جاباما
۱۰۶۱۳۵۸
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

جریمه ۲۰۰هزار تومانی «ترددشبانه» کلید خورد

رئیس پلیس راهور پایتخت از اعمال جریمه تردد شبانه از دیشب و همچنین اعمال قانون و انتقال به پارکینگ خودروهایی خبر داد که پلاکشان را مخدوش کنند.

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور پایتخت از اعمال جریمه تردد شبانه از دیشب و همچنین اعمال قانون و انتقال به پارکینگ خودروهایی خبر داد که پلاکشان را مخدوش کنند.

سردار محمد حسین حمیدی صبح امروز در برنامه شهر امن شبک پنج سیما درباره آخرین وضعیت اعمال محدودیت های کرونایی در پایتخت اظهار داشت : محدودیت های کرونایی که جنبه ترافیکی داشته و ممنوعیت تردد او را به دنبال داشت از روز شنبه اول آذرماه از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح ابلاغ و اعمال شد که برای وسایط نقلیه مختلف در سطح شهرها بود.

وی گفت : در شب اول چون نیاز به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی داشت با پیام های هشداری و آموزشی کسانی که قصد تردد داشتند را هوشیار کردیم و در شب گذشته رسما از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح کسانی که در این ساعت و اعلام محدودیت در سطح شهر تردد داشتند به وسیله دوربین ها جریمه شدند.

سردار حمیدی افزود : این جریمه ها توسط دوربین ها اعمال شدو این دوربین ها در هر ۲۴ ساعت یکبار این جریمه را در صورت تردد خودروها اعمال می کنند که مبلغ جریمه در هر بار ۲۰۰ هزار تومان است.

وی بیان داشت : خروج خودروها از شهر نه در تهران بلکه در تمامی شهرها متفاوت است؛ که در شهر تهران و با پلاک تهران به هر جایی که بروند یک میلیون تومان در هر ۲۴ ساعت جریمه خواهند شد و همکاران بنده در سطح جاده ها حضور دارند و کنترل های خود را به صورت فیزیکی علاوه بر دوربین ها انجام می دهند.

سردار حمیدی گفت : در سطح شهرها به علت حجم بالای ترددها صرفا این کنترل ها توسط دوربین ها صورت می گیرد؛ البته از طریق سامانه هایی که در اختیار داریم نیز این کنترل ها صورت می گیرد و رسما از شب گذشته خودروهایی که به صورت غیر مجاز تردد می کردند جریمه شدند.

وی در خصوص مشاغلی که نیاز به تردد دارند مانند سازمان‌های امدادی ، حوزه بهداشت و درمان و صنوف مختلفی که فعالیت آنها ضروری است و باید حتما تردد داشته باشند اعلام کرد:این سازمان ها مشخص شده اند و لیست آنها و شماره خودروی آنها به فرمانداری ها ابلاغ شده و سازمان هایی که هنوز لیست خودروهای خود را اعلام نکرده‌اند باید این لیست را به فرمانداری اعلام کرده و پلیس این لیست را از فرمانداری گرفته و در سیستم اعمال می کند.

سردار حمیدی در خصوص تردد در سطح شهر تهران گفت: این محدودیت در قالب استان تهران دیده شده که در شهر کرج و شهرهای پیرامونی شهر تهران این موضوع یکپارچه دیده شده و همه استان تهران مد نظر است ولی برای تردد خارج از این محدودیت و استان تهران جریمه در نظر گرفته شده است.

وی گفت : با مقایسه ای که در این سه شب صورت گرفت و مخصوصا در شب گذشته با روزهای گذشته و با هفته های قبل، کاهش ترافیک کاملا محسوس بود و ۸۰ درصد ترددهای درون شهری کاهش پیدا کرده و در طول روز هم جریان ترافیک متفاوت بود و صبح ها ۲۰ درصد کاهش ترافیک داشتیم و عصرها ۳۸ درصد کاهش تردد را شاهد بودیم و تردد مشخص ۹ شب تا ۴ صبح در برخی مقاطع ۸۰ درصد کاهش ترافیک را رقم زد.

وی افزود: این طرح طبق مصوبه تا دوهفته ادامه خواهد داشت و اینکه آیا ادامه داشته باشد یا خیر؛ برابر مصوبات ستاد ملی کرونا اقدام خواهد شد.

وی در خصوص دستکاری و مخدوش کردن پلاک خودروها نیزگفت : همکاران بنده در سطح معابر حضور دارند و اینگونه موارد را نیز کنترل و در صورت رویت حتما برخورد خواهند کرد؛ اینگونه موارد جرم محسوب شده و برخورد قضایی با این گونه اقدامات صورت خواهد گرفت.

رئیس پلیس راهور پایتخت اعلام کرد:پلیس در صورت مشاهده خودرویی که پلاک خود را مخدوش کرده اقدام به متوقف کردن آن کرده و ۲۰۰ هزار تومان جریمه خواهد کرد؛ خودرو هم به پارکینگ منتقل و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

وی گفت:همکاران بنده در چند روز گذشته برای همین به صورت ویژه در سطح شهر حضور دارند و در صورت مشاهده حتما با فرد خاطی برخورد خواهند کرد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن تشکر از شهروندان در خصوص همکاری در بحث محدوددیت ها گفت: خوشبختانه در این موضوع همکاری خوبی را از سوی شهروندان دیدیم و قبل از اینکه پلیس بخواهد برخورد کند ترددها کاهش پیدا کرد و برخورد های ما حداقلی بوده است و مردم خیلی خوب رعایت کردند.

وی توصیه کرد: در زمان بارش ها و لغزندگی معابر به دلیل کاهش تردد و خلوتی معابر، افزایش تصادفات را شاهد هستیم و از رانندگانی که قصددارند در معابر با سرعت حرکت کنند، می خواهیم از رفتن با سرعت بالا جدا خودداری نمایند چرا که این اقدام آنها می تواند به آنها و دیگران آسیب وارد کند.

رئیس پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: کاهش دید و لغزنده بودن معابر باعث افزایش تصادفات شده است به همین دلیل در این زمان و در حین بارندگی تردد با موتورسیکلت و دوچرخه ممنوع است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما کنار اتوبان چمران زندگی می کنیم شب اول محدودیتها خلوت بود ولی دیشب رفت و آمد بود وکورس گذاشته بودن نظارت جدی نیست

    • ناشناس

      کسربودجه دولت جبران شد چون این طرح منع ترددشبانه هیچ تاثیری درکنترل کرونا نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج