جاباما
۱۰۶۰۴۳۷
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

پرسپولیس به دنبال اولین برد لیگ بیستم

پرونده هفته دوم لیگ برتر امروز با برگزاری دو دیدار دیگر بسته می‌شود؛ بازی بین پیکان و شهر خودرو و همچنین پرسپولیس و صنعت نفت.

خبرورزشی: پرونده هفته دوم لیگ برتر امروز با برگزاری دو دیدار دیگر بسته می‌شود؛ بازی بین پیکان و شهر خودرو و همچنین پرسپولیس و صنعت نفت.

در هفته سپری شده و در دو بازی اشتباهات رقم خورده از سوی کمک‌داوران نتایج بازی‌ها را تغییر داد. در بازی سپاهان- آلومینیوم اراک رسول خطیی اعتقاد داشت بازیکن تیم سپاهان در موقعیت آفساید توپ را به دست ‌آورده و تبدیل به گل برتری این تیم کرده و در بازی نساجی- تراکتور هم واضح بود بازیکن تیم مهمان در موقعیت آفساید زننده گل بوده است. بدون شک هر دو اشتباه سهوی بود اما مشکل اینجاست که در ایران VAR وجود ندارد که اشتباهات داوری را تصحیح کند.

با وجود اینکه میزان دستمزدها در فوتبال در یک فصل شاید به ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسیده باشد و حتی از این عدد عبور کرده باشد. اشتباه داوری از اول هم بوده و تا آخر هم وجود خواهد داشت اما مشکل اینجاست که فدراسیون فوتبال اقدامی برای کاهش این اشتباهات انجام نمی‌دهد و در چنین شرایطی ممکن است هر هفته حق تیمی ضایع شود. می‌پردازیم به دو مسابقه‌ای که قرار است امروز برگزار شود.

پیکان- شهر خودرو؛ مساوی‌؛ کمترین احتمال در شهر قدس

مصاف پیکان- شهر خودرو در حالی برگزار می‌شود که عملکرد دو تیم در هفته نخست متفاوت بوده است. پیکان در خانه تیم صنعت نفت با نتیجه دو- یک شکست خورد و این در حالی بود که تیم حریف نمی‌توانست از هیچ یک از بازیکنان جدید خود استفاده کند اما شهر خودرو در خانه سه گل به تیم ماشین‌سازی زد. انتظار می‌رود پیکان در بازی با شهر خودور به مراتب بهتر از دیدار با صنعت نفت بازی کند به این خاطر که در آستانه این بازی چند مهره جدید به ترکیب اضافه کرده است. به نظر می‌رسد شاهین طاهرخانی مدافع استقلال در این بازی در قلب خط دفاعی به میدان خواهد آمد و از سویی معراج اسماعیلی هم می‌تواند خیال مهدی تارتار را از بابت دروازه راحت کند.

اما شهر خودرو با توجه به روند خوبی که در پیش گرفته می‌خواهد به این روند در بازی با پیکان ادامه دهد، یعنی تکرار پیروزی. سختی کسب سه امتیاز در این دیدار مواجه با تاکتیک تیم پیکان است. تیم‌های تحت هدایت مهدی تارتار به سرعت توپ را از خط دفاع به خط حمله می‌رسانند و در پی بهره‌مندی از موج دوم حمله هستند و به نوعی این پاس‌های بلند هافبک‌ها را از بازی خارج می‌کند. تقابل با این تاکتیک برای شهر خودرو که روی زمین بازی می‌کند، سخت است. با این حال شرایط خوب زمین استادیوم شهر قدس به هر دو تیم اجازه خواهد داد برنامه‌های تاکتیکی را در زمین پیاده کنند. این بازی به نوعی برای هر دو تیم سخت است؛ تا جایی که پیش‌بینی نتیجه آن غیر ممکن است. هر چند می‌شود حدس زد رقم خوردن نتیجه مساوی در این دیدار کمترین احتمال را دارد چرا که هر دو تیم به دنبال کسب سه امتیاز هستند.

پرسپولیس- صنعت نفت آبادان؛ پرسپولیس به دنبال اولین برد لیگ بیستم

مدعی قهرمانی در لیگ برتر با دو امتیازی که در هفته نخست بازی‌ها از دست داد به خوبی متوجه شد در برابر هیچ تیمی از پیش برنده نیست و صنعت نفت هم می‌تواند یکی از آنها باشد. پرسپولیس بدون شناخت از صنعت نفت گام به میدان می‌گذارد؛ با اینکه این تیم در هفته نخست بازی‌ها به میدان آمد و پیکان را دو- یک شکست داد. به این خاطر که پنجره صنعت نفت باز شده و حالا این تیم می‌تواند از مهره‌های جدید خود بهره ببرد. برای صنعت نفت کسب یک امتیاز از این دیدار راضی‌کننده به نظر می‌رسد و شاید همین منجر شود ارائه‌گر بازی تدافعی در برابر سرخپوشان باشد و کمی عقب بازی کند اما حتماً برای نزدیک شدن به دروازه پرسپولیس و تدارک حمله برنامه خواهد داشت.

پرسپولیس با توجه به انتخاب مدیرعامل به نظر می‌رسد کمی از حواشی ابتدای فصل دور شده و در این بازی بیشتر می‌تواند روی هدف که کسب سه امتیاز است، متمرکز شود. این به سود یحیی گل‌محمدی و شاگردانش است به این خاطر که در یک چشم به هم زدن زمان برگزاری دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا از راه خواهد رسید. پرسپولیس اگر در لیگ برتر خوب نتیجه نگیرد قادر به ارائه بازی خوب و نتیجه‌گیری در بازی نهایی نخواهد بود. کسب سه امتیاز این دیدار برای پرسپولیس کار راحتی نیست به این خاطر که صنعت نفت در همان هفته نخست تیم سختکوشی نشان داد و همه را متوجه کرد در اوج مشکلات برای کسب سه امتیاز بازی می‌کند. استفاده از ضد ‌حملات ایده اصلی صنعت نفت برای گلزنی در این دیدار خواهد بود و این زمانی خطرناک است که شاگردان یحیی گل‌محمدی بعد از، از دست دادن توپ خوب دفاع نکنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر حسین

      ترکیب پرسپولیس مقابل صنعت نفت

    • افتخار میکنم لرم لر لرستان

      به امید پیروزی تیم پرسپولیس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج