جاباما
۱۰۶۲۰۲۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

یادتان می‌آید، بسیاری را خس و خاشاک نامیدند؟

ابوالفضل فاتح؛ فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی از قراردادن تصویر میرحسین موسوی در کنار ترامپ در روزنامه تهران تایمز انتقاد کرد.

روزنامه اعتماد: ابوالفضل فاتح؛ فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی از قراردادن تصویر میرحسین موسوی در کنار ترامپ در روزنامه تهران تایمز انتقاد کرد.

یادتان می‌آید، بسیاری را خس و خاشاک نامیدند؟

در بخشی از یادداشت آمده:

* در پي انتخابات امريكا شاهد يك سلسله اقدامات تحريف‌گرايانه و موهن از سوي حاميان جريان انحرافي در انتخابات 88 بوده‌ايم. از جمله نشريه متعلق به سازمان تبليغات اسلامي اقدام به انتشار تصويري موهن از آقاي مهندس ميرحسين موسوي، نخست‌وزير حضرت امام (ره) و دولت دوران پرافتخار دفاع مقدس كرد كه بيشتر اقداماتي انفعالي و براي فرار از فشار افكار عمومي در قبال انحراف آن روزهاست.

* اينكه شما منتقد يا مخالف مهندس موسوي هستيد، باشيد؛ ايرادي هم ندارد. انتقاد موهبت است و مخالفت مبتني بر مباني نعمت. ميليون‌ها نفر از ملت هم مخالف بسياري از بي قانوني‌ها وتحريف‌ها و رفتارهاي اين‌چنيني شما هستند. بارها عرض شده است كه پيشرفت جوامع در چندصدايي و پذيرش نقد مخالفان نهفته است، نه سيلاب دروغ! رفتارهاي اخير، ابراز مخالفت با يك مخالف نيست كه همان سيلاب دروغ و مغاير با معيارهاي پذيرفته شده مذهبي، حقوقي، اخلاقي و انساني است. رويكردي آكنده از توهين و افترا و ظلم، آن هم به شخصيتي است كه در حصر به سر مي‌برد و امكان دفاع از خود را ندارد و در حال حاضر نيز دوران ابتلا به بيماري كرونا را مي‌گذراند.

* كيست كه نداند، داستان انتخابات 88 ايران با امريكاي 2020 متفاوت است؟ انتخابات امريكا الگوي ما نيست و نيز اشكالات خاص خود را دارد، اما نه آن اشكالات حل شده در اغلب انتخابات جهان كه متاسفانه ما به آن مبتلاييم. اگر چنين جفايي نمي‌كرديد و اخلاقا مجبور نبودم، هيچ علاقه‌اي به بيان نداشتم چرا كه در شرايط دشوار فعلي كشور بازگشت به مسائل حل نشده را ضروري نمي‌دانم و علاوه بيم دارم تنزيه بيگانه شود كه البته مخاطبان هوشمند، درك مي‌كنند و مراقبت دارند.

* در سال 88 داستان چگونه است؟ شايد به خاطر نمي‌آوريد! يادتان مي‌آيد كه بسياري از كساني كه طرفدار معترضان بودند، خس و خاشاك ناميده شدند؟ و بسياري از آنها تا همين حالا از حقوق اجتماعي و سياسي محروم شده‌اند؟

* آيا فراموش كرده‌ايد نامزدهاي يك انتخابات كه معترض به نتايج آن بودند پس از 10 سال هنوز در حصر هستند و روزي نيست كه هتك و وهني نسبت به آنان جاري نشود؟

* آيا به ذهن كسي خطور كرده است كه آيا واقعا يكي از اين نامزدهاي محصور مي‌تواند به يك قاضي در اين مملكت رجوع كند و عليه اين حصر ناجوانمردانه شكايت كند و رسيدگي عادلانه‌اي انجام و نتيجه‌اي هم بگيرد؟ آيا به راستي تفاوت فاحش و بنيادي اين دو ماجرا عبرت آموز و قابل فهم نيست؟

* آيا وقت عذرخواهي نرسيده است؟ از اين روست كه اين‌ گونه شبيه‌سازي‌ها و جعل تاريخي از سوي وجدان‌هاي بيدار، ولو مخالف آقاي مهندس موسوي، پذيرفته نخواهد بود. اما افسوس دارد كه جرياني در ايران خود را با سازمان ترامپيست‌هاي وطني اشتباه بگيرد و آن قدر كينه 88 را در دل داشته باشد كه به تقديس ترامپ بپردازد. مردم به خوبي واقفند كه چه كساني در چهار سال گذشته با ترامپ و نتانياهو براي تشديد تحريم‌هاي ايران همنوا بوده‌اند.

* روزي آقاي ظريف بايد خاطرات تلخ خود را بيان كند. مردم مي‌دانند كه چه كساني تا همين حالا نيز صبح تا شام از تريبون‌هاي رسمي براي بازخواني توييت‌ها و اثبات ديدگاه‌هاي ترامپ مي‌كوشند و از شكست ترامپ نگران هستند. از جمله مردم، همين روزها به عينه ديده‌اند كه چگونه اين روزها برخي عناصر همان دولت 88 مطلوب آقايان، براي پيروزي ترامپ دست به دعا برداشته و در رسانه‌هاي خارجي و داخلي خبر از پيروزي او مي‌دهند.

* والا از نظر ما امريكا، امريكا است و دولت اين كشور را به چشم دوست نمي‌نگريم اما، فعلا امريكاي ترامپ قاتل سردار سليماني را شرورتر و خطرناك‌تر مي‌دانيم. حساب ملت‌ها و نهادهاي مدني را جدا مي‌دانيم و معتقد به حفظ منافع ملت ايران و استفاده از فرصت‌ها و ازجمله روش‌هاي دورانديشانه و ديپلماتيك در برابر اين تهديد هستيم.

* اما ‌اي كاش اين جريانات به فلسفه خود بازگشته تا اندكي در رفع كژي‌ها سهيم شده و صداي فرياد خود را علي وار بر سر كساني بلند مي‌كردند كه با غارت بيت المال و مفاسد چند هزار ميلياردي و سياست‌هاي انحرافي در نظام اسلامي دامنه كژ رفتاري‌ها با مردم را به جايي نمي‌رساندندكه برج‌هاي نازپرورده‌هاي سياسي و منسوبان برخي مقامات و اهالي قدرت سر به فلك بكشد، اما آلونك آن زن مظلوم جنوبي را به ظلم بر سرش در روز روشن خراب كنند. از اين فقره‌هاي دردناك و خانه برانداز بسيار و بسيار است؛ بگذاريم و بگذريم!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج