۱۰۶۱۶۴۶
۶۶ نظر
۵۰۵۸
۶۶ نظر
۵۰۵۸
پ

لذت غیرقابل کشف زایمان در ۹۹.۹.۹

حالا فقط چند روز تا تاریخ لاکچری سال ۹۹ باقی‌ست. بازهم بسیاری از زوج‌ها چشمشان را برروی عواقب تلخی که ممکن است در انتظارشان باشد بسته‌اند و خودشان را آماده کرده‌اند تا در ۹۹.۹.۹ فرزند دلبند لاکچری‌شان را در آغوش بگیرند.

برترین‌ها: حالا فقط چند روز تا تاریخ لاکچری سال ۹۹ باقی‌ست. طبق پیش‌بینی‌ها بازهم در تاریخ ۹۹.۹.۹ اتاق عمل‌ها پُر و سرِ کادر درمان حسابی شلوغ خواهد شد. شاید باورش سخت باشد اما طبق گزارش یکی از کارکنان بیمارستان‌ها، زوجی میلیون‌ها پول داده‌اند تا اتاق عمل در تاریخ لاکچری برای تولد فرزندشان رزرو شود.

لذت غیرقابل کشف زایمان در ۹۹.۹.۹

چیزی که بسیار عجیب و غیرقابل هضم است، گزارشاتی‌ست که از اتفاقات و عواقب تلخ سزارین‌های زوری در تاریخ‌های رُند سال‌های گذشته به دست آمده. متاسفانه با تمام آن گزارشات، بازهم بسیاری از زوج‌ها چشمشان را برروی عواقب تلخی که ممکن است در انتظارشان باشد بسته‌اند و خودشان را آماده کرده‌اند تا در ۹۹.۹.۹ فرزند دلبند لاکچری‌شان را در آغوش بگیرند.

لذت غیرقابل کشف زایمان در ۹۹.۹.۹

در ادامه گزارشاتی را در این‌باره برایتان آورده‌ایم، به امید اینکه زوج‌های عزیز کمی بیشتر مراقب سلامت مسافر کوچک خود باشند.

روزنامه خراسان طی گزارشی درباره‌ی یکی از سزارین‌های زوری در سال‌های قبل نوشت: یک‌ماه قبل، تولد ۱۱ سالگی‌اش را جشن گرفتند. «علیرضا» و «مهسا» کنار «آبان» نشستند تا کیک تولد دخترشان را فوت کنند. یک، دو، سه .... ۱۱ شمع روی کیک فوت شد و «آبان» لبخند زد، اما «علیرضا» و «مهسا» دوباره گریه کردند، مثل همه ۱۰ سال گذشته....

چندماه، قبل از این‌که به دنیا بیاید اسمش را انتخاب کرده بودند. برایشان لذت‌بخش بود که اسم فرزندشان همنام ماهی باشد که در آن متولد می‌شود. این حقشان بود که نام او را چیزی بگذارند که دوستش دارند، اما حق نداشتند زندگی او را تباه کنند. اما این کار را کردند، به قیمت دوست داشتنی که حقشان نبود.

تصمیم‌شان را بعد از آن شب مهمانی گرفتند، همان شبی که دوست مهسا با هیجان و ذوق‌زدگی پیشنهادی داد: «حالا که بچه‌تون داره توی آبان سال ۸۸ به دنیا میاد،‌ای کاش روز تولدش رو هم بذارین هشتم باشه، این جوری میشه متولد ۸/۸/۸۸، خیلی خوب میشه». این همان تصمیم تلخی بود که آن شب گرفتند و حالا ۱۰ سال در هشتم آبان‌ماه، تولد می‌گیرند و اشک می‌ریزند، چرا که تولد زودرس «آبان»، با ریه‌های او کاری کرده است که تا آخرین روز زندگی از شر تنگی نفس رها نخواهد شد.

لذت غیرقابل کشف زایمان در ۹۹.۹.۹

روزنامه شهروند هم طی گزارشی در سال‌های قبل در این‌باره نوشت: «مرضیه» دخترش را ۹۵/۵/۵ به دنیا آورد؛ شلوغ‌ترین روز بیمارستان. آن قدر شلوغ که او را دو ساعت در اتاق زایمان معطل کردند تا به بخش منتقل شود. مرضیه، خودش زایمان فیزیولوژیک (طبیعی) داشت، اما می‌گوید خیلی از زنان تاریخ زایمان سزارین‌شان را به آن روز هماهنگ کرده بودند!

می‌گوید در آن روز شلوغی عجیبی در بیمارستان بوده است. آن‌قدر شلوغ که کادر درمان به‌خوبی نمی‌توانستند به تمام بیماران رسیدگی کنند. از خستگی خیلی زیاد پزشکان و پرستاران هم که نیاز نیس بگوید. حالا این‌ها اتفاقات تلخ ماجرا نیستند. زمانی حرف‌هایش تلخ می‌شود که می‌گوید در آن روز نوزادان نارس زیادی به‌دنیا آمدند. نوزادانی که یا مشکل جدی برایشان پیش‌آمد یا مجبور به بستری در ان‌آی‌سی‌یو شدند.

چیزی که در این‌جا به ذهن می‌رسد، سوالی‌ست از پدرمادرهایی که تصمیم به سزارین زودتر از موعد می‌گیرند؛ این‌که واقعا تاریخ تولد لاکچری ارزش این اتفاقات را داشت؟

دوباره یک تاریخ لاکچری!

احتمالا پنج روز دیگر دوباره نوزادانی به دنیا می‌آیند که سرنوشت تعدادی از آن‌ها مشابه سرنوشت «آبان» خواهد بود. والدینی که ذوق‌زده از ثبت تاریخ ۹/۹/۹۹ در شناسنامه فرزندشان، در صف سزارین می‌ایستند، غافل از این‌که ممکن است همچون علیرضا و مهسا، سال‌های سال شب تولد فرزندشان تلخ‌ترین شب زندگی‌شان باشد.

تجربه‌های تلخ

طی سال‌های اخیر تمایل خانواده‌ها به این تاریخ‌ها بیشتر شده و تعداد تولد‌ها در این روز‌ها بیشتر از حد معمول بوده است. مانند این تاریخ‌ها که طبق خبرها، تعداد زایمان‌ها در آن‌ها حداقل دو برابر تعداد روز‌های عادی بوده است.

  • ۸/۸/۹۸: تولد ۵۲۴۲ نوزاد
  • ۷/۷/۹۷: ۲۱۸۷ (تعداد تولد‌های ثبت شده در ثبت احوال طی ۴ روز از ۱۵ روز مهلت قانونی)
  • ۶/۶/۹۶: ۵۶۸۰ نوزاد
  • ۵/۵/۹۵: ۶۰۱۳ نوزاد
  • ۸/۸/۸۸: تولد ۴۱۹۵ نوزاد

لذت غیرقابل کشف زایمان در ۹۹.۹.۹

چه بر سر جنین می‌آید؟

دکتر نیرومنش متخصص زنان و زایمان در این‌باره می‌گوید: «در صورت سلامت کامل مادر و جنین، تکامل نهایی جنین به حدود ۴۰ هفته زمان نیاز دارد و گاهی ممکن است تا ۴۲ هفته هم طول بکشد. اما متاسفانه چندسالی است که در کشور ما خانواده‌ها در مدت زمان حاملگی دخالت می‌کنند و به خواست خودشان آن را تغییر می‌دهند و از قبل برای تاریخ دقیق تولد نوزاد در یک روز خاص مثل ۹/۹/۹۹ حساب و کتاب می‌کنند. خانم‌هایی را داریم که با تشخیص پزشک باید اول آذرماه سزارین می‌شدند، اما به اصرار زایمانشان را عقب انداخته‌اند، یا خانم‌های دیگری که باید مثلا ۲۰ آذر زایمان کنند، اما اصرار دارند که حتما ۹ آذر فرزندشان به دنیا بیاید.

این تصمیمات اشتباه به جز عوارض هیچ‌چیز دیگری به همراه ندارد. با تاخیر انداختن زایمان، ممکن است جفت پیر شود و جنین با کمبود اکسیژن مواجه شود. یا ممکن است عقب انداختن زایمان در مادرانی که قبلا سزارین داشته‌اند، پارگی رحم را به دنبال داشته باشد. کم وزنی، نارس بودن ریه‌ها و مشکلات تنفسی برخی از عوارض زایمان‌های زود یا با تاخیر است که هم به نوزاد و هم به روح و روان خانواده‌ها آسیب می‌زند».

۱۳۰ میلیون برای رزرو اتاق عمل؟!

معلوم نیست در خبر‌های هفته بعد، آمار نوزادان متولد ۹ آذر ۹۹ چقدر خواهد بود، اما به نظر می‌رسد باز هم تجربه‌ای تلخ رقم خواهد خورد و مصداقش هم این ادعای یکی از پرستاران است که یک خبرنگار آن را در توئیتی آورده است: «خانواده‌ای برای تولد فرزندشان در ساعت ۰۹:۰۹ روز ۹/۹/۹۹ یک‌صد و ۳۰ میلیون تومان پول رزرو اتاق عمل داده‌اند!»

لذت غیرقابل کشف زایمان در ۹۹.۹.۹

خط و نشان وزارت بهداشت

در همین حال روز گذشته وزارت بهداشت خبری را منتشر کرد که از برخورد جدی‌تر این وزارتخانه با شیوع تولد‌های لاکچری حکایت دارد. دکتر «قاسم جان‌بابایی» در نامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به تجربه نگران‌کننده در تاریخ‌های لاکچری سال‌های قبل، دستورالعملی را ابلاغ کرده و هشدار‌های جدی به متخلفان داده است:

۱. چندین تاریخ مناسبتی و تقویمی در سال جاری رصد شد که متاسفانه نتایج آن حاکی از افزایش معنادار آمار سزارین‌های غیر ضرور توسط بعضی از پزشکان و بیمارستان‌هاست.

۲. با توجه به در پیش بودن تاریخ ۹/۹/۹۹، بررسی و شناسایی میزان همراهی و عملکرد پزشکان و بیمارستان‌ها در کنترل این اقدام غیرموجه در دستور کار جدی وزارت متبوع قرار گرفته است.

۳. دانشگاه‌ها موظف‌اند عملکرد افزایش آماری سزارین‌های بیمارستان‌ها و پزشکان در تاریخ ۹/۹/۹۹ را مورد بررسی دقیق قرار دهند و به مسئول فنی بیمارستان‌های دارای آمار نامتعارف تذکر مکتوب ابلاغ کنند و پزشکان متخصص زنان و زایمان با آمار افزایشی را به هیئت انتظامی استان معرفی کنند.

۴. آمار‌های ارائه‌شده به وزارتخانه با سایر داده‌های دریافتی از سامانه‌های دراختیار و اطلاعات بازدید‌های حضوری، راستی‌آزمایی می‌شود و با بیمارستان‌ها و پزشکان دارای سابقه آمار بالای سزارین مدیریت‌نشده، مطابق با ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

لذت غیرقابل کشف زایمان در ۹۹.۹.۹

با تمام این مسائلی که درباره‌اش گفتیم، واقعا به پدر و مادرهایی که تصمیم به این کار می‌گیرند و سلامت فرزندشان را به‌خطر می‌اندازند چه باید گفت تا از تصمیمشان منصرف شوند؟ آیا واقعا در زندگی کسی تاریخ تولد نقشی داشته است؟ اینکه تاریخ تولدت رُند باشد امتیاز مثبتی در زندگی فرد محسوب می‌شود؟ نمی‌دانیم.. شاید چیزی هست که ما نمی‌دانیم و فقط آن‌ها می‌دانند...

لطفا نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جهل تمام شدنی نیست!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا جهل...یکی دوست داره پولشم داره ..چی کار به بقیه دارین...مطمینا بچه هم بزرگ شده ازین کارشون خوشش میاد

      • بدون نام

        به قول دوستی: این تنها دست آورد برای پدر مادرهاست
        که توو مهمانی ها بنشینن و به تاریخ تولد فرزندشون افتخار کنن. دستاورد دیگه ای در طول این همه سال زندگی نداشتن

      • بدون نام

        روز های آخر بارداری برای بچه خیلی مهم و حیاتی هست مخصوصا برای شکل گرفتن درست ریه های بچه و حتی یک هفته جلو انداختن زایمان میتونه تا آخر عمر اثرات بدی روی اون بچه داشته باشه
        در واقع این یک جنایته که دارن مرتکب میشن
        خواهشا بفهمید و همین جوری هر چیزی بلغور نکنید
        سعی کنید از نظر فهم و دانش و شعور لاکچری بشین
        نه تاریخ تولد بچه تون

      • سترا

        وقتی انقدر تولد نوزاد نارس عوارض داره و حماقت پدر مادرها باعث این مشکلات نوزادان میشه من یک سوال از پزشکان محترم دارم آیا نوزادان شامل قسم نامه شما نمیشن؟؟؟؟ آیا پول فراموشی میاره؟؟؟؟ نباید آگاهی بدید و در صورت اصرار امتناع کنید؟؟؟؟

      • بدون نام

        فقط یه ضد حال میخواد بزنی به اینا ..ثبت احوال قبول نکنه این تاریخ رو ...ولی یه چیزی تاریخ قشنگی .ان شالله همشون موفق باشن

      • تانی

        خاک بر سر همه جاهلان اف برشما که هیچ وقت آدم نمیشید

      • بدون نام

        کاربر بالایی هرکی پول داشت باید هرکاریو انجام بده؟من پول دارم ادم بکشم باید بکشم؟

      • بدون نام

        اگه بچه ناقص باشه از چی باید خوشش بیاد؟؟

      • بدون نام

        پیامبر ما فرمودند: من در بین دو جاهلیت مبعوث شدم. و هر دو رو توضیح دادن. متاسفانه این رفتارها از همین جاهلیت دومه

      • بدون نام

        پدر مادری که حاضرن این همه پول خرج کنن وایه تاریخ تولد بچشون مطمئن باشین سلامت بچشون خیلی بیشتر از اینا واسشون مهمه و کاری نمیکنن بچه عقب افتاده یا مشکل دار به دنیا بیاد...اینقدر خودتونو علامه دهر ندونید

    • بدون نام

      ولا اینا ی مشت از خدا بی خبرند که دست تو کار خداوند هم میبرند حالا اونا به پولشون قیافه میگیرن دکترها چرا این کاررو میکنن بابا خودشون هم با اونا هستن ما ها خیلی ساده هستیم

    • بدون نام

      خخخخخ ملتی شدیم ظاهر بین بی خاصیت بی منطق
      همه چی مون شده چشم و هم چشمی و دک و پز تو خالی هیچی نیستیم جز طبل های تو خالی با سر و صدای زیاد و بی خاصیتی فراوان
      والا هر جای دنیا بشنون مردم ایران برای به دنیا اومدن تو یه تاریخ خاص بی موقع سزارین می کنن و بچه های بیچاره رو به دنیا میارن بهمون نمی خندن ترحم می کنن
      و لیاقتمون هم ترحمه چون نمیفهمیم

      پاسخ ها

      • روزنه

        یعنی فکر میکنی تو خارج کسی توی سال ۹/۹/۱۹۹۹ به این فکر نکرده که تاریخ تولد بچه‌ش این باشه؟ این فکر مختص به یه ملت نیست ممکنه هرکسی رو وسوسه کنه ولی خب حماقته و انکار ناپذیر هم نیست

      • بدون نام

        فکر نکنم تو کشورهای دیگه از این مسخره بازیا باشه.اینا مال جهان سومه

      • بدون نام

        شاید کشور های خارجی هم این وسوسه به قول تو برای مردم به وجود بیاد ولی طبق قانون در اون کشورها بچه ها با زایمان طبیعی به دنیا میان الکی نیست هر کسی دلش خواست بره سزارین کنه تنها کشوری که سزارین شده راه اصلی زایمان ایران هست تو همه کشور های دیگه سزارین یک عمل اورژانسی برای خانم هایی هست که به هر دلیلی زایمان شون به مشکل خورده
        اول برو تحقیق کن بعد بیا و از وسوسه حرف بزن
        این زایمان انتخابی خودش یک عمل احمقانه اس و از نظر هر انسان عاقلی محکومه
        ولی در ایران هیچ قانونی براش وجود نداره

      • روزنه

        وااااا

      • بدون نام

        تو کشورهای دیگه فقط در موارد اضطراری سزارین انجام می شه.پس نمی شه تاریخ رو عوض کرد

    • بدون نام

      هنوز برا گروني جا داريم هنوز ملت دست از مسخره بازياشون بر نداشتن پس هنوز جيباشون پر هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بازم یه اقلیت شدن ملت !!!!

    • بدون نام

      این کارها اسمی جز حماقت و جاهلیت نداره.چقد از کلمه ی لاکچری متنفرم.

    • کامی

      نو این شرایط هرکی یه بچه بدبخت رو به این دنیا اضافه کنه عقل و منطق نداره

      پاسخ ها

      • داودشهبازی

        بنده خدا چی فکر کردی فکر کردی مثل ماهستش کسی که ۱۳۰ملیون میده اتاق عمل رزرو میکنه مطمئن باش اون بچه هم تو ناز نعمت بزرگ میشه

    • بدون نام

      جهالت مدرن ....

      پاسخ ها

      • علیرضا صابری

        بهترین راهش اینه کلا اعلام کنن ثبت احوال در این تاریخ هیچ شناسنامه ای صادر نکنه

      • بدون نام

        ثبت احوال هم باید تو این روزهای تاریخ خاص 9/9/99 پول هنگفتی بگیره و شناسنامه صادر کنه و پولش خارج افراد کن درآمد کنه

    • بدون نام

      چیزی نمیشه گفت جز اینکه متاسفم خیلی از اینا همون پدر مادرهایی هستن که بعدها برای یک مشکل کوچیک اصلا یادشون نمیاد بچه ای دارن وتاریخ تولد شیک بچه شون هم یکی از چیزایی بود که یک مدت باهاش بگن ما خیلی خاصیم واین لاکچری بازیا هم چیزی نیست جز اینکه به بقیه نشون بدن ما میتونیم هرچیزی رو که بخوایم با پول بدست بیاریم

    • بدون نام

      پزشکان و بیمارستانها از جهل این مردم هم استفاده میکنند و پول به جیب میزنن
      انگار اینایی که تولدشون تو روز رند باشه باهوشترند یا یه مزیت دیگری دارند که ما نمی دونیم
      برای پدر و مادر سلامت بچه و مادر بچه باید مهم باشه نه چیز دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا مقصر اصلی داستان بیمارستانها و پزشکان پولکی هستن
        اگر اونها این کارها رو انجام ندن کسی تو خونه اش نمیتونه به زور تو روز معیین بچه اش رو بکشه بیرون

    • بدون نام

      دولت همدست این افراد هست بخاطر پول وگرنه میتواند بیمارستانها را مکلف کند از پذریش خوداری کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت همش زیر سر مسئولین پول پرست ماست

    • صباخانوم

      من بیست و چندسال قبل به دنیا اومدم و به صورت کاملا اتفاقی تاریخ تولدم خیلی رنده
      الان مثلا من چیکار تونستم با این تاریخ تولد رندم بکنم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا .... همینو بگو...
        مگه بچه قراره تاریخ تولدش رو پیشونی ش بزنه بگرده که پز دادن داشته باشه؟؟؟؟!!!!
        کی اهمیت می ده اخه؟؟
        یعنی سلامت بچه انقدر بی ارزشه در مقابل یه شناسنامه که گوشه کمد باشه و هیشکی نبینه؟؟؟

    • بدون نام

      متاسفانه خیلی از ایرانیها تیپ و قیافه مدرن دارن ولی افکارشون عصر حجریه. طرف میبینی مولتی میلیاردر میره پول میده برای رمال تا گره از کارش باز کنه. یا همین تولدای به ظاهر لاکچری. این سطحی نگری تا کجا میخاد پیش بره؟

    • حسام

      واقعاً کسی که تو این شرایط وخیم و روزی 500 نفر فوتی کرونایی به فکر لاکچری بازی و زایمان تو یه روز خاص باشه باید به عقلش شک کرد. این کارهایی که بعضی پدر و مادرهای بی فکر و بی ملاحظه انجام میدن تو هیچ کشور دنیا انجام نمیشه. متاسفانه تمام زندگی ما ایرانی ها شده همین قرتی بازی و ظاهر سازی و پز دادن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جالب اینجاست نون نیست بخوریم بعد لاکچری بازی در میاریم

    • ابراهیم

      هه هه حالا اون بچه بززگ بشه چی میخواد بشه ؟یعنی شده چشم و هم چشمی بین خانواده ها

    • بدون نام

      تجربه کرونایی ثابت کرده که مردم ما توجیه پذیر نیستند واز هر راه میانبری برای رسیدن به خواسته هاشون استفاده میکنند.نمونه ش رسیدن به شمال در کرونا تحت هر شرایطی هست.برای همین باید برای روزهای خاص پرونده های پزشکی خانمها تو کمیسیون پزشکی بی طرف بررسی وبدون پارتی بازی وپول دادن و.... تاریخ زایمان صادر بشه که با توجه به اوضاع مملکت ما نشدنی هست.پس خانواده خودشون مسوولیت عواقب رو بپذیرند.

    • @

      یه عده پول ندارن‌تو این‌اوضاع اقتصادی شکم زن و بچه هاشون رو سیر کنن.یه عده پولدار و تازه به دوران رسیده پول میدن بچشون زودتر از تاریخ موعود به دنیا بیاد.حالا ما که یه روز خاص به دنیا نیومدیم آدم‌نیستیم حالا میخان‌چی بشن.یه موجود به درد نخور مثل پدرو مادرشون.

    • بهزاد احمدی

      خیلی راحت تاریخ های رند وارد شناسنامه نشه همه چی درست میشه

    • بدون نام

      مسخره ها

    • بدون نام

      کسی 130 میلیون پول حلال و زحمتکشی نمیده برای این کار مزخرف و بیهوده. مگه تاریخ تولد چه تأثیری در آینده زندگی بچه ها داره!؟ حماقت تا کجا!؟

    • س.ا

      کو گوش شنوا،مشکل اساسی ملت ایران اینه که هیچ وقت فکر نمی کنند ،البته پزشکان و بیمارستان ها هم که فقط به دنبال پول هستند ،واقعا جای تأسف داره!!

    • بدون نام

      الهی قربون بچه با کلاسم برم تولدشم لاکچریه 9.9.99 به جاش تولد بچه جاری بیکلاسم هم عین خودشون غربتیه 95.3.26 اصلا افت داره آدم باهاشون معاشرت کنه

      خخخخخخخخخخخخ لابد این جوری پز شو میدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احمقانه ترین نوع پز دادنه!!!!!

      • بدون نام

        خخخخخخ
        فکر کنم فقط به درد همین کارا بخوره عملا کاربرد دیگه ای نداره

    • نوشین

      یا رب مگذار گدا معتبر شود

    • بدون نام

      تاریخ تولد من به قول اینا لاکچریه ولی این تاریخ تولد رند هیچ امتیاز مثبتی تو زندگیم محسوب نشده و تاثیری تو سرنوشتم نداشته

    • بدون نام

      هم به خودشون ظلم میکنن هم به بچه فعلا روزکار خوبیه خدا رحم کنه داره بازم دوره ی جهالت عربی برپامیشه الان تازه دوباره مد شده بچه دختر رو سقط میکنن تازه تو ۴ یا ۵ ماهگی

    • بدون نام

      همش کار دخترهای سوسول و تی تیش مامانی و پر افاده این زمونه هست

    • علیرضا

      الان همه تو نظرات شدن فیلسوف. همه خودشونو جدا میدونن. نخیر!!! شما و من هم اگه پولشو داشتین همین کارو میکردین.

      پاسخ ها

      • زر د

        خدایا به کجا داریم می ریم خدا به چنین پدر و مادر هایی عقل بده که با سلامت نو زادشون بازی نکنند

    • بدون نام

      واقعا متاسفم
      عقب مونده های بدبخت

    • بدون نام

      بیشعوری که تمومی نداره

    • بدون نام

      پول حرام و باد آورده ای دارید نمی دانید چکار کنید

    • Negar

      بابا بزارید بچه هر وقت دلش خواست بلند بشه بیاد این دنیا خب
      بدبخت بچه خخخ

    • بدون نام

      یه سری آدم نادان و بدبختانه پولدار

    • بدون نام

      شده حکایت پدرو مادرهایی که دور هم جمع میشن تو یه خونه هفتاد متری و یه پذیرایی 24 متری سه تا قلیون چاق می کنن و مشغول قلیون کشی میشن و بچه های بیچاره تو اون دود دم تا چند ساعت بعد از نیمه شب دور و برشون میلولن و سم به ریه هاشون میفرستن و پدر و مادر ها با فیس و افاده پز مارک شامپو و کرم و لباس و تنقلات بچه هاشونو به هم میدن حماقت از این نسل میباره فقط ظاهر پرستی فقط افاده های الکی
      اینها رو که گفتم با چشم دیدم و فقط تاسف خوردم

    • بدون نام

      حماقت محض.به چه قیمتی با سلامت بچه شون بازی میکنن؟

    • بدون نام

      تو رو خدا رو این حماقتها اسم لاکچری بازی نذارید.

    • بدون نام

      لاکچری اون مادریه که تا ثانیه آخر از سلامت بچه اش که توی شکمش هست محافظت میکنه و خام این حرفا و تاریخها نمیشه.

    • بدون نام

      خوشی زده زیر دل بعضیا

    • ناشناس

      همه این کارا توکشورهای جهان سوم وعقب مانده انجام میشه

    • بدون نام

      واسه همینه که اینقدر ایران کشور فلاکت زده و بدبختیه، چون مردمانش بی عقل هستن.

    • بدون نام

      جهل جاهـــل سـینه ها را می درد

      عقــــل عاقـــل کــینه ها را می خرد

      عاقــــلان بــر قلب مـردم حاکـمند

      جاهــــلان بر خــــون مــردم طالبند

    • الف دال

      هرچند برای هر اقدامی دیره ۱۱ سال ازاین جریان ها می گذره ولی بد نیست ثبت احوال بیاد متولدین آذر امسال رو ۹/۹/۹۹تاریخ تولد بده البته چشم روی ۱۳۰ میلیون تومان ببندن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج