جاباما
۱۰۶۱۵۳۶
۱۴ نظر
۵۰۰۸
۱۴ نظر
۵۰۰۸
پ

جان کری، سولیوان و بلینکن در دولت جو بایدن

نامزد حزب دموکرات که توسط رسانه‌ها پیروز انتخابات آمریکا معرفی شده رسما «آنتونی بلینکن» را نامزد تصدی وزارت خارجه معرفی کرد.

برترین‌ها: به نقل از رسانه فارسی زبان؛ جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا از دید رسانه‌ها در توییتی برخی از اعضای دولت تازه آمریکا را معرفی کرده است.

در میان این افراد نام آنتونی بلینکن به عنوان وزیر امور خارجه و جان کری به نماینده یژه آمریکا در امور اقلیمی، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، لیندا ستلیوان، سفیر آمریکا در سازمان ملل به چشم می‌خورد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا شش عضو کابینه خود را معرفی کرده که در میان آنها مقام‌های ارشد وزارت خارجه دوره باراک اوباما دیده می‌شوند؛ از جمله جان کری، وزیر خارجه اسبق که اکنون مسؤول ویژه برنامه‌های جو بایدن در مقابله با پدیده گرمایش زمین شده است.

آنتونی بلینکن، به عنوان وزیر خارجه جدید و جک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن خواهد شد. هر دو نفر از مقام‌های ارشد وزارت خارجه جان کری در دوره باراک اوباما هستند که در گفت‌وگوهای منجر به توافق هسته‌ای با ایران هم نقش داشتند.

جان کری، سولیوان و بلینکن در دولت جو بایدن

آنتونی بلینکن

الخاندرو مایورکاس به عنوان وزیر امنیت داخلی معرفی شده است. وبسایت رئیس جمهوری منتخب در توضیح سابقه کایورکاس نوشته: "در صورت کسی رای اعتماد از سنا، اون نخستین لاتین‌تبار و از خانواده‌ای مهاجر خواهد بود که به عنوان وزیر امنیت داخلی آمریکا برگزیده می‌شود."

جان کری، سولیوان و بلینکن در دولت جو بایدن

جک سالیوان

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آتی آمریکا در سازمان ملل متحد خواهد بود. خانم گرینفیلد که یک آفریقایی‌تبار است، از دیپلمات‌های کهنه کار وزارت خارجه و سفیر سابق این کشور در بسیاری از کشورهای آفریقایی چون کنیا، گامبیا و جامائیکا بوده و همچنین در سفارت آمریکا در پاکستان و سوئیس هم مستقر بوده است.

یکی دیگر از اعضای کابینه که جو بایدن روز دوشنبه آن را معرفی کرده است آوریل هینس است که در صورت تایید نخستین زن تاریخ آمریکا خواهد بود که به مقام مدیریت سازمان اطلاعات ملی خواهد شد.

او در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما که جو بایدن هم به عنوان معاونش در کاخ سفید حضور داشت، مشاور ارشد اطلاعاتی اوباما بود و نخستین زنی است که به عنوان معاونت سازمان سیا رسیده بود.

از میان شش عضو کابینه دولت جدید آمریکا تاکنون دو زن به سمت‌های کلیدی سفیر سازمان ملل متحد و مدیر سازمان اطلاعات ملی انتخاب شده‌اند. یک آفریقایی تبار در میان آنهاست و یک مهاجر لاتین‌تبار هم وزیر آتی وزارت امنیت داخلی معرفی شده است.

بایدن در جریان کارزار انتخاباتی خود وعده داده بود که در صورت ورود به کاخ‌سفید متنوع‌ترین کابینه تاریخ آمریکا را معرفی خواهد کرد.

علاوه بر کابینه، از میان ۱۶ مقام ارشد نهاد ریاست‌جمهوری که تاکنون رسما معرفی شده‌اند هم زنان با ۱۰ عضو در برابر ۶ مرد، اکثریت دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسیتی

      فعلا که بایدن رییس جمهور نیست.
      سر بدون صاحب آرایش میکند.

    • مهدی زهترابادی

      بچه هادعاکتیدمتوبه عنوان معاون ورزشی درNbeمعرفی بکنه

      پاسخ ها

      • خُرزوو خان

        امیدوارم به خواسته ات برسی

    • ایرانی

      یکی به این بایدن بگه جوجه رو آخر پاییز میشمارن ببین ریس جمهور میشی یا اینکه رسانه ها فقط بهت عنوان دادن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرت نگو مگه الکیه که تقلب کنن

      • فرزام

        تو نگران نباش وقتی ۲۰ ژانویه در سمت ریاست جمهوری دیدیش از سادگی خودت شرمنده میشی که بازیچه اراجیف یک شومن قالتاق شدی که از صبح تا شب فقط کارش چهارتایی اومدنه

    • بی

      ای قربون دستت...تو که میذاری یه نفرم بذار این مرغ ما رو هم کنترل کن داره میره بالا و غیر قابل دسترس میشه.گناه داره مرغ بیچاره.قربونت بشن الهی

    • دلال

      حالا دلار چند میشه؟

    • دلال

      حالا دلار چند میشه؟

    • دلال

      حالا دلار چند میشه؟

    • بدون نام

      لطفلی ها دولت ناکام نشن

    • بدون نام

      آقای رییس جمهور رسانه ها نکن

    • بدون نام

      گوربه گوربشیدهمتون

    • مهدی

      دوران خوش جوانان لبنان رسید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج