۱۰۶۱۱۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آرتروز، بیماری خاموش

بیماری استئوآرتریت یکی از دلائل اصلی از دست دادن شغل و ناتوانی های حرکتی است.آرتروز یا استئوآرتریت شایع‌ترین بیماری التهاب مفاصل است. این بیماری سبب تخریب، التهاب، درد و تورم مفاصل می شود. اولین قسمتی که در آرتروز آسیب می بیند غضروف ها هستند.

آرتروز، بیماری خاموش


تریپل فلکس راهی برای مقابله با آرتروز
بیماری استئوآرتریت یکی از دلائل اصلی از دست دادن شغل و ناتوانی های حرکتی است.آرتروز یا استئوآرتریت شایع‌ترین بیماری التهاب مفاصل است. این بیماری سبب تخریب، التهاب، درد و تورم مفاصل می شود. اولین قسمتی که در آرتروز آسیب می بیند غضروف ها هستند. بعد از تخریب غضروف، استخوانهای مجاور نیز دچار ضایعه می گردند. آرتروز، بیشتر مفاصل تحت فشار از جمله مفصل زانو، لگن و کمر را درگیر می کند و مفاصل مچ، آرنج و شانه کمتر درگیر می شوند. بر اساس آخرین اخبار، اگرچه آرتروز بیماری سالمندان است، اما به علت تغییر شیوه زندگی در کمین جوانان نیز هست. اگر با مشکلاتی چون خشکی صبحگاهی مفاصل، کاهش انعطاف پذیری مفاصل، احساس غژغژ یا صدا در مفصل، درد در مفاصل و تغییر شکل مفاصل مواجه هستید، در گروه مبتلایان به آرتروز قرار میگیرید. شیوع آرتروز در بین خانم ها بیشتر از آقایان است. این بیماری در زنان در حوالی دوره یائسگی و یا بعد از آن رخ می دهد.

علاج واقعه قبل و بعد از وقوع!
برای پیشگیری از آرتروز باید تمام نکات مرتبط با سبک زندگی سالم را رعایت کرد. این نکات عبارتند از رژیم غذایی سالم و مصرف سبزیجات و میوه ها و ماهی و ورزش مداوم. اما در صورت ابتلا به آرتروز باید راه های درمانی را پیش گرفت. داروهای مورد استفاده در پزشکی معمولا داروهای ضد التهاب هستند. هرچند این داروها عامل درد را از بافت خارج می کنند اما علت ریشه ای مشکل را مورد هدف قرار نمی دهند. برای درمان آرتروز علاوه بر درمان های دارویی میتوان ترکیباتی را که در ساخت غضروف نقش دارند به صورت خوراکی مصرف نمود. گلوکزامین، کندروئیتین سولفات و متیل سولفونیل متان ، ترکیباتی هستند که در ساختمان غضروف وجود دارند. نکته جالب توجه این است که کندروئیتین سولفات در هیچ منبع غذایی وجود ندارد. به همین علت دریافت مکمل خوراکی آن ضرورت بیشتری می یابد. مطالعات نشان می دهد که گلوکزآمین توانایی کاهش درد در آرتروز را دارد. همچنین متخصصین بر پایه مطالعات اخیر معتقدند که گلوکزآمین برای اولین بار در بازسازی و ترمیم ساختمان مفاصل و رشد مجدد بافت غضروفی مفید واقع شده است. کندروئیتین سولفات در هنگام پرش ها و فشار بر مفاصل از به هم ساییدگی استخوان ها جلوگیری می کند. این ترکیب جهت ساخت کلاژن که ترکیبی ضروری برای استحکام بافت مفصلی است، ضرورت دارد. همچنین دارای نقش ضدالتهابی است. ماده ضروری دیگر جهت سلامت مفاصل متیل سولفونیل متان یا MSM است. متیل سولفونیل متان منبع مهم تامین گوگرد در مفاصل است و علاوه بر کاهش درد دارای اثرات ضد التهابی بر مفاصل است.

آرتروز، بیماری خاموش

محصول تریپل فلکس نیچرمید (NatureMade) محصولی از کمپانی فارماوایت، ساخت کشور امریکا است و هم اکنون در تمام داروخانه های کشور موجود است. در هر قرص تریپل فلکس مقدار 500 میلی گرم گلوکزآمین، 400 میلی گرم کندروئیتین سولفات و 125 میلی گرم متیل سولفونیل متان وجود دارد. هر قوطی تریپل فلکس حاوی 50 عدد قرص است که بیمار با توجه به درجه و شدت بیماری، روزانه تا سه عدد قرص به همراه غذا و یا طبق دستور پزشک مصرف می کند. . این محصول می تواند در مواردی از جمله رفع درد و التهاب مفاصل، بازسازی و ترمیم بافت غضروفی و مفاصل، جلوگیری از تخریب غضروف‌ها، افزایش قابلیت حرکت، بهبود خشکی صبحگاهی، ترمیم تاندون ها و دردهای اطراف مفصلی و کاهش نیاز بیماران به داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی به سلامتی بزرگسالان مبتلا به آرتروز کمک نماید.


منبع:پوراطب
www.pourateb.com



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج