جاباما
۱۰۶۱۵۱۴
۱۴ نظر
۵۰۱۰
۱۴ نظر
۵۰۱۰
پ

فراخوان جریان صدر عراق برای تجمع سراسری

جریان صدر عراق امروز، دوشنبه از هواداران خود خواست تا جمعه هفته جاری برای حمایت از «مقتدا صدر» رهبر این جریان در استانهای عراق به جز دو استان کربلای معلی و نجف اشرف تجمع کنند.

ایرنا: جریان صدر عراق امروز، دوشنبه از هواداران خود خواست تا جمعه هفته جاری برای حمایت از «مقتدا صدر» رهبر این جریان در استانهای عراق به جز دو استان کربلای معلی و نجف اشرف تجمع کنند.

رسانه های عراقی با انتشار این خبر اعلام کردند که کمیته نظارت بر اعتراضات جریان صدر در بیانیه ای از هواداران این جریان خواسته است تا "برای حمایت و تایید مقتدا صدر" رهبر جریان صدر عصر جمعه آینده در میدان «التحریر» در مرکز بغداد و سایر استانها به جز استان های کربلای معلی و نجف اشرف با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تجمع کنند.

به نوشته این رسانه ها، این کمیته از هواداران جریان صدر خواسته است تا پرچم های عراق را در دست داشته باشند و سرودهای میهن پرستانه و در دوستداری آل صدر سردهند.

فراخوان جریان صدر عراق برای تجمع سراسری

کمیته نظارت بر اعتراضات جریان صدر امروز در بیانیه خود ابتدا خواستار برگزاری تجمع در روز سه شنبه شده بود اما سپس در بیانیه دیگری اعلام کرد که این تجمع جمعه هفته جاری برگزار خواهد شد.

مقتدا صدر رهبر جریان صدر یکشنبه شب در توییتی، حمایت از این جریان برای ورود به انتخابات پارلمانی زودهنگام آینده عراق را در گرو امکان دستیابی به پست نخست وزیری دانسته بود.

رهبر جریان صدر عراق در این توییت درباره انتخابات پارلمانی زودهنگام آینده عراق نوشت: اگر زنده بودم و دنیایی باقی بود.. رویدادها را از نزدیک به دقت دنبال خواهم کرد و اگر دیدیم که انتخابات به یک اکثریت (صدری) در پارلمان منجر خواهد شد و آنها به پست نخست وزیری دست خواهند یافت و در نتیجه خواهم توانست آنها را یاری کنم و همانطور که با یکدیگر برای تکمیل پروژه اصلاحات از داخل پیمان بستیم، تصمیم به ورود شما به انتخابات خواهم گرفت.

وی افزود: علتی که باعث سوگندم برای عدم ورود به انتخابات شد، مرتفع شده است.. این فقط برای آن است که عراق را از فساد و دنباله روی و انحراف رهایی دهیم.

«علی اللامی» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف «سائرون» مورد حمایت جریان صدر نیز پیشتر گفته بود که جریان صدر از جایگاه بالایی در میان مردم برای انتخابات پارلمانی زودهنگام آینده برخودار است و پیش بینی کرده بود که در پارلمان بعدی بیش از ۵۴ کرسی را کسب کند.

وی افزود احتمال دارد که یک نخست وزیر از جریان صدر ببینیم؛ به شرط آنکه این جریان بتواند اکثریت آرای پارلمان را به دست آورد.

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق قرار است ششم ژوئن ۲۰۲۱ (نیمه خرداد ۱۴۰۰) برگزار شود. رییس جمهوری عراق ۱۵ آبانماه جاری قانون جدید انتخابات این کشور را پس از تصویب در پارلمان، تایید کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیانت کار

    • م ح

      مگه عراق کرونا نداره
      دین افراطیون

    • بدون نام

      بیخود کردن
      هر کی برای خودش حزبی درست کرده

    • بدون نام

      شیطان بزرگ

    • بدون نام

      جمع بشن که این تایید کنن‌ . حالا کی هست ؟؟

    • نوری

      اینم خله

    • رضا

      اینها تا مردم را به کشتن ندهند دست بر نمیدارن،آخه چقدر شهوت قدرت و جاه طلبی؟

    • حنا دختری درمزرعه

      خداشفات کربلایی

    • بدون نام

      کو عقل

    • عبدلله پلنگ

      حقه باز تو این شرایط کرونا اخه

    • عبدلله پلنگ

      عراق مگه ارتش نداره

    • بدون نام

      باز هم در فکر یه فتنه دیگه ست

    • بی ریا

      این صدر هم سودای حکومت کردن داره.

    • بدون نام

      لطفا ساکت شو ودست ازسرمردم عراق برداروقتی بهت احترام میگذارندودستت میبوسند ازخود بی خود میشی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج