جاباما
۱۰۶۱۹۶۹
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

قدر فرصت تحریم هوشمندانه را بدانیم!

بیانیه مدعیان اصلاحات در حمایت از جو بایدن و تشویق و تهییج دولتمردان برای انعطاف و انفعال در برابر دولت جدید آمریکا در حالی است که همان‌ها پیش‌ازاین و در خردادماه ۹۷ هم در بیانیه‌ای که بعدها «تسلیم­نامه» خوانده شد، خواستار مذاکره مستقیم و بی‌قیدوشرط با ترامپ شده بودند!

کیهان نوشت: جمعی از چهره‌ها و فعالان سیاسی اصلاح‌طلبان درباره روابط ایران و آمریکا پس از انتخابات ۲۰۲۰، بیانیه‌ای صادر و در حمایت از موضوع مذاکره با آمریکا اعلام کردند: بازگشت آمریکا به برجام و احیای این موافقت‌نامه، صرفاً زمینه را برای استفاده ایران از ظرفیت‌های بین‌المللی برای قرارگرفتن در مسیر توسعه فراهم می‌کند.

در این بیانیه که به امضای اصلاح‌طلبان رادیکال رسیده، آمده است: انتخابات آمریکا با شکست ترامپ به‌پایان رسید.. و رئیس‌جمهور منتخب [جو بایدن] وعده بازگشت به برجام داده، فرصتی برای شدت بخشیدن به کوشش‌های معطوف به رفع تحریم‌ها از موضع عزت در اختیار ایران قرار گرفته است تا تحریم‌های ظالمانه پایان یابد، ملت نتیجه تحمل و شکیبایی خود را ببیند و کشور به مسیر رشد و توسعه اقتصادی بازگردد...

ما جمعی از فعالان مدنی و کنشگران سیاسی ایران، از هیئت حاکمه و سیاست‌سازان ایران دعوت می‌کنیم از پنجره فرصتی که برای تأمین منافع ملی ایران و کاهش آلام و رنج مردم گشوده شده است، به کارآمدترین شکل استفاده کنند و نگذارند فرصت فراهم‌شده از دست برود و درهم‌شکستن سیاست فشار حداکثری و تحریم‌ها دشوارتر شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: لازم است فارغ از اختلافات و تفاوت‌هایشان، در استفاده از فرصت به‌دست‌آمده هم‌صدا شوند و زمینه‌ساز تسریع بازگشت آمریکا به برجام و مشوق بازگشت ایران به تعهدات برجامی (در صورت لغو تحریم‌ها) شوند. ما تأکید می‌کنیم بازگشت آمریکا به برجام و احیای این موافقت‌نامه، صرفاً زمینه را برای استفاده ایران از ظرفیت‌های بین‌المللی برای قرارگرفتن در مسیر توسعه فراهم می‌کند.»

بیانیه مدعیان اصلاحات در حمایت از جو بایدن و تشویق و تهییج دولتمردان برای انعطاف و انفعال در برابر دولت جدید آمریکا در حالی است که همانها پیش از این و در خرداد ماه ۹۷ هم در بیانیه‌ای که بعدها «تسلیم نامه» خوانده شد، خواستار مذاکره مستقیم و بی‌قید و شرط با ترامپ شده بودند!

نکته قابل تأمل آنکه مدعیان اصلاحات که طی سال‌های گذشته، گشایش اقتصادی و حل مشکلات را به زلف برجام گره می‌زدند و از همنشینی با کدخدای جهان سخن می‌گفتند، فراموش کرده و یا به روی مبارک نمی‌آوردند که اتفاقاً بیشتر تحریم‌ها در دوران دموکرات‌ها بنیان نهاده شد.

اصلاح‌طلبان و به ویژه فعالان رادیکال این جریان که خواسته یا ناخواسته پیاده نظام غرب در داخل هستند، نمی‌خواهند باور کنند که دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در قبال جمهوری اسلامی ایران وحدت استراتژیک دارند و دستشان با رژیم صهیونیستی و تروئیکای اروپایی در یک کاسه است. آن‌ها ساده انگارانه خیال می‌کنند که بین ترامپ و بایدن در رابطه با جمهوری اسلامی فرق‌های اساسی است! حال آنکه دموکرات‌ها نیز بارها در برابر ایران و گروه‌های مقاومت در منطقه، چهره تهاجمی و جنگ طلبانه‌ای از خود به نمایش گذاشته و خود اعلام کرده‌اند که باید از همه ابزارها برای تسلیم ایران استفاده کنند.

رویکرد اخیر بایدن درخصوص ایران

لازم به یادآوری است که جو بایدن، شهریورماه جاری طی یادداشتی در پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی‌ان‌ان، اتهامات و ادعاهای کذب زیادی علیه اقدامات و نیات ایران مطرح و تأکید کرد: همان گونه که راه ترامپ وجود دارد، همزمان راه‌های هوشمندانه و حساب شده دیگری نیز برای سختگیری علیه ایران هست!؛ یادداشتی که به وضوح نشان می‌دهد اختلاف بایدن و ترامپ راجع به ایران نه بر سر اصل فشار و اقدام علیه ایران، بلکه بر سر تکنیک‌های آن است!

بایدن در این یادداشت تأکید کرد: ما به تلاش‌ها برای عقب راندن ایران از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده که دوستان و شرکای ما را در منطقه تهدید می‌کند، ادامه خواهیم داد. همچنین با استفاده از توافق کمک‌های امنیتی آمریکا و اسرائیل که در زمان معاونت ریاست‌جمهوری من امضا شد، آمریکا از نزدیک با اسرائیل همکاری خواهد داشت تا اطمینان حاصل کند که تل‌آویو می‌تواند از خودش در برابر ایران و بازیگران نیابتی آن دفاع کند. ما همچنین به استفاده از تحریم‌های هدفمند علیه نقض حقوق بشر در ایران، حمایت این کشور از تروریسم و برنامه موشک‌های بالستیک ادامه خواهیم داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اره قدر میدانیم که بدبخت شده ییم ونون خوردن ندارند مردم

    • بدون نام

      قدر تحریم ها را اگر نمی دانستید این همه گرانی آ ن هم به بهانه تحریمها بار نمی اوردید.

    • علیرضا ارام

      یکی به این حضار محترم بگه آزموده را دوبار آزمودن خطاست سگ زرد برادر شغال است

    • بدون نام

      مسئولان باید قدر تحریم های بسیار بسیار هوشمندانه را بدانند که به بهانه تحریم املاک، طلا و دلارهای احتکاریشان را بیش از هزار در صد گران کردند، فقط مردم قدر شناس نیستند که مسئولان به بهانه تحریم و با به گردن تحریم انداختن، توان خرید مردم را نابود کردند و به بدبختی کشاندنشان، بطوری که مردم دیگر توان خرید مسکن، خودرو، طلا، لوازم خانگی و .......را ندارند که فقط مسئولان میخرند و احتکار میکنند و .........

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا ایول، دقیقا همینه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج