جاباما
۱۰۶۱۵۰۴
۵۷ نظر
۵۰۴۴
۵۷ نظر
۵۰۴۴
پ

محقق همدانی: یک ساله کرونا را ریشه‌کن می‌کنم

اسماعیل قادری، محقق همدانی، می‌گوید «توانسته داروی درمان کرونا را تولید کند، ضمن اینکه این دارو امتحان خود را پس داده و در درمان تعداد بسیاری از بیماران موثر بوده اما وزارت بهداشت آن را بررسی نمی‌کند»،

خبرگزاری فارس: اسماعیل قادری، محقق همدانی، می‌گوید «توانسته داروی درمان کرونا را تولید کند، ضمن اینکه این دارو امتحان خود را پس داده و در درمان تعداد بسیاری از بیماران موثر بوده اما وزارت بهداشت آن را بررسی نمی‌کند»،

برای ارائه اطلاعات کامل به مخاطبان با این محقق به گفت‌وگو نشسته‌اند که در زیر می‌خوانید.

آقای قادری، لطفا قبل از اینکه وارد بحث داروی کرونا شدیم خود را معرفی کنید و کمی از سابقه کارتان برایمان بگویید

بسم الله الرحمن رحیم، «فیض روح القدس ار باز مدد فرماید، دیگران هم بکنند آن چه مسیحا می‌کرد»

اسماعیل قادری هستم، اهل یکی از شهرهای کوچک همدان به نام مریانج، تحصیلات ابتدایی را در این شهر تمام کردم، دیپلم را همدان گرفتم و بعد رشته شیمی دانشگاه مشهد قبول شدم و آنجا تحصیلاتم را ادامه دادم. با رتبه‌ای که داشتم رشته پزشکی را هم می‌توانستم انتخاب کنم اما به دلیل علاقه‌ام‌ رشته شیمی را انتخاب کردم. در دانشگاه مشهد علاوه بر دانشجو، استاد نقاشی هم بودم و از این طریق امرار معاش می‌کردم.

بعد از فارغ‌التحصیلی در دانشگاه مشهد، خواستم به انگلستان بروم و کارهایم را هم انجام داده بودم اما استادم به دلیل برخی مسائل که به دانشگاه کرمان رفته بود، خواست به آنجا بروم.

در کرمان با همکاری دوستانم آزمایشگاه کوچکی برای خود ساختیم، قبل از راه افتادن دانشگاه و در همانجا با کمک اساتیدی موفق شدیم ماده‌ای کشف کنیم. اولین مقاله علمی را در این استان به جهان معرفی کردیم و این مقاله جزو پنج مقاله برتر جهان انتخاب شد، اتفاقاً مسوولان کرمان جوایز خوبی هم به ما دادند.

از همان زمان علاوه بر کار تحقیقاتی روی شیمی، علاقمند به کار گیاهان دارویی بودم، به دلیل شناختی که دوستان دانشکده داروسازی دانشگاه تهران روی کار ما داشتند، باهم کار تحقیقاتی روی گیاهان دارویی را آغاز کردیم که هدف «بررسی فیتوشیمیایی گیاهان ایران از خلیج فارس تا دریای مازندران» بود. این طرح بسیار جالب بود و به طب سنتی و گیاهی می‌پرداخت که در ایران بسیار مظلوم واقع شده و کاری روی آن نشده است.

فیتوشیمایی میان رشته‌ای از دانش پایه شیمی و گیاه شناسی است که به بررسی ترکیبات موجود در گیاهان و چگونگی استخراج آنها می‌پردازد. اگر ترکیباتی مانند آلکالوئید و ساپوئینها در گیاهان وجود داشته باشد می‌توانیم به آنها گیاهان دارویی بگوییم. ضمناً اگر دقت کرده باشید گیاهی که در طب سنتی مطرح شده و به عنوان دارو مصرف می‌شوند اکثراً در جاهای مختلف اسم‌های مختلفی دارند، مانند «آذربه» همدان که در شیراز به اسم «آویشن» می‌شناسند و همینطور ترک‌ها و کردها و دیگر زبان‌ها هرکدام اسم‌های مختلفی روی آن گذاشته‌اند.

در آن تیم، گیاه‌شناسان قهاری بودند که در مورد هر گیاه اسم علمی مشخصی را عنوان می‌کردند و کار انجام می‌شد، از آنجا که ایران اقلیم متفاوتی دارد این موضوع باعث می‌شود گیاهان اثرات مختلفی داشته باشند؛ هدف ما در این تیم ابتدا علمی کردن روش‌های سنتی بود و بعد به روش فیتوشیمیایی این موضوع را بررسی کردیم که مثلاً یک گیاهی ترکیب «آلکالا» دارد یا خیر و این چه مقدار است.

ما در مورد گیاهان و اینکه کجا کشت ‌می‌شوند؛ موضوع را مورد بررسی قرار می‌دادیم اما متأسفانه تیم تعطیل شد و همین شد که به همدان برگشتم و کارم را اینجا دنبال کردم.

همدان که آمدم به دلایل مختلفی ادامه تحصیل ندادم و در حد لیسانس ماندم اما خوشبختانه به آنچه می‌خواستم رسیدم و دانشجویان زیادی هم تربیت کردم. ضمناً با گروه‌های مختلفی کار کرده‌ام با بچه‌های کارشناسی ارشد و دکترای رشته فیزیک هم مقاله دارم و با بچه‌های دندان‌پزشکی هم کار کرده‌ام، با رئیس دانشکده دندان‌پزشکی آقای میراسماعیلی و خانم فرهادی مقاله داریم و چاپ شده است. برخی از دوستان ما در دانشگاه منچستر هستند و با آنها هم مقاله‌ داریم و کارهای خوبی انجام داده‌ایم. با بچه‌های کشاورزی هم کار کرده‌ام و اتفاقاً در نانوتکنولوژی هم ادعا دارم و به همین دلیل اکثر کسانی هم که می‌خواهند در رشته نانوتکنولوژی دانشگاه بوعلی همدان فعالیت کنند به سراغم می‌آیند.

در رشته نانوتکنولوژی ترکیبات بسیار خوبی ساخته‌ام و می‌توانید بیایید و از نزدیک ببینید، اکثر اکسیدات فلزات را در حد چند نانومتر قادریم با قیمت بسیار ارزان بسازیم و حتی برخی از آنها را در حد پایلوت ساخته‌ایم.

بنده به لطف خدا درآمد خوبی دارم و یکی از دلایلی هم که باعث شده در تهیه بسیاری از ترکیبات موفق باشم، وضعیت مالی خوبم است چون ابتدا خواستم درآمدی کسب کنم بعد در این تحقیقات هزینه کنم.کارخانه مرکب‌سازی دارم که یکی از کارخانه‌های نمونه ایران معرفی شد و از وزارت صنایع لوح تقدیر دریافت کردم. هرآنچه در این کارخانه درآمد داشته‌ام سعی کرده‌ام در تحقیقاتم هزینه کنم.

بنده این دارو که در درمان کرونا موثر است را چهارسال پیش ساخته‌ام، ممکن است سؤال شود چطور پیش از کرونا ساخته شده و الان برای درمان کرونا مطرح شده است، هدف بنده از ساخت این دارو مقابله با ویروس‌ها بود، شاید بیش از چند میلیارد تومان برای آن هزینه کرده‌ام و اینطور نبوده که به یکباره بگویم دارویی ساخته‌ام که در بیماری کرونا مؤثر بوده است. خدا را شاکرم که این دارو در درمان کرونا مؤثر است و تعداد زیادی از بیماران مبتلا درمان شده‌اند و می‌توانم به جرأت بگویم که این دارو می‌تواند کرونا را سرنگون کند.

محقق همدانی: یک ساله کرونا را ریشه‌کن می‌کنم

در خصوص این دارو بیشتر توضیح دهید.

چندین سال پیش موضوعاتی در این خصوص و در مورد ویروس‌ها و باکتری‌ها داشتم و هدفم هم ثبت دارویی به عنوان کار جدید در تاریخ بود.

موضوع داروی کرونا مربوط به امروز نیست، بارها در رسانه‌ها به خصوص خبرگزاری فارس در مورد درمان بیماران ویروسی تبخال صحبت‌هایی داشتم، در مورد داروی بیماری ویروسی «تب برفکی» هم صحبت کردم که در حال حاضر به مرحله تولید رسیده است. در این مصاحبه گفتم که به داروهایی دسترسی پیدا کرده‌ایم که می‌تواند اکثر ویروس‌ها را از بین ببرد و اگر دانشگاه‌ها به کمک ما بیایند این دارو به احتمال زیاد قادر به درمان بیماری های مهم خواهد بود که متأسفانه به کمک ما نیامدند.

شاید بپرسید چرا این صحبت را می‌کنم؟ اما می‌خواهم بگویم این مطلب متعلق به امروز و دیروز نیست و ۱۲ سال است روی این مسائل کار می‌کنم و تمام هم و غم بنده درمان بیماری‌های ویروسی است.

بالاتر هم گفتم با کمک بچه‌های دانشکده داروسازی دانشگاه تهران طرحی را به نام «بررسی فیتوشیمیایی گیاهان دارویی کل ایران» اجرایی کردیم که مسؤول مجموعه دکتر یعقوب آیینه‌چی بود، وقتی ایشان از ایران رفتند به همدان آمدم و کارم را جدی‌تر پیش بردم.

تقریبا ۲۰۰ تا ۲۵۰ مورد از گیاهان دارویی استان همدان را بررسی فیتوشیمیایی کرده‌ایم و البته همان مسؤولیت که دکتر آیینه‌چی به بنده داده بودند را اینجا هم برگرفتم و جدی مسائل را پیگیری کردم. ما تلاش می‌کردیم راه جدید برای درمان بیماری‌های ویروسی و میکروبی پیدا کنیم.

تاکنون ویروس کرونا درمانی نداشته و دلیل آن به نظرم این است که این ویروس یک مولکول شیمیایی بسیار بزرگ است. وقتی بیماری میکروبی درمان می‌شود با داروهای آنتی‌بیوتیک میکروب مسموم شده و این مسمومیت شدید بیماری را از بین می‌برد، هرچند صدمه‌ای هم به بدن می‌زند اما من برای درمان و حذف ویروس‌ها و باکتری‌ها ماده‌ای یافته‌ام و البته دارویم یک طیف و یک مجموعه خاص از داروهاست و ترکیب شیمیایی خاص نیست.

وقتی مطالعه‌ای روی این دارو داشتم متوجه شدم که می‌تواند به باکتری، میکروب یا ویروس وصل شود چون سطح این ترکیبات ویروس‌ها یا باکتری‌ها عامل‌هایی دارند که می‌تواند به داروی ما وصل شود و این اتفاق بیافتد.

چطور می‌گویید که بیماری‌های مهم را هم درمان خواهید کرد؟

دلیل خاصی برای خود دارم چون حدس ما این است به دلیل وارد شدن ویروس ایدز به داخل سلول‌ها یک درهم ریختگی‌ در سلول‌ها ایجاد می‌شود و یا در مورد سلول‌های سرطانی و حدس ما اینطور است که در هم‌ریختگی در سلول‌های سرطانی هم ایجاد می‌شود. اینها می‌توانند به داروهای ما وصل شوند و درمان صورت گیرد. از همان ابتدا از دانشگاه علوم پزشکی خواستم که به حرف‌هایم اهمیت دهند اما متأسفانه اینطور نشد تا اینکه بیماری کرونا آمد.

همانطور که گفتم داروی بنده یک طیف و یک مجموعه است و علاوه بر اینکه می‌تواند به ویروس‌ها که مولکول شیمیایی است و عامل‌هایی در آن، ضربه بزند، تمام بیماری‌های میکروبی را هم می‌تواند درمان کند.

آزمایش خیلی جالبی روی این موضوع داشتیم و اولین کاری که کردیم این بود دارویی را که به دست آوردیم با صحبت‌ با گروه میکروب‌شناسی خواستیم با هزینه بسیار بالایی از لحاظ ضد باکتری بررسی کنند. جالب بود آنها توانستند روی ۲۸ باکتری کار کنند و هر ۲۸ باکتری را با این دارو بزنند که اسنادش موجود است. آنها بسیار از این اتفاق خوشحال بودند اما عنوان هم کردند که این دارو ممکن است مضر هم باشد، بخاطر این موضوع از آنها خواستم اثرات «safety» آن را هم بررسی کنند؛ قرار شد روی حیواناتی که می‌توانند کار کنند و بعد از بررسی دوماهه اعلام کردند دارو اثرات تخریبی نداشته است.

آنها روی ۱۰۰ موش هم به صورت خوراکی و هم تزریقی کار کرده بودند و اعلام کردند هیچگونه اثرات سوء بعد از کالبدشکافی کبد و کلیه در آنها ندیده‌اند، از این بابت بسیار خوشحال شدم چون این موضوع برای ما بسیار مهم بود و دلیل آن این بود که همزمان با یکی از همکاران دانشگاهی‌ام به نام «دکتر فرح‌آور »کار مشترکی روی این موضوع داشتیم.

ایشان روی دوقلوزایی و چندقلوزایی کار می‌کرد، روزی به خاطر کاری که انجام می‌دادم به سراغم آمد و گفت «ما مقداری نانوذرات هیدروکسید آلومینیوم» می‌خواهیم، من هم برایش با ارزان‌ترین قیمت تأمین کردم. گروه دکتر فرح‌آور هورمون‌ها را سوار نانوذرات کرده و داخل بدن گوسفند تزریق می‌کردند و بعد از عمل تلقیح، گوسفندان دوقلو و چندقلوزا می‌شدند. وقتی برای گزارش کار با استفاده از دارویی که ساخته بودیم آمد، گفت که تعدادی از گوسفندان ناقص‌الخلقه شده‌اند که این بار گفتم دارو را روی اسپرم‌ها بیاورند و ببینید اینطور چه تأثیری دارد که خوشبختانه علاوه بر اینکه اصلاً تأثیر سوء روی سلول‌های اسپرم نداشت، بسیار محیط را برای اسپرم‌ها «safety» کرده بود.

دکتر فرح‌آور از این موضوع بسیار خوشحال بود و می‌گفت از این دارو می‌توانیم به عنوان یک آنتی‌بیوتیک و نگهدارنده اسپرم استفاده کنیم که خوشبختانه ایشان در قید حیات است و می‌تواند حرفم‌هایم را تأیید کند، خلاصه اینطور شد که داروی ما در دو جا از نظر «safety» تأیید شد و این بسیار برای ما مهم است.

گویا شما این دارو را برای بیمارستان بقیةالله ارسال کردید، در این زمینه هم بیشتر توضیح دهید.

اواخر سال گذشته؛ یعنی وقتی کرونا در ایران شیوع یافت به توصیه یکی از دوستانم تصمیم به این کار گرفتم. ایشان مرا به بسیج مستضعفان معرفی کرد و به آنجا رفتم. دارو را با نام «پاد آفت» به بسیج مستضعفان و به آقای دکتر لطیفی دادیم و ایشان پذیرفتند که روی آن کار کنند، البته آنجا اعلام کردیم روی انسان کار نکردیم و روی ویروس‌های مختلف حیوانی از جمله تب برفکی و لمپی‌اسکین کار شده و نتیجه‌ بسیار خوبی هم داشته است و اگر می‌خواهید روی انسان کار کنید باید کد اخلاق بگیرید و بررسی کنید، هرچند ما خود نیز بررسی کرده بودیم و در دو مورد نتیجه‌بخش بود.

دکتر لطیفی در بیمارستان بقیةالله بعد از چند روز گفتند که هزینه‌ای برای انجام آزمایش بفرستید و ما هم اعلام آمادگی کردیم و گفتیم شماره حساب بدهند اما بعد گفتند که این مبلغ را از سپاه گرفته‌اند. بعد از چند روز برای ما آزمایشی که انجام داده بودند را فرستادند، MTT این ترکیب بود.

«MTT» مشخص می‌کند که این دارو آیا ترکیبات سمی دارد یا خیر و یا اینکه اثرات آن روی حساس‌ترین سلول بدن انسان بررسی می‌شود که خوشبختانه بعد از ۴۸ ساعت هیچگونه‌ای عارضه‌ای برای سلول ایجاد نشده بود و مدارک موجود است و می‌توانم تقدیم کنم.

بعد از چند روز دکتر لطیفی تلفن کردند و اطلاع دادند کد اخلاق را گرفته‌‌اند و روی انسان کار می‌کنند که یک ماه بعد به ما تبریک گفتند و اعلام کردند خوشبختانه دارو اثرات خوبی داشته و جواب می‌دهد. از این موضوع بسیار خوشحال بودم که حتی نماینده ولی فقیه در استان همدان هم از بنده تقدیر کردند.

این مسئله به این شکل پیش رفت تا اینکه بعد از آن هیچ خبری از بیمارستان بقیةالله نشد، من هم فکر کردم شاید موضوعی رخ داده که بنده بی‌اطلاعم، مثلاً ممکن است از لحاظ «safety» به نتیجه نرسیده باشند در صورتی که خودم مطمئن بودم اینطور نیست و منتظر تماس بودم که در موردش صحبت کنند اما دیگر صحبتی نشد.

بعداً یکی از دوستان به من گفت که ما نتایج آن را دیده‌ایم و از بیمارستان بقیةالله خبر داریم و حتی سپاه همدان از بنده خواست که بار دیگر این دارو را برای بیمارستان بفرستم، دوباره ۱۰ لیتر فرستادم و بعد گفتند ۱۰ لیتر هم برای قم بفرستم که این کار را هم انجام دادم؛ حدس زدم چون وضعیت قم آن زمان بسیار وخیم بود شاید به عنوان پایلوت انتخاب شده تا نتایج را ببیند؛ بار دیگر قم داروی بیشتری از من خواست و ۲ هزار و ۵۰۰ ظرف اسپری هم ارسال کردم.

همکاران در قم نیز اعلام کردند که دارو بسیار اثربخش بوده ولی بار دیگر همه چیز مسکوت شد؛ با خودم فکر کردم شاید اینها زیر نظر بیمارستان بقیةالله کار می‌کردند و به نتایجی رسیده‌اند که دارو مؤثر نباشد تا اینکه یکی از دوستانی که زحمت عرضه دارو را کشیده بود اعلام کرد؛ اینطور نیست، اتفاقاً یک نفر دیگر اعلام آمادگی کرده و ما می‌توانیم خواهش کنیم که او هم آن را مورد بررسی قرار دهد.

دوست ما گفت که آقای دکتر پناهی فردی بسیار باسواد و توانمند است و ما می‌توانیم از او بخواهیم این دارو را استفاده کند؛ ۲۰۰ عدد دارو در اختیار ایشان قرار دادم و ایشان نیز کار را شروع کرد. تقریبا پنجم آبان ماه کد «IRTC» برای داروی دوم صادر شد، این دارو به اصرار آقای دکتر پناهی به اسم «میرتوس» نامگذاری شد، یعنی اولین دارو به اسم «پاد آفت» و دومی «میرتوس» که اتفاقاً در هر دو نیز نتایج خوبی را شاهد بودیم و پزشکان به این موضوع اذعان داشتند اما هیچ کجا نامی از بنده برده نشد، عملاً در یک خلأ ماندیم که چه کاری انجام دهیم؟ ۳۰ سال است دنبال این دارو بودم و موفق به تولید آن شده‌ام و اثرات خوبی نیز دارد اما نمی‌دانم چرا وزارت بهداشت آن را مورد بررسی قرار نمی‌دهد؟

بنده راه جدیدی را برای درمان پیدا کرده‌ام، از همین تریبون می‌خواهم بگویم که در تاریخ بماند «معتقدم این دارو راه جدیدی برای درمان بیماری‌هاست» چون آنتی‌باکتری‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها بیشتر باکتری‌ها را مسموم می‌کنند و با ویروس کاری ندارند اما داروی بنده یک طیف و مجموعه است که علاوه بر زدن ویروس‌ها، تمام باکتری‌ها را هم از بین می‌برد.

کرونا یک ویروس وحشی و عجیب است چون علاوه بر اینکه سلول‌های ریه را تخریب می‌کند، لاشه سلول موقعیت مناسبی برای عفونت ایجاد می‌کند و عفونتی که ایجاد می‌شود در یک محیط مناسبی قرار گرفته که هم هوا است و هم آب و هم گرمای مناسب برای رشد باکتری؛ این باکتری‌ها کار خود را می‌کنند و باعث تخریب ریه می‌شوند و در سیستم تنفسی فرد مشکل ایجاد می‌کنند که ممکن است منجر به مرگ شود.

داروی بنده علاوه بر اینکه ویروس‌ها را می‌زند تمام باکتری‌ها را از بین می‌‌برد، برخی از افرادی که از دارو استفاده کرده‌اند، اعلام کرده‌اند ظرف چند ساعت، اثر دارو را دیده‌اند، طبیعی هم هست چون این دارو همان طور که گفتم دو عملکرد دارد اولاً ویروس‌کش است و دوماً باکتری‌کش، یعنی به باکتری‌ها هم وصل می‌شود و اجازه رشد به آنها نمی‌‌دهد و بیمار به این طریق نجات پیدا می‌کند. گزارش‌هایی که از بیمارستان بقیة الله به ما می‌دادند این بود که داروی ما بیماری که در کما بود را هم نجات داد و دلیلش هم همین دو خصوصیت است.

انتظار شما از مسؤولان امر چیست؟

دریافت کد «IRTC» و کد اخلاق توسط این دارو نشان می‌دهد که هم نتیجه‌بخش بوده و هم عوارضی ندارد؛ امیدوارم مسؤولان نتایجی که در بخش‌های مختلف به دست آمده را مورد بررسی قرار دهند و حتی اگر لازم است دوباره این دارو را مورد بررسی قرار دهند، تا با حمایت آنها به مرحله تولید برسیم. خواهشمندم به این مسئله توجه شود چون جان میلیون‌ها انسان‌ها در میان است و متأسفانه روز به روز تعداد قابل توجهی از افراد از دست می‌روند و همه ما هم درگیر هستیم. این بیماری دنیا را تهدید می‌کند و هیچکس مصون از آن نیست.

متأسفانه این بلایی است که همه را درگیر کرده، باید کمک کنیم این ویروس را نابود کنیم، نباید در این شرایط درگیر «طب قدیم» و «طب جدید» و تقابل بین آنها شویم، باید انسان‌دوستانه کار را پیش ببریم چون این دارو واقعاً اثرات مثبتی داشته و تا جایی که ما کار کردیم بسیار ایمن و safety است، با این حال درخواست دارم خود وزارت بهداشت نیز این دارو را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد.

تقریباً ۵۰ سال پیش دکتر ایوان ایلیچ در دانشگاه کرمان یک سخنرانی داشت با عنوان «طاعون برمی‌گردد»، آن موقع حرفش این بود که باکتری‌ها باهوشند و با توجه به روند مطالعاتش گفته بود که دز داروها بالا می‌رود و باکتری‌ها و طاعون ممکن است برگردد، بنده می‌خواهم این خبر خوشحال‌کننده را بدهم که داروی من تغییراتی در دزش ایجاد نخواهد شد چرا که باکتری را مسموم نمی‌کند بلکه به آن وصل می‌شود و آن را از بین می‌برد چون اجازه رشد به آن نخواهد داد.

به نظر شما چرا وزارت بهداشت پای کار نمی‌آید و این دارو را تایید نمی‌کند؟

بنده ضمن تشکر قلبی از زحمات وزارت بهداشت به خصوص در این روزهای کرونایی که درصدد کاهش تلفات و مدیریت شرایط است، اما از این موضوع گلایه‌مندم که چرا این دارو را مورد بررسی قرار نمی‌دهد؟ شاید پزشکان سخت‌گیری‌هایی داشته باشد که خب طبیعی است، بنده با علم به همین سختگیری، درخواست دارم این دارو را مورد بررسی قرار دهند.

شاید یکی از دلایل بی‌توجهی به این دارو مظلومیت طب سنتی و گیاهی باشد، ابتدای عرایضم گفتم که طب سنتی و گیاهی به دو دلیل مظلوم واقع شده است، یکی اینکه خوب از آن دفاع نشده و یکی بد از آن دفاع شده است. وقتی به چین بروید می‌بینید که طب سنتی و گیاهی جایزه نوبل می‌گیرد اما کار در حوزه گیاهان دارویی در ایران بسیار ضعیف است. شاید یکی از دلایل این باشد که برخی‌ می‌گویند داروی گیاهی مضر نیست درصورتی که اینطور نیست و سمی‌ترین ترکیبات داخل گیاهان است؛ اما نوع استفاده از آن مهم است که علم خاص خود را می‌طلبد.

طب بوعلی قریب به ۴۰۰ سال در اروپا تدریس می‌شد و در آنجا اهمیت زیادی به یافته‌های این دانشمند بزرگ می‌دهند اما ایران کمتر نتایجی را می‌بینیم در حالی که ترکیباتی که از طب سنتی ساخته شده اثرات دارویی زیادی دارد.

جالب است بدانید بنیان داروی آسپرین «پوست درخت بید» است و موضوع این است وقتی همان دارو به صورت پایه گیاهی مصرف می‌شود عوارض کمتری دارد در حالی که در داروی شیمیایی عوارضی را شاهد هستیم.

در خصوص این موضوع با دانشگاه تهران کار کرده‌ام و می‌توان گفت که در ترکیبات «پوست درخت بید» مصلح وجود دارد که باعث می‌شود عوارضی نداشته باشد به نحوی که وقتی داروی آسپرین را بخورید مخاط معده را حل می‌کند چون سالیسیلیک اسید است و مخاط معده را از بین می‌برد و باعث زخم معده می‌شود. در حال حاضر تلاش می‌کنند آسپرین طوری مصرف شود که داخل معده حل نشود اما سخت است.

برگردیم به این مطلب که وقتی آسپرین را به صورت دم‌نوش درخت بید مصرف می‌کنید تحت هیچ شرایطی زخم معده عارض نمی‌شود و دلیل آن این است که مصلحی در داخل آن وجود دارد که اجازه باز شدن داخل معده را نمی‌دهد و به صورت سالیسیلیک اسید یعنی گلیکوزید این ترکیب داخل معده است و آرام آرام در معده هیدرولیز شده و در روده کار خود را انجام می‌دهد. بسیاری از ترکیبات حتی کومارین نیز همینطور است.

مقدار دز کومارین را در داروخانه‌ها به بیماری داده بودند که باعث خونریزی داخلی شده بود، بررسی کردیم و دیدیم مقدار دزی که کومارین مصرف شده ممکن است خونریزی معده را در برداشته باشد اما دز کومارین به صورت گیاهی که بوعلی سینا مطرح کرده محاسبه شد و همان دز را به بیماری دادیم و خوشبختانه بلایی سرش نیامد یعنی همزمان دو بیمار بررسی شد و خوشبختانه در مورد داروی گیاهی هیچ مشکلی برای فرد ایجاد نشد چون ترکیبات مصلح اجازه چنین کاری را نداد.

اخیرا چهار دارو توسط وزارت بهداشت مجوز تولید را دریافت کرده، شنیده‌هایی هست که گویا داروی «phr۱۶۰» مورد تایید وزارت بهداشت خیلی نزدیک به ترکیبات داروی شماست.

از اینکه این داروها با پایه گیاهی مجوز گرفته‌اند بسیار خرسندم، اما به هیچ وجه اعتقاد ندارم داروهایی که ساخته شده، کپی داروهای بنده است، ممکن است برخی از ترکیباتی که بنده عنوان کردم و اولین پایه‌ دارویی‌ام بوده در این ترکیبات پیدا شود اما دلیل نمی‌شود که همان داروی تولیدی بنده باشد.

آقای قادری! یک نکته قابل توجه در این روزهای کرونایی را در رفتار شما مشاهده کردیم که خیلی جالب بود، همان طور که خودتان گفتید برای این دارو میلیاردها تومان هزینه کرده‌اید اما رایگان در اختیار مردم قرار می‌دادید، دلیل این کار چیست؟

این حرف اصلاً شعار نبوده و نیست، وقتی از نتیجه این دارو مطمئن بودم و یافته‌ها و بررسی‌های علمی که بالا توضیح دادم هم بر این موضوع صحه می‌گذاشت، طبیعی است که باید آن را در اختیار مردم قرار می‌دادم تا از مرگ نجات یابند. ولو اینکه برای آن میلیاردی هزینه کرده باشم.

شنیده‌ها حاکی از آن است که کشورهای خارجی پیشنهاد دادند امتیاز این دارو را به آنها بفروشید، آیا این موضوع صحت دارد؟

بله درست است، پیشنهاداتی در این زمینه داشتم.

تصمیم شما در این خصوص چیست؟

من یک ایرانی مسلمانم و به مسائل عقیدتی ایمان دارم. راستش در جریان این دارو و کشمش‌هایی که رخ داده بسیار اذیت شدم و از لحاظ روحی بسیار در تنگنا قرار گرفتم، اما دنبال این نیستم امتیاز دارو را به کشور دیگری غیر از ایران بدهم، یک روز که از رفتار برخی نسبت به خودم بسیار ناراحت بودم، با خدای بزرگ درد دل کردم و از او خواستم راهی را نشان دهد، بعد تفألی به دیوان حافظ زدم و این بیت آمد که «فیض روح‌القدس ار باز مدد فرماید. دیگران هم بکنند آن چه مسیحا می‌کرد». همین موضوع باعث شد در مسیرم مستحکم شدم.

می‌خواهم هر طوری است این دارو را از طریق ایران ارائه دهم، اگر داروی بنده در تاریخ ثبت شود کار ایران است و کار ما. بند به لطف خدا به لحاظ مالی تأمین هستم و مسئله‌ام پول نبوده و نیست، حرف من این است که ما ایرانی‌ها انسان‌های توانمندی هستیم و باید این توانمندی را باور کنیم، به دانشجویانم هم توصیه می‌کنم در ایران بمانند و برای ایران کار کنند و اگر برای ادامه تحصیل هم می‌روند به کشور برگردند و برای اینجا کار کنند و به هیچ وجه نیتم در تولید دارو رسیدن به مادیات نیست.

داروی شما بین گروهی از حشدالشعبی هم استفاده شده و نتایج خوبی داشته است، حتی برای تشکر پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) برای شما ارسال شد؛ در این زمینه هم می‌فرمایید؟

بله شکر خدا نتیجه‌بخش بوده، این ویروس همه را درگیر می‌کند، بزرگ و کوچک، فقیر و غنی، مبارز و غیر مبارز نمی‌شناسد و همه را درگیر می‌کند، اگر دارو را در اختیار افراد قرار می‌دهم هدفم درمان آنهاست، امیدوارم همه درمان شوند و اوضاع به شرایط عادی برگردد. دوستان ما این دارو را برای گروه‌هایی خارج از کشور فرستادند و خوشبختانه نتیجه خوبی داشت.

دریافت پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) برای بنده یک افتخار بزرگ بود و حس غریبی را در وجودم به یادگار گذاشت که خدا را بابت این اتفاق شاکرم.

اگر وزارت بهداشت دارو را مورد بررسی قرار دهد و انشاءالله نتایج فوق‌العاده آن را تأیید کند، کار بسیار بزرگی برای ایران ثبت خواهد شد، از رسانه‌ها می‌خواهم به کمکم بیایند تا این کار به سرعت انجام شود.

پیش‌بینی شده این بیماری ویروسی شاید ۱۰ تا ۱۵ سال دیگر مهمان ما باشد! اگر همراهی وزارت بهداشت را داشته باشم این نوید را می‌دهم که این بیماری بیشتر از ۶ یا ۷ ماه دیگر با ما نباشد و به امید خدا حذف شود، این را می‌توانم به جرأت بگویم که می‌توانم به امید خدا این ویروس مهارنشدنی را بعد از چند ماه به همان آزمایشگاه‌هایی بفرستیم که بود.

با تشکر از وقتی که در اختیار گذاشتید اگر صحبت پایانی دارید بفرمایید.

از تمام کسانی که بنده را کمک کردند تشکر می‌کنم، دوستانی در این راه کمکم کردند که از ذکر نام آنها خودداری می‌کنم، برایشان آرزوی موفقیت دارم.

بار دیگر در پایان صحبت‌هایم از وزارت بهداشت می‌خواهم این دارو را بررسی کنند، از خبرنگاران می‌خواهم این موضوع را مطالبه کنند، چون همان طور که گفتم معتقدم می‌شود کرونا را ظرف ۶ تا ۷ ماه از بین برد، ویروسی که اگر با این وضعیت پیش برویم شاید ۱۰ تا ۱۵ سال با ما باشد!

نکته دیگر اینکه از وزارت علوم درخواست می‌کنم تحقیقات را به صرف هزینه، محدود نکنند چون یکی از دلایل موفقیت بنده این بوده که توانایی مالی داشتم و کاری به خاطر هزینه لنگ نمانده است. اگر به محل کارم بیایید بسیاری از نانوذرات را به صورت پایلوت داریم و جالب است بگویم که کار جدیدی انجام داده‌ام و ترکیبات پودر «میکرو پلی اتیلن» ساخته‌ایم که قابلیت دارد نفت را از روی آب بردارد که هیچ کسی این کار را در دنیا انجام نداده است.

بنده کارهای زیادی دارم که جدید هستند و در حد پایلوت. دلیل موفقیتم توانایی هزینه‌کرد بوده و دستم باز است تا کارهایی که می‌خواهم را انجام دهم اما وقتی دانشجو ایده‌ای دارد باید حمایت شود تا کارهایش به ثمر بنشیند.

جالب است بگوییم اوایل که بعد از تحصیلات و کار به همدان آمدم، هیچ کس کار تحقیقاتی آنچنانی انجام نمی‌داد و اصلاً هیچ کس مقاله‌ای ارائه نمی‌کرد که طرح اعطای سکه بهار آزادی برای تحقیق را مطرح کردم، به هر کسی که می‌توانست مقاله «isi» چاپ کند یک سکه بهار آزادی می‌دادم چون می‌خواستم میدان پیدا کنند که خوشبختانه افرادی مانند دکتر زلفی‌گل، دکتر افخمی و نعمت‌اللهی آمدند و آنقدر مقاله چاپ کردند که ما کنار کشیدیم.

چاپ مقاله واقعاً سخت و کار خداپسندانه‌ای و نیاز روز است، چون با دنیای علم آشنا شده و در دنیا مطرح می‌شویم. مقاله اگر بخواهد کاربردی شود باید هزینه کرد و آزمون و خطا کرد. در دنیا این موضوعات به خوبی پیگیری می‌شود اما در ایران به دلیل اینکه هزینه‌ای روی تحقیقات نمی‌شود کار انجام نمی‌گیرد و متأاسفانه گلایه خود را به سمت اساتید می‌بریم در صورتی که اساتید بسیار توانمندی داریم.

افتخار می‌کنم شاگرد همه این اساتید باشم؛ اساتید و افراد باسواد و توانمندی در کشور داریم اما از لحاظ بودجه دستشان بسته است. این موضوع که برای این دارو ۳ میلیارد تومان هزینه‌ کرده‌ام حرف ساده‌ای نیست، اما موفقیت بنده به این دلیل بود که مشکلی در هزینه‌کرد نداشتم اما هستند افرادی که به خاطر هزینه نمی‌توانند کارهایشان را به ثمر برسانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قابل توجه آقایون وزارت بهداشت کارشون شده ماسک زدن الکل به دست زدن

    • بدون نام

      دورد بر تو دکتر از وزارت بهداشت شخص اقای وزیر دکتر نمکی تقا ضا است این دارو را تاعید شود دورد بر شر ف ایرانی

      پاسخ ها

      • مهراد

        با رفتن ملک زاده از وزارت بهداشت و بها دادن به محققان ایرانی باید منتظر اتفاقات خوبی باشیم

    • h,p

      خیلی خوشحال شدم انشاءالله موفق باشید، از مسئولان تقاضا دارم و مخصوصا از وزارت بهداشت که این عزیز را یاری کنند که کوتاهی در این خصوص وحتی مرگ یک انسان عقوبت الهی رادر پی خواهد داشت.

    • جواد کردی

      سلام.یکی پیدا بشه از این بنده خدا کمک بگیره اگر جواب داد جون بشریت رو نجات داده یعنی ارزش امتحان کردن نداره؟

    • ملانصرالدین

      زحمت نکشیدازسال که بگذرد بیماری بطور طبیعی فروکش خواهدکرد لطفا بجای پوزخند جایی یادداشت کنید این حرف را

    • بدون نام

      خواهشمندیم وحتی التماس می کنیم به وزیر بهداشت که این دارو را مورد بررسی قرار دهد چرا زودتر این کار را شروع نکرده همه ملت ایران بلکه دنیا منتظر است زودتر این ویروس نابود شود چرا اینقدرتعلل

    • بدون نام

      ایشون نخیه هست ولی افسوس که ...

    • بدون نام

      رفیق اگر مافیا بگذارند

    • بدون نام

      انشاالله واکسن ساخته میشه :

    • منوچهر جمشیدی نژاد

      بسیار عا لی بوده کار شما خدای متعال روز بهروز توفیق نصیبتان گرداند

      پاسخ ها

      • محمد 1

        سلام داد ش اینداروها مال پدر بزرگ ها بود_

    • قوهای سپید

      در ایران کسی مسئول نیست تا جوابگو باشد ،
      مسئولان کشور ما وارد کننده ها هستند ،
      وقتی میشود دارو وارد کرد و چندین برابر قیمت خریدش سود کرد چرا باید دنبال تولیدش بریم که سودی برای وارد کننده های همیشه مسئول کشورمون نداشته باشه ؟
      تا زمانیکه دلالان در کشور ما حرف اول رو میزنند ، پیشرفت غیر ممکن و فرار مغزها زیاد و زیادتر میشه .
      یه مثال از یک خرید و فروش ساده میگم ،
      عینک وارداتی از چین که قیمت تمام شدش هزار تومنه در منطقه آزاد... هفتاد هزار تومن میفروشند ، حالا متوجه میشین چرا دلالان اجازه ساخت داروی به این مهمی رو به کشورمون نمیدن ؟

    • بدون نام

      این بنده خدا نمیدونه اسپرین روکش دار هم هست

    • بدون نام

      همه خالی بستن تو هم ببند

    • بدون نام

      اره دیگه نیاز به بررسی نیست اونکه میخاد زنده بمونه میدونه همیشه هست و هیچیشم نمیشه، ولی مردم بدبخت میمیرن

      پاسخ ها

      • حسن

        کسی که میگه جز ۵ مقاله برتر دنیا. دیگه بقیش معلومه چیه

      • بدون نام

        جای تفکر داره که در کشور نهادی وجود ندارد که از خلاقیتها ، نوآوریها ، ابتکارات ،...حمایت کنه ! بر عکس ان نیز صادقه که ربایش طرحهای نو و خلاقیتها در سازمانهای نصف و نیمه کار رایجی است ، که نتیجه ان مرگ نوآوری است .

    • نیکان

      شیر مادر حلالت باشه. درد و بلات به سر مسئولان بی کفایت .

    • بدون نام

      خب بین مردم پخش کنید مثل بقیه که دارو هاشون پخش میکنن مردم میخرند

    • بدون نام

      اگه این کارها رو نمیکردن گه نابغه ها از ایران نمیرفتند
      مردن مردم چه نفعی براشون داره؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      دنیا با نابغه های ایرانی جهان اول شده
      ما اندر خم یک گوجه ایم!!!!!

    • rozjahan

      احسنت بر شما محقق بزرگوار...

    • بدون نام

      خوب دولت حمایت کنه اگه با کلید هم حل میشه بهتر

    • حسین

      متاسفانه درکشورماقدردان نیستند

    • بدون نام

      آقاخودتومعطل نکن صحبت تجارت است .دخالت نکن. چرادرشکرخودکفا نمیشویم. داروی شما هم مثل همان.

    • بدون نام

      آقاخودتومعطل نکن صحبت تجارت است .دخالت نکن. چرادرشکرخودکفا نمیشویم. داروی شما هم مثل همان.

    • بدون نام

      آقاخودتومعطل نکن صحبت تجارت است .دخالت نکن. چرادرشکرخودکفا نمیشویم. داروی شما هم مثل همان.

    • بدون نام

      درود بر شما مرد علم و عمل.

    • بدون نام

      انشالله خدا کمک کنه هرچه زودتر داروی شما به بازار بیاید جان مردم را نجات دهد

    • ایران پاینده

      سبحان الله اگر علم در ثریا باشد مردانی از پارس به آن دست می یابند
      ولی چه فایده از توجه نکردن مسئولین و گرنه الان ایران گلستان بود و کشور های دنیا برای این دارو التماسمون میکردن

    • آرش

      این آقای قادری ، چند سال پیش ادعای کشف داروی درمان تبخال تناسلی و برفک دهانی رو هم کرد ولی همش الکی بود ، کلا شلوغش میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من به خودم زحمت دادم و این مطلب رو تا نزدیک به آخرش خوندم ولی همین که دیدم یارو مذهبیه ولش کردم و تا آخر نخوندم فهمیدم که الکیه

      • مهراد

        تا وقتی امثال ملک زاده تو وزارت بهداشت باشن اوضاع همینه دیگه

      • بدون نام

        آقا آرش من از اسپری آقای قادری استفاده کردم فوق العاده
        خوب بود بشما هم که شلوغ می‌کنی پیشنهاد میدم بیای همدان پیش ما از دارو استفاده کنی شاید زنده بمونی

    • بدون نام

      تاالان کجا بودی!

    • بدون نام

      درود بر شرفت ای مرد

    • بی نام

      چطور میشه با ایشان مذاکره کرد و دارو رو خرید

    • تقی شیخی

      چرا وزارت بهداشت حمایت نمی کند

    • تقی شیخی

      چرا وزارت بهداشت حمایت نمی کند

    • بدون نام

      دورت بگردم. مرد. با شرف. خدا. گواه. برای. مظلومیتت اشک. ریختم. مرگ بر حسودان که نمیزارن. نام تو و ایران سربلند. باشه

    • بدون نام

      با توجه به دید علمی که ایشان دارند و توانایی هایی که اشاره کردند که برپایه تخصص است و نه خرافه . لازم است که در اسرع وقت با ایشان همکاری شده و داروی ایشان مورد بررسی دقیق قرار گیرد . در صورت صحت هم برای ایشان و هم ایران ، افتخار بسیار بزرگی خواهد بود

    • بدون نام

      بنده خدا تا مثل دکتر ملک زاده صدتا جرم و اتهام به شما نچسبانده اند .سکوت کن

    • انسانم آرزوست

      چرا وزارت بهداشت بررسی جدی نمیکنه ؟

      .

    • بدون نام

      من همدانی هستم بخدا از داروی آقای قادری استفاده کردم عجیب و عالی بود(( اسپری داخل بینی)) می‌باشد

      کل بینی و گلو رو تمیز و نفس رو باز می‌کنه سرفه قطع میشه من واقعا قبولش دارم
      الان هم اگر اسپری ایشان رو پیدا کنم هر اسپری رو ۲۰۰ هزار تومان میخرم
      آفرین به همشهری خودم خدا به شما عمر طولانی بده
      کیه که بفهمه این دارو چیه فهم میخاد الان شرکتهای داروسازی فکر پول زدن به جیبند که بگن ما پیداش کردیم
      حالا هزاران نفر هم بمیرند براشون مهم نیست وقتی دارو ایشان اصلا بررسی نشه یعنی پشت پرده داره

    • بدون نام

      دولت نمی خواهد کرونا تمام شود. الان هم با وجود اعلام ظاهر ی یک سوم شدن ادارات دولتی بیشتر ادارات دولتی با تعداد کامل کارکنان مشغول کار هستند

    • بدون نام

      چرا وزرات بهداشت راجبش کاری انجام نمیده
      باید بررسی کنه
      نباید هموطنهای ما و عزیزان مردم پر پر بشن بخاطر کم کاری و بی مسئولیتی آدمهای پول پرسته بدرد نخور
      وقتی دارو برا حشد الشعبی جواب داده چرا ایران استفاده
      نشه حتما باید هزاران نفر تلفات بدیم

    • بدون نام

      شمارا به خدا،مسئولان ذیربط حمایت کنندتاابن همه انسان هرروزازبین نره.

    • پوریا

      به نظر من ایشان در مورد کرونا اطلاعات چندانی ندارند ، و همه ی زمینهدی تحقیقاتی که فرمودند ، مرا برای اینکه بتوانددکرونا رو درمان کند قانع نکرد .
      و یک نکته در مورد طب سنتی اینه که مروجین این طب بسیار بزرگ نمایی میکنند و ضمن اینکه خیلی از پزشکان سنتی از اطلاعات کافی برخوردار نیستند

    • بدون نام

      سلام
      آقای قادری وزارت بهداشت وقتی با جنابعالی همکاری نمیکند بهتر نیست خودتان نسبت به عرضه دارو اقدام کنید تا مردم بیشتر از این پرپر نشند

    • رضا

      خدا قوت . اینجوری مشخص میشود که دولت نمیخواهد کرونا از بین برود و این ویروس شده ملعبه سیاسی دست انحصار طلبان حاکم

    • بدون نام

      آی شیطون!!!!به کرونا بگم بیاد سراغت؟!!!!!خخخخخخخخخخخ

    • محمد رضا فلاحی

      واقعا این مسولین دارن چیکار میکنن؟؟؟
      چرا نباید حمایت بشن همچین افرادی که دست از تلاش ور نمیدارن... واقعا دیگه کی میخوان کشور یخورده جمع جورش کنن واقعا این مردم گناه دارن اگه یخورده سیر شدین به داد مردم بی پناه هم برسین
      واقعااااااا زیادی هست که ادم واقعا شرم میکنه میبینه

    • علی محمودی

      لطفا یکنفر به این دوست نادان و بی سواد بگوید که ۸۰ درصد بیماران کرونا بدون هیچ درمانی بهبود پیدا می کنند ،اگر این ۸۰ درصد داروهای علفی ایشان را مصرف نمی کردند هم بهبود پبدا می کردند

    • ایران سربلند

      مردعلم وعمل خسته نباشی اجرت باخودخدا

    • الوند

      من ازشون گرفتم ولی ۵۰ تومنم هزینه دادم رایگان نبودش

    • بدون نام

      مگر نمیگه مجانی دارو را داده به حشد الشعبی عراق .ادرس بده ماهم بریم بگیریم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج