار كمي گوشت بوقلمون. در طب سنتي ايران هم عرق بهارنارنج و دم كرده گل گاوزبان چنين كاربردي دارند.


موفقیت و خوشبختی با خوراکی

غذاهايي كه شما را خوش اخلاق مي كند

چه اشكالي دارد: اگر خودتان باشيد دوست داريد با يك آدم خوش اخلاق طرف حساب باشيد يا با يك فرد بدا‌خلاق و كسل؟ گرچه بخشي از خوش اخلاقي ذاتي است اما مقداري هم به حس و حال و اصطلاحا مود(mood) فرد برمي‌گردد. آدمي كه حس و حال درستي ندارد ناخواسته بداخلاق و بهانه‌گير مي‌شود. يكي از مهم‌ترين نكات براي داشتن حس و حال خوب به ميزان قند خون بستگي دارد. اگر قند خون كه اصلي‌ترين غذاي سلول‌هاي مغزي است پايين باشد آدم بداخلاق و عصبي مي‌شود و انرژي و توان لازم براي كار را از دست مي‌دهد.

راه حل كاربردي: نخست اين‌كه به هيچ وجه صبحانه را از دست ندهيد. حتي اگر وقت خوردن صبحانه را نداريد يك ليوان شير و يك موز متوسط مي‌تواند انرژي لازم را براي فعاليت شما به‌مدت چند ساعت تامين كند. در ضمن موز جدا از اين‌كه قند خون را به شكل ملايمي بالا مي‌برد بلكه ۳۰ درصد ويتامين ۶B مورد نياز روزانه را هم تامين مي‌كند. اين ويتامين باعث مي‌شود، مقدار سروتونين توليد شده مغز اندكي افزايش يافته و توان مقابله با شرايط دشوار را در شما افزايش مي‌دهد. البته در خوردن موز بايد تعادل را حفظ كرد چون مي‌تواند باعث چاقي شود.

كاهو ماده غذايي مفيدي براي كنترل عصبانيت و بهتر شدن خلق و‌خو است و همچنين براي درمان كم‌خوابي هم بسيار موثر است.تحقيقات نشان داده، چربي سالم امگا۳ كسالت را برطرف كرده و حس و حال شما را بهتر مي‌كند. يكي از بهترين منابع اين چربي ماهي‌تن است وخوردن آن را در برنامه غذايي‌تان بگنجانيد. در عين حال مصرف روزانه اسفناج، گردو روغن سويا و كلم پيچ را فراموش نكنيد. براي تامين قند خون از خوردن مواد شيرين تا حد امكان پرهيز كنيد چون باعث اضافه وزن و افزايش خطر ابتلا به ديابت مي‌شوند. در عوض خوردن كربوهيدارت‌هاي پيچيده مثل سيب‌زميني پخته يا تنوري، برنج، غلات، نان گندم يا جو(البته به مقدار متعادل) ضمن اين‌كه مي‌تواند جلوي اضافه وزن را بگيرد به با بالا بردن متعادل قند خون كمك كرده و جلوي بدخلقي و عملكرد پايين مغزي را مي‌گيرند. اگر هم احساس كسالت و كمبود انرژي مي‌كنيد بهترين دارو خوردن مقداري ويتامين C است. شما مي‌دانيد كه مي‌توان آن‌را در ميوه‌هاي خانواده مركبات مثل پرتقال و ليمو هم پيدا كرد. ولي احتمالا نمي‌دانيد كه مي‌توان در فلفل قرمز شيرين، كلم بروكلي، سيب زميني، موز سبز و كلم‌پيچ نيز آن را پيدا كرد.


موفقیت و خوشبختی با خوراکی

شنا ورزشی مفرح، آرام‌بخش و بسیار مفید است كه مثل دویدن تمام بخش‌های بدن را تقویت می‌كند و شرایط بدنی را بهبود می‌بخشد.


ز نيرو بود مرد را راستي

چه اشكالی دارد: شاید فكر كنید این دیگر هیچ ربطی به داستان ما ندارد اما این طور نیست. اتفاقا قوی بودن بدن به واسطه یك رژیم غذایی صحیح و برنامه ورزشی منظم می‌تواند شانس موفقیت در عرصه زندگی را بالاتر ببرد. ابتدا بگذارید ببینیم چرا باید ورزش كنیم؟ نخستین چیزی كه به ذهن می‌رسد برای سلامت است. دومی شاید تناسب اندام باشد اما سوال اینجاست كه هر دوی این‌ها به چه دردی می‌خورند؟ اصلی‌ترین كاربرد یك بدن سالم كه قوای بدنی مطلوبی دارد(یعنی نیازی هم نیست یك ورزشكار حرفه‌ای باشیم) این است كه شانس شما را برای استفاده از موقعیت‌هایی كه در زندگی پیش می‌آید افزایش می‌دهد. اگر بدن ضعیف باشد شما نمی‌توانید آن‌طور كه دل‌تان می خواهد كار كنید، زود خسته می‌شوید و همین می‌تواند باعث بد‌اخلاقی و افسردگی شود.

توصیه كاربردی: صحبت درباره یك رژیم غذایی مناسب و يك برنامه ورزشی در این مختصر ناممكن است اما می‌توانیم این چند توصیه كلی را ارائه دهیم.

در رژیم غذایی خود میوه و سبزی را لحاظ كنید. تا حد امكان از خوردن غذاهای فرآوری شده مثل سوسیس و كالباس و انواع فست فود خودداری كنید. نوشابه به‌خصوص انواع غیر‌رژیمی را كنار بگذارید.ساده‌ترین برنامه ورزشی پیاده روی سریع هر بار حدود 20 الی 30 دقیقه 3 بار در هفته است به نحوی كه ضربان قلب را افزایش دهد. اگر حس و حال دویدن داشته باشید كه چه بهتر.


موفقیت و خوشبختی با خوراکی

تپش را ورق بزنيد تا خوش‌تيپ شويد

چه اشكالي دارد: واقعيت اين است كه هيچ كس حتي اگر به زبان هم نياورد از آدم‌هاي ژوليده و بد لباس خوشش نمي‌آيد. اگر سر و وضع آراسته‌اي نداشته باشيد يا سر و صورت‌تان كثيف باشد و از همه بدتر دهان‌تان بوي بدي بدهد، ممكن است خيلي راحت تاثير بدي در ذهن افراد باقي بگذاريد و موقعيت‌هاي مناسبي را از دست بدهيد.

راه حل كاربردي: همين جا بگوييم كه آراستگي با تجمل‌گرايي فرق دارد. شما مي‌توانيد بدون اين‌كه لباس‌هاي آنچناني و گران به تن كنيد آراسته و برازنده به‌نظر برسيد. خوشبختانه آن‌قدر راهنماهاي كاربردي و مفيدي در همين مجلات زندگي ايده‌آل، سيب سبز و تپش براي تهيه لباس و آراستگي در دسترس است كه كار شما را با هر سليقه و بودجه‌اي بسيار ساده مي‌كند. ساده‌ترين كار هم مي‌شود تميزي لباس، چروك نبودنش و اين‌كه لباس‌ها تركيب متناسبي را با هم تشكيل بدهند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

موفقیت و خوشبختی با خوراکی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • maryam

      مرسی عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج