۱۰۶۱۶۶۳
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

واکنش به حمله موشکی یمن به شرکت آرامکو

روزنامه کیهان و خراسان در گزارشی به حمله موشکی یمن به شرکت نفتی آرامکو واکنش نشان دادند.

روزنامه کیهان و خراسان در گزارشی به حمله موشکی یمن به شرکت نفتی آرامکو واکنش نشان دادند.

خوش‌آمدگویی انصارالله به نتانیاهو و پمپئو

کیهان: همزمان با سفر مخفیانه« بنیامین نتانیاهو» و «مایک پمپئو» به ریاض، انقلابیون یمن با یک فروند موشک «قدس ۲ »، ایستگاه توزیع تأسیسات نفتی آرامکو در جده را هدف قرار دادند.

انقلابیون یمن به شکلی متفاوت به نتانیاهو و پمپئو خوش آمد گفتند و عربستان را هدف عملیات موشکی قرار دادند. «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، اعلام کرد، یگان موشکی ارتش یمن موفق شد با موشک هدایت‌پذیر «قدس ۲» ایستگاه توزیع تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان را هدف بگیرد. وی در صفحه توییتر خود نوشت، این موشک‌ها اخیرا پس از پشت سر گذاشتن آزمایش‌های عملی موفق در عمق عربستان، که هنوز اعلام نشده است، وارد فاز خدماتی شده‌‌اند. یحیی سریع افزود، موشک قدس ۲ دیروز با موفقیت به هدف برخورد کرده و خودروهای آتش‌نشانی و آمبولانس‌ها به سوی مکان هدف گرفته شده، شتافته‌اند.

وی تصریح کرد، این عملیات در پاسخ به ادامه تجاوز و محاصره یمن و نیز وعده چند روز پیش نیروهای مسلح یمن مبنی بر انجام عملیات گسترده در عمق عربستان انجام شده است. سریع بار دیگر خطاب به شهروندان و شرکت‌های خارجی عامل در عربستان گفت، عملیات ارتش یمن ادامه دارد و توصیه می‌شود که از تأسیسات حیاتی در عربستان دور شوند زیرا جزو بانک اهداف صنعا هستند.

عربستان همانند همیشه اقدام به تحت الشعاع قرار دادن این عملیات کرد. شرکت نفتی آرامکو سعودی در واکنش به حمله موشکی ارتش یمن به تأسیسات نفتی این شرکت مدعی شد که این موشک به هدف اصابت نکرده است. به نوشته سی ان ان، منابع در شرکت آرامکو گفتند که تأسیسات این کشور در جده هدف قرار گرفته اما موفقیت‌آمیز نبوده است. مقامات رسمی سعودی نیز هنوز واکنشی به این حمله موشکی نشان نداده‌اند. به ادعای منابع سعودی، در این حمله موشکی، خسارتی وارد نشده و کسی کشته یا زخمی نیز نشده است.

آرامکو زیرضرب «قدس ۲»

خراسان: سیاری از رسانه ها و تحلیل گران به روال معمول، در حال تحلیل خبرهای نشست نتانیاهو و رئیس موساد با محمد بن سلمان در نئوم عربستان در حضور مایک پمپئو بودند که یک اَبَر خبر، مثل توپ صدا کرد و بر سر این نشست آوار شد: «پالایشگاه عظیم شرکت آرامکو در جده عربستان، با موشک قدس ۲ مقاومت یمن، هدف حمله قرار گرفت.» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد انصارا... ایستگاه اصلی توزیع نفت شرکت آرامکو در شهر جده را هدف یک فروند موشک کروز «قدس۲» قرار داده است. سرتیپ یحیی السریع تاکید کرد این حمله در پاسخ به حملات وحشیانه و محاصره یمن صورت گرفته است.

او از شرکت‌های خارجی خواسته تا هرچه سریع‌تر عربستان را ترک کنند تا از حملات احتمالی در امان بمانند. بر اساس ویدئوهای منتشر شده موشک کروز قدس ۲ باعث بروز آتش سوزی گسترده در این تاسیسات شده و ویدئوهای متعددی نیز از حرکت آمبولانس‌ها و خودروهای آتش نشانی به سمت این مرکز منتشر شد. تاکنون مقامات رسمی سعودی واکنشی به این حمله موشکی نشان نداده‌اند و تنها برخی منابع سعودی ادعا می‌کنند که در این حمله موشکی، خسارتی وارد و کسی کشته یا زخمی نشده است. طی حمله گسترده پهپادی ارتش یمن به تأسیسات نفتی آرامکو در ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۹ نیز سعودی‌ها در ابتدا تلاش کردند ماجرا را بی اهمیت جلوه دهند اما ابعاد حمله به قدری وسیع بود که در ادامه به آن اعتراف کردند.

براساس نقشه های منتشر شده در حالت واقعی موشک باید از یک نقطه در اطراف پایتخت یا عمق یمن شلیک شده باشد، به همین دلیل باید گفت که موشک یمنی‌ها بردی بالای ۸۰۰ کیلومتر داشته است. البته مهم‌تر از برد این موشک دقت آن بوده که توانسته یکی از مخازن بنزین شرکت نفتی آرامکو در جده را هدف قرار دهد. نکته دیگر این که بازهم سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت آمریکایی ارتش سعودی در خواب ناز بودند! و نتوانستند موشک کروز یمنی‌ها را رهگیری کنند. پس از آن که گنبد آهنین صهیونیست ها در برابر موشک‌های فلسطینی گردن کج کردند و در طول چند روز گذشته نتوانستند موشک‌های شلیک شده را رهگیری و منهدم کنند، حالا عبور‌ کروز قدس۲ ساخت صنایع دفاعی یمن از سامانه‌های موشکی ساخت شرکت های بزرگ آمریکایی نشان می‌دهد در یک جنگ بزرگ تر قرار است دقیقا چه اتفاقی روی دهد! برخی تحلیل گران این حمله را حتی پاسخی به اقدام واشنگتن در قرار دادن نام انصارا... در فهرست گروه های تروریستی هم می دانند. این‌ها همه نشانه‌هایی هستند که معمولاً آن هایی که باید بگیرند، می‌گیرند و کسانی که گیرنده ندارند همچنان با خودشان درگیر هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صادق

      احسنت به دلاور مردان کشور مقاوم یمن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج