۱۰۶۱۶۱۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

امید زنیت به بازگشت سردار، بارسا بدون مسی

دور برگشت مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از امشب پیگیری می‌شود و احتمالا پس از نتایج این دیدار‌ها تکلیف چند تیم برای ادامه مسابقات مشخص خواهد شد.

روزنامه فرهیختگان: دور برگشت مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از امشب پیگیری می‌شود و احتمالا پس از نتایج این دیدارها تکلیف چند تیم برای ادامه مسابقات مشخص خواهد شد. مصاف یاران سردار آزمون در ایتالیا، سفر بارسا بدون مسی به کی‌یف و همچنین تلاش منچستریونایتد و پاری‌سن‌ژرمن برای گرفتن انتقام شکست در دیدارهای رفت می‌تواند از جذاب‌ترین اتفاقات دیدارهای امشب باشد.

گروه F: بازگشت احتمالی سردار

زنیت روسیه امشب در ایتالیا دیداری سرنوشت‌ساز برابر لاتزیو خواهد داشت و درصورتی‌که نتواند این رقیب قدرتمند را در زمینش شکست دهد تا حد زیادی شانس صعود به مرحله بعد را از دست خواهد داد و حتی برای رسیدن به لیگ اروپا نیز کار سختی پیش‌رو خواهد داشت. دیدار رفت دو تیم در سن‌پترزبورگ با تساوی یک-یک به پایان رسید تا لاتزیو همچنان در رتبه دوم جدول باقی بماند و زنیت هم نخستین امتیازش در این مسابقات را کسب کند. شاگردان اینزاگی در ابتدای هفته در زمین کورتونه کار سختی برای کسب سه امتیاز این دیدار نداشتند اما پیش از وقفه بازی‌ها به‌دلیل دیدارهای ملی در سه مسابقه با گل‌های دقایق پایانی توانستند از شکست فرار کرده یا به پیروزی برسند. آنها در ۷ دیدار اخیر خود بدون شکست بوده‌اند و با آمادگی خوبی به مصاف زنیت خواهند رفت. بااین‌حال مثبت شدن تست کرونای سرگئی میلینکوویچ‌ساویچ صربستانی که برای دیدارهای ملی راهی کشور شده بود، خبر بدی برای اینزاگی بود و او این هافبک تاثیرگذار را برای دیدار امشب در اختیار نخواهد داشت.

زنیت هم که در هفته نخست ناباورانه مغلوب بروژ شد، پس از شکست برابر دورتموند خطر حذف از این تورنمنت را به خود بسیار نزدیک می‌دید. آنها فصل قبل هم در گروه خود چهارم شدند و حتی به لیگ اروپا نیز نرسیدند و امسال با ادامه این روند احتمالا چنین سرنوشتی در انتظار آنها خواهد بود مگر اینکه در سه دیدار باقی‌مانده بتوانند بهتر از قبل ظاهر شده و امتیازات ازدست‌رفته را جبران کنند. سردار آزمون، مهاجم ایرانی زنیت پس از مدتی بیماری دوباره به تمرینات تیمش برگشته و اگرچه در دیدار ابتدای هفته زنیت مقابل احمد گروژنی که با تساوی ۲-۲ خاتمه یافت در فهرست تیمش قرار نداشت اما به‌همراه کاروان تیم راهی رم شده است. به جز سردار، مصدومیت سباستین دریوسی و مالکوم نیز برطرف شده و این دو بازیکن هم در کاروان تیم حضور دارند. بااین‌حال هنوز مشخص نیست آیا آزمون می‌تواند از ابتدا در ترکیب تیمش قرار گیرد یا در نیمه دوم و به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان خواهد رفت.

آزمون هر دو دیدار قبلی تیمش در لیگ قهرمانان را از دست داده بود و حالا بازگشت او می‌تواند خبری خوب برای سرگئی سماک باشد تا با کمک زوج خطرناک خط حمله خود، به کسب ۳ امتیاز این دیدار امیدوار باشد. سایت «اسپورت‌باکس» روسیه درباره شرایط زنیت برای این دیدار می‌نویسد: «قهرمان روسیه در رم ایتالیا کار سختی پیش‌رو دارد. مشکل اصلی این تیم فقدان خلاقیت در خط حمله و همچنین خستگی بازیکنان است. بسیاری از نفرات تیم برای دیدارهای ملی راهی کشورهای خود شده بودند و حالا در برگشت فرصت زیادی برای استراحت ندارند و باید برای حضور در لیگ و اروپا آماده شوند.

این امیدواری وجود دارد که با اضافه شدن آزمون و مالکوم به ترکیب تیم، زنیت در رم نمایش بهتری داشته باشد. بیماری مهاجم ایرانی بالاخره بهبود یافته و ستاره برزیلی نیز تمرینات گروهی خود را آغاز کرده است. به این ترتیب تیم در خط حمله شرایط بهتری نسبت به قبل خواهد داشت و با برتری در این دیدار می‌تواند به دو دیدار باقی‌مانده خود امیدوارتر باشد.»

در دیگر دیدار این گروه دورتموند میزبان بروژ بلژیک خواهد بود. شاگردان لوسین فاوره در دیدار رفت به‌راحتی میزبان خود را با سه گل شکست دادند و حالا در خانه می‌توانند انتظار یک بازی راحت‌تر را داشته باشند. آنها در ابتدای هفته با درخشش دوباره ارلینگ هالند، پسر طلایی این فصل فوتبال اروپا و پوکر این ستاره نروژی، ۵ بر ۲ هرتابرلین را شکست دادند و در فرمی ایده‌آل برای حضور در لیگ قهرمانان آماده می‌شوند. برتری در این دیدار تا حد زیادی صعود آنها به دور بعد را قطعی خواهد کرد و آنها می‌توانند تا مدتی تمرکز خود را روی بوندس‌لیگا و رقابت با بایرن‌مونیخ قرار دهند. زردها به‌جز مارسل اشملزر که پایش را مدتی قبل به تیغ جراحان سپرده، غایب مهمی ندارند و دست سرمربی این تیم برای انتخاب نفراتش باز است.

گروه G: در غیاب مسی

بارسلونا درحالی به‌سوی کی‌یف پرواز کرده که نام لیونل مسی در فهرست این تیم برای رویارویی با دینامو دیده نمی‌شود و او غایب بزرگ این دیدار خواهد بود. رونالد کومان و تیمش هر چقدر در اروپا خوب نتیجه گرفته‌اند، در لالیگا بسیار بد ظاهر شده‌اند و طی سه دهه اخیر بدترین شروع خود در این رقابت‌ها را تجربه کرده‌اند. آنها روز شنبه برابر اتلتیکومادرید شکست خوردند تا شرایط برای این مربی هلندی بدتر از قبل شود. او حالا تصمیم گرفته برای این دیدار اروپایی به ستاره آرژانتینی تیمش استراحت بدهد تا برای دیدارهای بعدی آماده باشد. آبی و اناری‌ها در دیدار رفت با دو گل حریف اوکراینی را شکست دادند اما حالا در غیاب مسی و البته پیکه که شنبه‌شب به‌شدت مصدوم شد و ماه‌ها خانه‌نشین خواهد بود شاید برای مسابقه امشب با دردسر مواجه شوند.

از همان ابتدای قرعه‌کشی مرحله گروهی مشخص بود که در این گروه بارسا و یووه مدعیان اصلی صعود هستند و جنگ اصلی برای صدرنشینی آنها خواهد بود. آبی‌واناری‌ها در ۱۸ بازی اخیر خارج از خانه خود در اروپا تنها ۷ برد داشته‌اند و این موضوع می‌تواند هواداران تیم اوکراینی را به موفقیت تیم‌شان در مسابقه امشب امیدوار کند. آنسو فاتی، سرخیو بوسکتس، ساموئل اومتیتی و رونالد آرائوخو دیگر مصدومان بارسا برای دیدار امشب هستند اما عثمان دمبله به‌همراه تیم راهی اوکراین شده است.

در این گروه یوونتوس هم که در دیدار رفت در مجارستان مقابل فرانس واروش به برتری ۴ بر یک رسیده بود برای بهتر کردن شرایط خود در جدول و حفظ رقابت با بارسا به‌دنبال یک برد پرگل دیگر برابر این تیم مجارستانی است. کریس رونالدو پس از ابتلا به کرونا دوباره به ترکیب تیمش برگشته و این هفته هر دو گل تیمش برابر کالیاری را به ثمر رساند تا یووه با آندره‌آ پیرلو در رده چهارم سری A قرار گیرد. ماتیس دلیخت، مدافع هلندی یووه پس از مدتی مصدومیت دوباره به ترکیب تیمش برمی‌گردد اما پائولو دیبالا احتمالا این دیدار را از دست خواهد داد.

گروه H: فرصت انتقام برای یونایتد و پاریس

وضعیت گروه هشتم این مسابقات از همان ابتدا پیچیده بود و با نتایجی که هفته قبل اتفاق افتاد پیش‌بینی تیم‌های صعودکننده دشوارتر شد. شکست منچستریونایتد برابر باشاک‌شهیر و همچنین باخت پاری‌سن‌ژرمن مقابل لایپزیک باعث شد هر ۴ تیم این گروه همچنان به صعود امیدوار بمانند و دو مسابقه امشب تا حدی سرنوشت گروه را مشخص خواهد کرد.

منچستریونایتد شروعی توفانی در این رقابت‌ها داشت و با برتری برابر قهرمان فرانسه و سپس پیروزی ۵ بر صفر مقابل لایپزیگ خود را به‌عنوان مدعی صعود مطرح کرد اما شکست برابر باشاک‌شهیر ترکیه اتفاقی بود که کمتر کسی انتظار آن را داشت. البته یونایتدسولشر در این فصل از این دست نتایج پرفراز و نشیب کم نداشته و هنوز در این گروه صدرنشین است اما لغزش برابر تیم ترکیه‌ای در دیدار خانگی امشب می‌تواند به قیمت کم شدن شانس حضور در مرحله حذفی تمام شود. قرمزها ابتدای این هفته در خانه با برتری شکننده یک بر صفر وست‌برومویچ را شکست دادند و مشخص است که هنوز در شرایط خوبی به سر نمی‌برند.

برای پاری‌سن‌ژرمن شکست برابر یونایتد در هفته نخست دور از انتظار بود اما آنها در سومین مسابقه خود به لایپزیگ هم باختند تا توماس توخل خطر حذف از این تورنمنت را به‌خوبی حس کند. آنها امشب در پاریس فرصت جبران این شکست و رسیدن به رتبه دوم جدول را دارند اما تیم آلمانی که در سال‌های اخیر عملکرد خوبی چه در بوندس‌لیگا و چه در لیگ قهرمانان داشته، حریف آسانی برای این تیم نخواهد بود. خبر خوش برای توخل بازگشت نیمار از مصدومیت است و او که در دیدار ابتدای هفته و شکست ناباورانه ۳ بر ۲ برابر موناکو ۳۰ دقیقه به میدان رفت در مسابقه امشب از ابتدا در ترکیب قرار خواهد گرفت.

گروه E: بدون حساسیت

دیدارهای این گروه با کمترین حساسیتی پیگیری می‌شود و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد صعود چلسی و سویا تقریبا قطعی شده است. آبی‌های لندن در فرانسه با کسب برتری برابر رن می‌توانند صعود خود را در فاصله دو هفته مانده به پایان این مرحله جشن بگیرند و جالب اینکه سویا نیز در دیدار خارج از خانه در روسیه برابر کراسنودار دقیقا چنین شرایطی دارد. هر دو تیم مدعی این گروه ۷ امتیازی هستند و مسابقه برگشت آنها در اسپانیا احتمالا تکلیف صدرنشین این گروه را مشخص خواهد کرد. در چنین شرایطی لمپارد احتمالا برای دیدار امشب به برخی ستاره‌های تازه‌وارد خود استراحت خواهد داد و با ترکیبی از بازیکنان جوان به مصاف حریف فرانسوی خود خواهد رفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج