۱۰۶۰۸۵۱
۵ نظر
۵۰۱۳
۵ نظر
۵۰۱۳
پ

ناشناخته‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی

آشنایی با ناشناخته‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی و تاریخچه‌شان به همراه آداب‌و‌رسومی که باورشان سخت است.

روزنامه خراسان - پروانه موفقی: جشنواره‌های مختلفی در سراسر دنیا برگزار می‌شود که بیشتر آن‌ها ریشه در آیین سنتی و تاریخی دارد و آغازشان به سال‌ها قبل باز می‌گردد. بعضی از آن‌ها مثل جشنواره پرواز فانوس‌ها در ژاپن، جنگ پرتقال‌ها در ایتالیا و گوجه‌فرنگی در اسپانیا، جشنواره گل‌بازی در شهر بوریئونگ کره‌جنوبی و ... از مواردی هستند که بار‌ها و بار‌ها درباره‌شان شنیده و عکس‌هایشان را دیده‌ایم.

در مطلب امروز فهرستی از جشنواره‌های خاص، شاد و پر رنگ و لعاب را مشاهده خواهید کرد که هر سال هزاران نفر را از سراسر دنیا دور هم جمع می‌کنند، اما کمتر مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرند. حالا که شانس شرکت در این رویداد‌های جذاب و دیدنی را تاکنون نداشته اید، تماشای تصاویر آن‌ها خالی از لطف نیست. جشنواره‌ها و آداب و رسومی که در آن‌ها برگزار می‌شوند، می‌توانند تجربیات جالبی برای شما به همراه داشته باشند و شما را با کشور‌های جدید، مراسم و سرگرمی‌های آن‌ها آشنا کنند. با ما همراه باشید.

پرتاب تخم‌مرغ به سمت دشمن فرضی!

چه جشنواره‌ای و در کجا؟ کاسکاموراس در اسپانیا

ناشناخته‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی

جشنواره کاسکاموراس در دو شهر گوئادیکیس و بارسلون، یکی از جشنواره‌های بین‌المللی مورد علاقه گردشگری مردم اسپانیا اعلام شده است. طبق آخرین برآورد حدود ۲۰ هزار نفر، هر سال در این جشنواره شرکت می‌کنند. شرکت‌کنندگان در خیابان‌ها می‌دوند و سر و صورت و بدن یکدیگر را با روغن، گریس و رنگ‌های دیگر آغشته می‌کنند و بیشتر به سمت دیوار‌ها و محل‌های خالی از جمعیت، تخم‌مرغ و آرد پرتاب می‌کنند!

این جشنواره تاریخچه‌ای شگفت‌انگیز دارد و افسانه‌های مختلفی در باره آن وجود دارد که یک مورد قابل قبول‌تر به نظر می‌رسد. گفته شده هنگامی که کارگری اهل گوئادیکیس با نام مستعار کاسکاموراس در حال ساخت خانه‌ای در بارسلون بوده، تندیسی با ارزش پیدا کرده که در زمین دفن شده بود. سپس او تصمیم می‌گیرد این تندیس را به شهر خود گوئادیکیس ببرد، اما ساکنان بارسلون از این موضوع مطلع می‌شوند و پیش از رسیدن او به شهرش، تندیس را می‌ربایند.

بدین ترتیب کاسکاموراس دست خالی به شهر خود بازمی‌گردد؛ بنابراین در جشنواره کاسکاموراس، افراد هر سال تلاش می‌کنند که این تعهد را عملی کنند و با پرتاب تخم‌مرغ، آرد و روغن به سمت دشمن فرضی نگذارند که آن تندیس با ارزش به مکان دیگری منتقل شود! حالا فهمیدید که چرا شرکت کنندگان این جشنواره به سمت دیوار‌ها و محل‌های خالی از جمعیت، تخم‌مرغ و آرد پرتاب و کلی مواد خوراکی را اصراف می‌کنند؟

معلق شدن در آسمان!

چه جشنواره‌ای و در کجا؟ مونته‌پیانا در ایتالیا

ناشناخته‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی

ایده خوابیدن در بانوج معلق به فاصله صد‌ها متر از زمین در مکانی باورنکردنی به سال ۲۰۰۱ برمی‌گردد. این رویداد که یکی از ترسناک‌ترین جشنواره‌های جهان است، نخستین بار توسط «الساندرو د امیلیا» و «آرمین هولزر»، دو هایلاینری (افرادی که روی یک طناب راه می‌روند) که می‌خواستند مناظر دیدنی کوه مونته‌پیانا را در رشته کوه‌های دولومیت به اشتراک بگذارند، انجام شد. در سال‌های بعد این کار ادامه یافت به طوری‌که در تاریخ دهم سپتامبر ۲۰۰۱ ایده تجربه گروهی آن زنده شد که نمادی از صلح و احترام به گذشتگان است.

هدف از این رویداد فراهم آوردن فرصتی برای ورزشکاران حرفه‌ای و علاقه‌مندان به هیجان و طبیعت در سراسر جهان بود تا مانند بندباز‌ها که روی طناب راه می‌روند، آن‌ها نیز بین قله‌های کوهستانی در داخل بانوج زنجیروار در آسمان آویزان باشند و با افرادی شبیه خودشان روبه‌رو شوند. این مکان نه تنها به دلیل زیبایی طبیعی بلکه به خاطر اهمیت تاریخی آن، خاص و به یادماندنی است. یک قرن پیش، جنگ‌های شدیدی در کنار کوه‌های مونته‌پیانا در ایتالیا به وقوع پیوست و جنگ‌جهانی اول آغاز شد. امروز این منطقه یک موزه روباز برای ادای احترام به ۱۸ هزار سرباز جوانی است که در این مکان جان خود را از دست دادند. سنگر‌هایی به طول هفت کیلومتر که در آن‌جا احداث شده، هنوز هم از داخل بانوج‌هایی که افراد با شرکت در این جشنواره در آن استراحت می‌کنند، قابل مشاهده است.

سپردن افکار منفی به رودخانه!

چه جشنواره‌ای و در کجا؟ لوی‌کراتونگ در تایلند

ناشناخته‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی

جشن لوی‌کراتونگ یکی از دیدنی‌ترین جشنواره‌های دنیاست. این جشنواره در شب کامل شدن ماه در دوازدهمین ماه تقویم تایلند که معمولا در یکی از روز‌های ماه نوامبر میلادی است، برگزار می‌شود. در زمان برگزاری این جشنواره، رودخانه‌ها و آبراه‌های تایلند همه روشن می‌شوند. درباره معنای کلمه لوی‌کراتونگ باید بدانید که لوی به معنای شناور شدن است و کراتونگ به سبد‌های شناوری می‌گویند که به طور سنتی از یک تکه درخت موز با شکلی شبیه گل نیلوفر ساخته شده است و در وسط آن شمع روشنی قرار می‌دهند و با گل‌ها تزیین می‌کنند و به آب می‌اندازند.

کراتونگ که روی آب شناور است، تمایل فرد را برای رهایی از نفرت و عصبانیت نشان می‌دهد. رسم است که در زمان برگزاری این جشنواره، مردم تایلند با رها کردن کراتونگ روی رودخانه برای سلامتی خود و عزیزان‌شان آرزو می‌کنند. همچنین در این سبد‌ها یک سکه قرار داده می‌شود که نشانه ثروتمندی در سال آینده خواهد بود و گاهی بعضی از افراد مو و ناخن‌های خود را درون کراتونگ قرار می‌دهند. آن‌ها با این کار می‌خواهند که اشتباهات گذشته و افکار منفی خود را از بین ببرند.

این یک روش برای روشن کردن ذهن از نظر آن‌هاست. این جشنواره در سراسر کشور و حتی در کشور‌های همسایه تایلند مانند لائوس و میانمار برگزار می‌شود، اما شهر‌های تایلند مانند چیانگ‌مای و بانکوک بهترین مکان برای دیدن آداب و رسوم این جشنواره هستند.

تزیین غذای ارواح در گورستان!

چه جشنواره‌ای و در کجا؟ روز مردگان در مکزیک

ناشناخته‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی

جشن روز مردگان یکی از عجیب‌ترین و جالب‌ترین جشنواره‌ها در مکزیک است که هر سال در روز‌های اول و دوم نوامبر برگزار می‌شود. روز مردگان یک سنت قدیمی بیش از دو هزار ساله است و بر اساس باور‌های مردم این منطقه در این روز، روح عزیزان از دست‌رفته به زمین باز می‌گردند تا یک روز را در کنار خانواده سپری کنند.

در طول این جشنواره در بیشتر شهرها، سکو‌هایی ساخته می‌شود که روی آن بشقاب‌های حکاکی شده می‌گذارند و با شمع، دسته‌های گل، بادام‌زمینی، بشقاب خوراک بوقلمون و ... آن‌ها را تزیین می‌کنند. کاترینا یا اسکلت شجاع مشهورترین نماد روز مردگان و نماد فرهنگی مکزیک است که نشان دهنده مرگ است.

بسیاری از زنان چهره خود را شبیه تصویر بانوی مرگ گریم می‌کنند و به خیابان‌ها می‌آیند. یکی دیگر از مکان‌های اصلی برگزاری این جشن، گورستان است. مکزیکی‌ها اطراف قبر‌های عزیزان‌شان جمع می‌شوند و در بعضی از روستا‌ها رسم است که کل شب را در گورستان همراه با غذا، نوشیدنی و موسیقی می‌گذرانند.

سوزاندن نماد خود!

چه جشنواره‌ای و در کجا؟ مرد سوزان در آمریکا

ناشناخته‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی

برنینگ‌من به معنی مرد سوزان، جشنواره‌ای است که هر سال به مدت یک هفته در بیابان بلک‌راک در ایالت نوادای آمریکا برگزار می‌شود. این نام گذاری به این دلیل است که اختتامیه این جشنواره با سوزاندن مرد حصیری یا سازه‌های مشابه آن همراه است. جشنواره مرد سوزان اولین بار زمانی آغاز شد که فردی به نام «لری هاروی» در سال ۱۹۸۶ با دوستان خود برای ابراز احساسات شخصی، یک آدمک چوبی ۲۰۷ متری شبیه خودش را در سن فرانسیسکو آتش زد.

سال‌ها بعد به دلیل افزایش شرکت کنندگان، مکان آن را به نوادا منتقل کردند. این رویداد از آن زمان هر سال از آخرین یک شنبه آگوست تا دوشنبه اول سپتامبر (روز کارگر) برگزار می‌شود. کسانی که در این جشنواره شرکت می‌کنند شخصیت خود را از طریق ساختن اشکال مختلف و در قالب هنری می‌سازند و سپس، نماد خودشان را به آتش می‌کشند.

شرکت کنندگان یا به تعبیری مرد سوز‌ها آزادند هر لباسی را هرچند عجیب بپوشند و می‌توانند در کارگاه‌ها و کلاس‌های ساخت آثار هنری شرکت کنند. بسیاری از شرکت کنندگان این جشن را تجربه جدیدی از زندگی اجتماعی توصیف می‌کنند که به افزایش خلاقیت‌شان کمک می‌کند و باعث می‌شود به مرگ و نابودی هم فکر کنند.

بفرمایید تماشای مهمانی ۳ هزار نفره میمون‌ها

چه جشنواره‌ای و در کجا؟ ضیافت میمون‌ها در تایلند

ناشناخته‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی

هر سال، شهر لوپبوری در استان مرکزی تایلند ضیافتی باشکوه را برای میمون‌ها برگزار می‌کند. در آخرین یک شنبه ماه نوامبر، ساکنان این منطقه میزبان ضیافتی برای حداقل سه هزار میمون ماکاک با دم بلند هستند. این جشنواره در اطراف ویرانه‌های خانه تاریخی «فراپرانگ سام‌یوت» در تایلند برگزار می‌شود، جایی که تقریبا نیمی از میمون‌های لوپبوری در آن جا زندگی می‌کنند.

این جشن با اجرای افرادی با لباس‌های شبیه میمون شروع می‌شود و در آن با برج‌های عظیم میوه و سبزیجات‌رنگی و همچنین تقریباً هر نوع شیرینی که می‌توانید تصور کنید از میمون‌ها پذیرایی می‌شود. این جشنواره برای قدردانی مردم محلی از میمون‌ها برای جذب گردشگر به شهرشان برگزار می‌شود. با این حال، ریشه‌های این ضیافت بسیار عمیق‌تر از یک قدردانی ساده است. رسم احترام به میمون‌ها در تایلند به بیش از دو هزار سال پیش برمی‌گردد.

طبق داستان‌های اساطیری، راما یک شاهزاده ایزدی تلاش می‌کند تا همسرش سیتا را از چنگال اهریمن نجات دهد. سپس هانومان، سردار پادشاه میمون‌ها، به کمک راما می‌آید تا بار دیگر این زوج را به هم برساند. در پایان این جشن، میمون‌ها پس از این‌که سیر شدند شروع به رقصیدن روی میز‌ها و پرتاب خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها به سمت یکدیگر می‌کنند و موجب هیاهو و هیجان در فضا می‌شوند.

گردش در شهر با لباس وایکینگ‌ها

چه جشنواره‌ای و در کجا؟ آپ‌هلی‌آ در اسکاتلند

ناشناخته‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی

یکی از بزرگ‌ترین رویداد‌های اروپا جشنواره آتش «وایکینگ‌ها» یا «آپ‌هلی‌آ» است که در آخرین سه شنبه ژانویه هر سال در جزایر شتلند به خصوص شهر لرویک، واقع در اسکاتلند برگزار می‌شود. هزاران بازدیدکننده از سراسر جهان به شمالی‌ترین گوشه اسکاتلند سفر می‌کنند تا در پایان زمستان و با بازگشت خورشید به جشن‌های سبک وایکینگ‌های اسکاندیناوی ملحق شوند. این جزایر، جشنواره سالانه خود را برای بزرگداشت وایکینگ‌ها برگزار می‌کنند که حدود ۵۰۰ سال پیش، قبل از آن که در سال ۱۴۶۸ بخشی از اسکاتلند شوند این سرزمین را اشغال و در آن حکمرانی کردند.

ناشناخته‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی

در این جشنواره جمعیتی را می‌بینید که لباسی از پوست گوسفند پوشیده‌اند و با در دست داشتن تبر، سپر و مشعل در خیابان‌های شهر حرکت می‌کنند و منظره زیبایی را در تاریکی شب به وجود می‌آورند. این مراسم با آوازخوانی که توسط گروه موسیقی محلی اجرا می‌شود، همراه است. سپس گروه رژه به همراه فرمانده خود به سوی ماکتی که مانند قایق بزرگ وایکینگ‌ها با دماغه سر اژد‌ها ساخته شده، پیش می‌روند. آن‌ها مشعل به دست حلقه‌ای دور قایق تشکیل می‌دهند و آواز سنتی آپ‌هلی‌آ را می‌خوانند. سرانجام با انداختن مشعل‌ها درون قایق، آن را به آتش می‌کشند و تماشاگران را به وجد می‌آورند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سالوادور

      خوشبحاشون . مارو که تو این کشور نزاشتن چیزی از زندگی بفهمیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کم غر بزن خستمون گردی

      • بدون نام

        ما هم اینجا روزانه جشنواره تعجب کنان داریم.اونم اینجوریه که هر روز میری بیرون از گرونی یه سری اجناس تعجب میکنی.دوباره فردا از گرونی یه سری دیگه تعجب میکنی.

      • بدون نام

        ینی میخای بگی صندلی بازی تو مهدتون نداشتی

    • بدون نام

      جالبه اسپانیاییا تنها کشور اروپایی هستن کلی مراسم بیخود حیوان آزاری و اصراف مواد غذایی دارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج