۱۰۶۰۸۴۳
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

آنچلوتی: می‌ترسم به زوال عقل دچار شوم

کارلو آنچلوتی می‌گوید نگران آن است که به خاطر نوع درمانی که در دوران بازی‌اش در ایتالیا روی او صورت گرفت، در کهنسالی نه تنها به زوال عقل شدید بلکه به بیماری «نورون حرکتی» دچار شود.

روزنامه ایران ورزشی: کارلو آنچلوتی می‌گوید نگران آن است که به خاطر نوع درمانی که در دوران بازی‌اش در ایتالیا روی او صورت گرفت، در کهنسالی نه تنها به زوال عقل شدید بلکه به بیماری «نورون حرکتی» دچار شود.
سرمربی تیم فوتبال اورتون ضمن حمایت از انجام تحقیقات برای شناسایی ارتباط میان زوال عقل و فوتبال، اعتراف کرد که از ابتلا به این بیماری نگران است.

کارلتوی 61 ساله که در دوران بازی‌اش یکی از مهره‌های کلیدی میلانی بود که در دهه 80 فوتبال اروپا را تحت سلطه داشت، می‌گوید نه تنها خودش بلکه بازیکنان هم‌نسل او نیز نگران آن هستند که به خاطر وجود ارتباط احتمالی میان زوال عقل و درمان‌هایی که در طول ریکاوری مصدومیت‌های‌شان روی آنها صورت می‌گرفت، در معرض ابتلا به این بیماری باشند. او با اشاره به استفانو بورگونوو که سال 2013 در 49 سالگی بر اثر بیماری نورون حرکتی فوت شد، گفت: «هرچه بیشتر روی موضوع زوال عقل در میان فوتبالیست‌ها تحقیق شود، از آن استقبال خواهد شد.

40 سال پیش، وقتی که من بازی می‌کردم، چنین کنترل‌هایی که الان روی بازیکنان صورت می‌گیرد وجود نداشت و این هم حقیقت دارد که بازیکنان نسل‌های قبل دچار مشکلاتی هستند، نه فقط در مورد ابتلا به زوال عقل بلکه کلی مسأله دیگر. هم‌تیمی من استفانو بورگونوو از بیماری نورون حرکتی جان سپرد.

خب به‌الطبع، ما هم نگران اتفاقاتی که در گذشته رخ داده و درمان‌هایی که در آن زمان صورت می‌گرفت، هستیم اما الان چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟» آنچلوتی ادامه داد: «درمان‌هایی که آن زمان روی ما صورت می‌گرفت مانند درمان‌های امروزی نیست. کاری که الان می‌توانیم انجام دهیم حمایت از تحقیقات برای آینده است نه گذشته، چون متأسفانه گذشته‌ها گذشته و اینکه چه بر سر ما آمده را ممکن است که هرگز متوجه نشویم.

خوشبختانه تا به امروز، به جز زانو‌هایم که وضع خیلی خوبی ندارند، من هر سال در چکاپ‌هایی که داده‌ام مشکلی نداشته‌ام. من احساس سالم بودن می‌‌کنم. من نمی‌توانم آنطور که می‌خواهم بدوم اما وضعیتم همین است که دیگر کاری هم نمی‌توان انجام داد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج