جاباما
۱۰۶۱۴۶۰
۱۵ نظر
۵۰۱۰
۱۵ نظر
۵۰۱۰
پ

هشدار به بیمارستان‌ها درباره تولدهای ۹۹/۹/۹

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ابلاغی به معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به افزایش انجام تولد‌های تقویمی به روش سزارین در طی چند سال گذشته، این موضوع را برخلاف برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی وزارت بهداشت در حوزه ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین‌های الکتیو دانست.

خبرگزاری فارس: معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ابلاغی به معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به افزایش انجام تولد‌های تقویمی به روش سزارین در طی چند سال گذشته، این موضوع را برخلاف برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی وزارت بهداشت در حوزه ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین‌های الکتیو دانسته و تاکید کرده است: دستکاری و یا تولد زودهنگام یا دیرتر از زمان اصلی، ضمن تحمیل هزینه اضافی به خانواده‌ها و سیستم درمان، باعث ایجاد عوارض جسمانی و به خطر افتادن سلامت مادر و نوزاد می‌شود.

قاسم جان بابایی در این ابلاغیه خواستار بررسی عملکرد بیمارستان‌ها و پزشکان در سزارین‌های تقویمی ۹/۹/۹۹ شده و تصریح کرده است: با بیمارستان‌ها و پزشکان دارای سابقه آمار بالای سزارین مدیریت نشده، برخورد خواهد شد.

متن ابلاغیه معاونت درمان وزارت بهداشت به شرح زیر است:

معاون محترم درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی

موضوع: بررسی عملکرد بیمارستان‌ها و پزشکان در سزارین‌های تقویمی ۹/۹/۹۹

افزایش انجام تولد‌های تقویمی به روش سزارین در طی چند سال گذشته برخلاف برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی وزارت متبوع در حوزه ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین‌های الکتیو، در حال تبدیل شدن به رویه‌ای نادرست در حوزه بهداشت و درمان گردیده و با برنامه ریزی از پیش تعیین شده و تبلیغات در فضا‌های مجازی و سایت‌های اینترنتی، با تحریک و انگیزش خانواده ها، تاریخ تولد نوزادان را با هدف رسیدن به تاریخ‌های خاص، دستکاری و با تولد زودهنگام یا دیرتر از زمان اصلی، ضمن تحمیل هزینه اضافی به خانواده‌ها و سیستم درمان باعث ایجاد عوارض جسمانی و به خطر افتادن سلامت مادر و نوزاد می‌شود.

از طرفی بررسی، نظارت و کنترل هرگونه رفتار آسیب رسان به سلامت جامعه از وظایف تکلیفی وزارت متبوع می‌باشد و به اشکال مختلف در اسناد توسعه‌ای و سیاست‌های اجرایی کلان حوزه سلامت به آن اشاره گردیده و موضوع یاد شده به دلیل حواشی و تبعات پیرامونی آن مورد توجه مقامات عالی کشور قرار گرفته و دستور صریح "بررسی دقیق و شناسایی عوامل، جلوگیری از گسترش و ادامه و اعمال مقررات با متخلفین" به وزارت متبوع ابلاغ شده است.

در همین راستا چندین تاریخ مناسبتی و تقویمی در سال جاری رصد گردید که متاسفانه نتایج آن حاکی از افزایش معنادار آمار سزارین‌های غیر ضرور توسط بعضی از پزشکان و بیمارستان‌ها می‌باشد؛ لذا با توجه به در پیش بودن تاریخ ۹/۹/۹۹ و پیش بینی تکرار افزایش سزارین‌های بدون اندیکاسیون در این تاریخ علیرغم اطلاع رسانی عوارض و خطرات آن از طریق رسانه‌های مختلف، بررسی و شناسایی میزان همراهی و عملکرد پزشکان و بیمارستان‌ها در کنترل این اقدام غیر موجه در دستور کار جدی وزارت متبوع قرار گرفته است. به همین منظور جدول Excel پیوستی طراحی شده با هدف درج اطلاعات کامل درخواستی سزارین‌های انجام شده در تاریخ ۹/۹/۹۹ حضورتان ارسال می‌گردد. خواهشمند است دستور فرمایند این بخشنامه همراه با جدول پیوستی در اولین فرصت به کلیه بیمارستان‌های تحت پوشش آن دانشگاه ابلاغ و بر درج دقیق و کامل اطلاعات درخواستی بر اساس استاندارد ابلاغی تاکید و گروه‌های نظارتی در تاریخ مذکور بر روند تکمیل جدول مداخله لازم را اعمال و پس از جمع بندی کل اطلاعات استان، جدول نهایی را حداکثر تا پایان آذرماه به این معاونت ارسال کنند.

همچنین ضرورت دارد آن معاونت عملکرد افزایش آماری سزارین‌های بیمارستان‌ها و پزشکان را در تاریخ ۹/۹/۹۹ مورد بررسی دقیق قرار داده و به مسئول فنی بیمارستان‌های دارای آمار نامتعارف تذکر مکتوب ابلاغ و پزشکان متخصص زنان و زایمان با آمار افزایشی را به هیات انتظامی استان معرفی و گزارش اقدامات را همراه با جدول یاد شده ارسال کنند.

شایان ذکر است این معاونت اطلاعات ارسالی را با سایر داده‌های دریافتی از سامانه‌های در اختیار و اطلاعات بازدید‌های نظارتی حضوری، راستی آزمایی خواهد نمود و با بیمارستان‌ها و پزشکان دارای سابقه آمار بالای سزارین مدیریت نشده، مطابق با ضوابط و مقررات عمل خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا منم۷/۷/۷۷دنیا اومدم کجای دنیارو گرفتم!!

    • هاشم زاده

      این چرندیات چیه می نویسید این مال جامعه ای است که در رفاه وناز ونعمت هستند نه جامعه ایرانی که در فقر وبیماری وبدبختی زجه می‌زنند چنین چیزی درعمل من که ندیدم اگر هم باشه توی این جامعه تعدادشان انگشت شمار خواهد بود بااین نوع اخبار طوری میخواهید وانمود کنید که آری جامعه ایرانی در رفاه بسر می‌برند درصورتیکه این ما خانواده های خاص و دزد وفاسد که بهمین سیستم متصل هستند خجالت بکشید ملت از گشنگی دارن میمیرن

    • بدون نام

      اگه تو شناسنامه این تاریخ ثبت نشه
      ی روز بعدش ثبت بشه کسی دنبال این جنگولک بازی‌ها نمیرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • بهزاد احمدی

        صد در صد

      • ...

        یعنی چی؟ تاریخ اشتباه ثبت کنن که از حماقت یه عده جلوگیری بشه؟! وقتی کسی درخواست زایمان زودتر از موعد می کنه بیمارستان موظفه همون لحظه مخالفت کنه. نه اینکه با یه پول کلان بچه بی گناهو با هزار درد و بیماری به دنیا بیارن.
        اونی که واقعا اون تاریخ به دنیا میاد گناهی نکرده که تو شناسنامه ش تاریخ غلط ثبت شه.

    • بدون نام

      خرپولهای تهران دنبال اینجور سوسول بازیهان

    • فرشته

      حالا کل زندگیشو بگردی یه شماره رند نداره هاااا،اما این موقع ها لاکچری میشن.
      تو اون تاریخ مغزتو نشون بده ،با نوزادت که پاره تنت هست شوخی نکن ،،،خانوما و آقایون روشنفکر

    • بدون نام

      مردم با فرهنگ ایران به کجا رسیده

    • بدون نام

      مردم خودشون انتخاب میکنن که بچه هاشون به چه طریقی به دنیا بیاد و به وزارت بهداشت هیچ ربطی نداره که در مورد انتخاب نوع تولد بچه ها در خانواده سیاست تعیین کنه ! ملت ترجیح میدن با سزارین بچه هاشون متولد بشه بعد وزارت ورزش سیاستش اینه طبیعی به دنیا به دنیا بیان در حالیکه اصلا ربطی بهش نداره . در ضمن مگه زایمان مصنوعی هم داریم که اینا طبیعیشو دوست دارن و سزارین هزاران ساله که طریقه ای از زایمان در دنیاست ولی اینا هنوز دنبال اینن که انسان هم عین گاو زایمان کنه در حالیکه بیشترین آمار فوت یا آسیبهای جدی به مادران در هنگام زایمان طبیعی ایجاد شده ولی اینا براشون زن اهمیتی نداره!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا‌ این بحث شما درسته اما اینجا بحث‌ی چی دیگه است
        اما در مورد حرف شما
        اصرار دارن افراد طبیعی زایمان کنن در صورتی که ادما خودشون می دونن ایا تواناییش رو دارن یا نه این اصرار خیلی غلطه...

    • بدون نام

      حالا یک بدبختی که واقعا موقع زایمانشه حتما تحویلش نمیگیرن

    • بدون نام

      بعددخترباشه مهریه میبرن۹۹۹۹

    • بدون نام

      یکی میمرد زدرد بینوایی البته چند ده ها تن درست تره اونوقت زایمان لاکچری

    • بدون نام

      کلا هیچی جای ۸۵/۵/۵نمیگیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج