۱۰۶۱۲۶۴
۵ نظر
۵۰۱۴
۵ نظر
۵۰۱۴
پ

تحریم‌ها روی آب خوردن مردم هم تاثیر دارد!

خرداد سال۹۴ بود که حسن روحانی، رئیس‌جمـــهوری، گفت: تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید مسئله محیط‌زیست حل شود، تا اشتغال جوانان حل شود، تا صنعت جامعه حل شود، تا آب خوردن مردم حل شود، تا منابع آبی زیاد شود، تا بانک‌های ما احیا شود.

روزنامه همشهری نوشت: خرداد سال۹۴ بود که حسن روحانی، رئیس‌جمـــهوری، گفت: تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید مسئله محیط‌زیست حل شود، تا اشتغال جوانان حل شود، تا صنعت جامعه حل شود، تا آب خوردن مردم حل شود، تا منابع آبی زیاد شود، تا بانک‌های ما احیا شود.

این صحبت‌های او البته با انتقادهای تندی از سوی رسانه‌ها و چهره‌های اصولگرا مواجه شد؛ انتقادهایی که هنوز هم ادامه دارد. حالا اما پس از گذشت ۵.۵سال از آن روز، نتیجه یک تحقیق مرکز پژوهش‌های مجلس گفته‌های حسن روحانی را تأیید می‌کند. آن‌هم در زمانی که مجلس در اختیار جریان اصولگرا قرار دارد. این نهاد پژوهشی در گزارش خود می‌گوید: به‌دلیل تورم بالا، شرایط نامطلوب اقتصادی و تحریم‌ها، چشم‌انداز مناسبی از منظر تأمین اعتبار طرح‌های رفع تنش آبی شهرها وجود ندارد.

طبق این گزارش، اجرای برخی‌ پروژه‌های تعریف‌شده برای رفع مشکلات آب شرب برخی شهرهای کشور، مستلزم تأمین برخی تجهیزات ازجمله پمپ‌ها، قطعات تجهیزات مربوط به تصفیه‌خانه‌ها و غیره است که با توجه به‌وجود تحریم‌های فراگیر و همچنین افزایش نرخ ارز، اجرا و اتمام این پروژه‌ها می‌تواند با مشکلاتی مواجه شود تا آنجا که در برخی موارد ممکن است به‌عنوان‌مثال پروژه‌ای با پیشرفت فیزیکی ۹۵درصد به‌دلیل عدم‌تأمین تجهیزات و قطعات لازم معطل‌مانده و به بهره‌برداری نرسد.

باوجود اینکه بارش‌ها در یک‌سال اخیر بهتر شده و مقدار بارندگی نسبت به میانگین سال قبل رشدی ۳۰درصدی داشته و وزارت نیرو هم از ذخایر سدها راضی است، اما چالش جدی دولت تأمین آب شرب پایدار برای مصرف مردم است تا جایی که هرازگاهی در برخی شهرها و روستاهای ایران به‌ویژه در مناطق جنوبی کشور تنش بر سر آب بالا می‌گیرد و اعتراض مردم را به همراه دارد. مرکز پژوهش‌های مجلس هم این گزاره را تأیید و تأکید می‌کند: مطلوب‌بودن بارندگی‌ها و پربودن مخازن سدها لزوما به‌معنای وضعیت مطلوب تأمین آب شرب در کشور نخواهد بود و وجود مشکلاتی در زیرساخت‌ها، تأمین آب شرب با کیفیت مناسب را با محدودیت مواجه می‌سازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب حالا که تحریمها روی همه چیز تاثیر داره باید تحریمها برداشته بشه تا مشکلات حل بشه چررااااا مذاکره نمی کنید همه ی زندگی مردم ایران به تحریمها بستگی داره شماها هم نمیخو ایید مذاکره کنید پس ما چند سال خودمون عذاب ندیم یه خودکشی دسته جمعی بکنیم ،،،بماند که گفتید تحریمها فقط کاغذ پاره ان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مذاکره با آمریکا تنها راه نجات کشور

    • عبدالرحمن

      طبق معمول کار از کار که گذشت اعتراف میکنیم ، دیگه چه فایده داره؟

    • بدون نام

      مذاکره تنهاراه حل است

    • بدون نام

      مذاکره با آمریکا، روسیه و چین و اروپا که بویی از انسانیت و وفا به عهد را نبردن،به والله باج دادن به آمریکا شرف دارد به دوستی روسیه و چین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج