جاباما
۱۰۶۱۵۲۰
۱۱ نظر
۵۰۰۵
۱۱ نظر
۵۰۰۵
پ

یک نماینده: حساسیتی به پیام‌رسان‌ خارجی ندارم

نصیرایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: آنانی که نگران فیلترینگ هستند و از پیام رسان‌های داخلی حمایت نمی‌کنند، همان‌هایی هستند که از کالای ایرانی حمایت نمی‌کنند و به فکر جوان ایرانی نیستند. من واقعا نمی‌دانم چرا تا بحث شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شوند، سریعا بحث فیلترینگ را وسط می‌اندازند؟

انتخاب: نصیرایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: آنانی که نگران فیلترینگ هستند و از پیام رسان‌های داخلی حمایت نمی‌کنند، همان‌هایی هستند که از کالای ایرانی حمایت نمی‌کنند و به فکر جوان ایرانی نیستند. من واقعا نمی‌دانم چرا تا بحث شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شوند، سریعا ادعایی بحث فیلترینگ را وسط می‌اندازند؟

مجید نصیرایی در پاسخ به این پرسش که آیا شما با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی موافق هستید، گفت: هرچیزی سر جای خودش خوب است. شاید شما با شکافتن بدن یک انسان با تیغ موافق نباشید ولی یک جراح بدن یک انسان را با تیغ می‌شکافد تا او را درمان کند و نجات بدهد. من در بحث شبکه‌های اجتماعی اعتقاد دارم که ما باید از ظرفیت و توان داخلی خودمان استفاده کنیم تا بتوانیم پیام‌رسان‌هایی را ایجاد کنیم که بهترین کیفیت و امنیت را داشته باشند و حتی بتوانند وارد فضای رقابتی در عرصه بین‌المللی شوند.

همه دستگاه‌ها باید به سمت حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی بروند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این پرسش که امروز عمده مسئولان کشور مثل نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی در شبکه‌های اجتماعی خارجی فعالیت می‌کنند و این حضور در عین فیلترینگ برای شهروندان چه معنایی در بردارد، گفت: من هیچ حساسیتی نسبت به پیام رسان‌های خارجی ندارم. این موضوع اصلا به گفتمان و اعتقادات افراد هم ربطی ندارد. اینکه چرا در آنجا هستیم یا نیستیم بحث نیست. من نمی‌گویم که شبکه‌های اجتماعی کفر است یا خوب است. من اهل قضاوت نیستم. من اعتقاد دارم که مجلس و دولت و همه دستگاه‌ها باید به سمت حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی بروند.

یک نماینده: حساسیتی به پیام‌رسان‌ خارجی ندارم

مجید نصیرایی در پاسخ به این پرسش که آیا شما با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی موافق هستید، گفت: هرچیزی سر جای خودش خوب است. شاید شما با شکافتن بدن یک انسان با تیغ موافق نباشید ولی یک جراح بدن یک انسان را با تیغ می‌شکافد تا او را درمان کند و نجات بدهد. من در بحث شبکه‌های اجتماعی اعتقاد دارم که ما باید از ظرفیت و توان داخلی خودمان استفاده کنیم تا بتوانیم پیام‌رسان‌هایی را ایجاد کنیم که بهترین کیفیت و امنیت را داشته باشند و حتی بتوانند وارد فضای رقابتی در عرصه بین‌المللی شوند.

مگر ما در موشک، پهباد و ارسال ماهواره موفق نبودیم؟

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: این توقع من است که ما باید به سمت ایجاد پیام رسان‌های داخلی قدرتمند و ارزان برویم. البته تا آن زمانی که به این مرحله برسیم، اشکالی ندارد که همین رویه که تا امروز دنبال شده را ادامه بدهیم ولی در اصل قضیه نباید تغییری ایجاد شود. ما فقط باید به جوانان مستعد، متدین و متخصص جهادی خودمان اعتماد کرده و از آنان حمایت کنیم. مگر ما در موشک، پهباد و ارسال ماهواره موفق نبودیم؟ ما باید از همان الگوهای موفق در بحث شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده کنیم.

وی افزود: این درست نیست که بگوییم چرا دیگران در شبکه‌های اجتماعی هستند یا چرا نیستند. چراکه برخی افراد به واسطه شناخت و تاثیرگذاری و توانایی باید در این حوزه‌ها حضور داشته باشند. من شخصا مشکل اصلی امروز شبکه‌های اجتماعی را فیلترینگ نمی‌دانم و اعتقاد دارم که مشکل اصلی ما ایجاد پیام رسان‌های داخلی است. من واقعا نمی‌دانم که چرا یک عده دائم روی بحث فیلترینگ حساس هستند. سوال من از همه کسانی که نگران فیلترینگ هستند، این است که آیا تا به حال حمایت و حساسیتی که نسبت به تلگرام، توییتر و امثالهم داشتند، نسبت به پیام رسان‌های داخلی نیز داشتند؟

فیلترینگ یک مساله حاشیه‌ای است

نصیرایی با تاکید بر اینکه بحث فیلترینگ یک مساله حاشیه‌ای است، گفت: آنانی که نگران فیلترینگ هستند و از پیام رسان‌های داخلی حمایت نمی‌کنند، همان‌هایی هستند که از کالای ایرانی حمایت نمی‌کنند و به فکر جوان ایرانی نیستند. من واقعا نمی‌دانم چرا تا بحث شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شوند، سریعا ادعایی بحث فیلترینگ را وسط می‌اندازند؟ چرا عده‌ای نمی‌خواهند علم ایرانی حاکم شود؟ چرا اسم خارجی را راحت‌تر قبول می‌کنند و اگر تمام اطلاعات آنان به آمریکا و رژیم صهیونیستی برود اشکالی ندارد ولی اگر همین اطلاعات در ایران باشد، همه ناراحت می‌شوند؟

نماینده فردوس و طبس در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا شما در پیام رسان‌های داخلی عضویت داشتید و آنها را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: من در اکثر این پیام رسان‌ها عضو بودم و فعالیت داشتم . متاسفانه مسئولان اعم از دولتی و غیردولتی و رسانه‌ها آنقدر که به پیام‌رسان‌های خارجی فضا دادند و صحبت کردند، توجهی به پیام رسان‌های داخلی نداشتند.

هیچ حساسیتی نسبت به پیام رسان‌های خارجی ندارم

وی در پاسخ به این پرسش که امروز عمده مسئولان کشور و نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی در شبکه‌های اجتماعی خارجی فعالیت می‌کنند و این حضور در عین فیلترینگ این شبکه‌ها چه پیامی را می‌تواند برای شهروندان داشته باشد، گفت: من هیچ حساسیتی نسبت به پیام رسان‌های خارجی ندارم. این موضوع اصلا به گفتمان و اعتقادات افراد هم ربطی ندارد. اینکه چرا در آنجا هستیم یا نیستیم بحث نیست. من نمی‌گویم که شبکه‌های اجتماعی کفر است یا خوب است. من اهل قضاوت نیستم. من اعتقاد دارم که مجلس و دولت و همه دستگاه‌ها باید به سمت حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی بروند.

نصیرایی در پاسخ به این پرسش که آیا شما هم در شبکه‌های اجتماعی خارجی عضو هستید، تصریح کرد: من در همه پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی عضو هستم. چراکه به عنوان یک نماینده مجلس باید در همه حوزه‌ها حضور داشته باشم و بتوانم حرف مخاطبان خودم را بشنوم و با آنان ارتباط داشته باشم. امروز هم چون هنوز از پیام‌رسان‌های داخلی مورد حمایت قرار نگرفتند و من ملزم به استفاده از همه ظرفیت‌ها هستیم در شبکه‌های اجتماعی خارجی عضو هستم ولی هرگاه شرایط برای پیام رسان‌های داخلی فراهم شود، از این پیام‌رسان‌ها استفاده خواهم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما مشخصا در توییتر و اینستاگرام عضو هستید، گفت: بله من تقریبا در اکثر این شبکه‌های اجتماعی عضو هستم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مطمئن باشید 98 درصد مسئولین خودشون حاضر نیستن از پیامرسان ها و شبکه های اجتماعی داخلی استفاده کنن

    • شبکه

      اره از قیافت قشنگ معلومه

    • بدون نام

      تلاش بیشتری ازتون ساخته نیست

    • بدون نام

      باید داشته باشین

    • بدون نام

      میگم.به گوشت ومرغ که حساسیت ناری.زبونم لال؟

    • بدون نام

      فعلامعیشت،مردم برسید!محتکرین،گرانفروشان،پدرمردم درآوردن!

    • بدون نام

      خودت حرفهایت را بخوان انصافا حیف نیست انسان وقتش را صرف خواندن افاضات شما بکنه؟

    • علی

      کم سرمایه گذاری نشده باید رقابت باشه مثل خودروسازی حمایت بی چون چرا

    • بدون نام

      آفرین برشیخ خواهشاً تاهمین حدکه ازاوضاع مردم باخبر کفایت می کند لطفا فقط جلوتر نروخطرناکه

    • بدون نام

      اوناهم رو تو حساسیتی ندارن

    • اختلاس اسلامی

      بیت المال چ گردنی براش گلفت کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج