جاباما
۱۰۶۲۰۳۵
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

پرسپولیس امیدوار به محکوم‌کردن شجاع!

جدایی شجاع خلیل‌زاده مدافع تیم ملی از پرسپولیس، نه تنها شوک بزرگی به این باشگاه و هوادارانش وارد کرد، بلکه سرخ‌ها را درگیر یک ماجرای حقوقی هم ساخت.

روزنامه خراسان: جدایی شجاع خلیل‌زاده مدافع تیم ملی از پرسپولیس، نه تنها شوک بزرگی به این باشگاه و هوادارانش وارد کرد، بلکه سرخ‌ها را درگیر یک ماجرای حقوقی هم ساخت. توافق شجاع با باشگاه الریان قطر و انتقال او به لیگ ستارگان حسابی جنجالی شده، بخصوص آن‌که در مراسم معارفه بازیکن سابق و با تعصب پرسپولیس لوگوی الریان را بوسید. انتقال شجاع در همان روزهای نخست با اعتراض باشگاه پرسپولیس در خصوص غیرقانونی بودن آن با توجه به قراردادی که از این بازیکن در اختیار دارند، همراه بود.

اکنون هم باشگاه پرسپولیس روند پیگیری پرونده مربوط به شکایت از این بازیکن و همچنین باشگاه الریان را دنبال می‌کند و امیدوار است به حق خود در این رابطه دست یابد. باشگاه پرسپولیس انتظار دارد شجاع خلیل‌زاده بابت انتقال غیرقانونی از این تیم و حضور در الریان قطر با محرومیت و جریمه روبه‌رو شود. کمیته تعیین‌وضعیت فدراسیون فوتبال پس از بررسی اولیه مدارک باشگاه پرسپولیس علیه فسخ غیر‌قانونی شجاع خلیل‌زاده و ترانسفر این بازیکن به باشگاه الریان قطر تصمیم به برگزاری جلسه بین دو‌طرف برای امروز گرفته است. البته احتمال حضور شجاع بسیار کم است و به احتمال زیاد مدیربرنامه یا وکیل او در جلسه امروز شرکت خواهد کرد.

وکلای باشگاه پرسپولیس لایحه شکایت خود را برای دریافت غرامت از این بازیکن و محرومیت ۴ ماهه مدافع ملی‌پوش فصل گذشته خود طبق قوانین مربوط به نقل‌و انتقالات فیفا تنظیم کرده‌اند تا با ارائه مدارک مربوط به تمدید قرارداد خلیل‌زاده در اوایل فصل گذشته، فسخ یکطرفه او را پس از قهرمانی با پرسپولیس در لیگ برتر و صعود این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا زیر سوال ببرند. البته شجاع و وکیل او هم بارها در اظهاراتی، کار فسخ را کاملا قانونی دانسته و باشگاه را متهم به کوتاهی کرده‌اند.

شجاع خلیل‌زاده روز ۱۴‌شهریور و قبل از اعزام پرسپولیس به بازی‌‌های لیگ قهرمانان آسیا، اخطاری به باشگاه ارسال کرده بود اما متعاقب آن اخطار، همراه تیم به قطر رفت و در برگشت‌، فرم فسخ را تکمیل و در سازمان لیگ ثبت کرد. در مورد پرونده شجاع چند سوال و ابهام وجود دارد، این‌که چرا پرسپولیس به جای شکایت از این بازیکن یا باشگاه الریان به فیفا سراغ کمیته تعیین‌وضعیت فدراسیون فوتبال ایران رفته است؟ و سوال دوم این‌که آیا این پرونده به نتیجه می‌رسد و پرسپولیس می‌تواند شجاع و الریان را محکوم کند.‌ پاسخ سوال اول این است که پرسپولیس در این پرونده به دنبال آن است تا با توجه به این‌که در قرارداد با شجاع، ارکان قضایی فدراسیون ایران صالح به رسیدگی هستند، کار را در ایران پیش ببرد.

چون هزینه دادرسی چندانی پرداخت‌ نمی‌شود و در نهایت درستی یا غیرموجه بودن فسخ قرارداد او به اثبات می‌رسد. در مورد نتیجه شکایت هم خیلی‌ها به موفقیت پرسپولیس در پرونده خوشبین هستند اما این پرونده از آن‌هاست که زمانبر و طولانی خواهد بود و شاید وقتی رای صادر شود، ضرر و زیانی متوجه شجاع نشود و فقط باشگاه الریان دچار خسارت مادی‌و معنوی شود. شجاع حدودا ۳۲ ساله است. تا پرونده در فیفا تشکیل و رای صادر شود و بعد پرونده به دادگاه عالی ورزش برود، ۲ ‌سال زمان می‌برد.

او ۲ ‌سال در قطر پولش را می‌گیرد و نهایتا ۴ ماه محروم می‌شود. الریان هم ۲ ‌پنجره نقل‌و انتقالات محروم می‌شود که این مسئله فرقی به حال شجاع خلیل‌زاده ندارد. غرامت هم چون تضامنی است، الریان پرداخت می‌کند. بعد از ۳۴ سالگی اگر شجاع بخواهد فوتبال بازی کند، ۴ ماه محرومیت خیلی تاثیری به حالش ندارد. در واقع فسخ شجاع خلیل‌زاده اگر کاملا غیر‌قانونی هم باشد، برای تیم رقیب تاثیری ندارد و بازی کردن او منجر به ۳ - صفر شدن بازی‌ها‌ نمی‌شود. جریمه فسخ یکطرفه غیر‌موجه فقط محرومیت بازیکن، غرامت و بستن ۲ پنجره است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دکتر جکول

      خیر اصلا هم زمان بر نیست...پرونده انتقال مهدی طارمی به باشگاه ترکیه ای رو یادتون هست؟مگه اونجا دوسال طول کشید؟خیلی زود هم طارمی محروم شد و هم پرسپولیس از دو پنجره نقل و انتقالاتی...پس باید شجاع و الریان هم خیلی زود همین اتفاق بیفته واسشون...گرچه شک نکنین اونجا امثال علی دایی و مهدوی کیا و علی کریمی و...میان وساطتت میکنن تا پرسپولیس از ادامه شکایت انصراف بده و...
      امیدوارم مدیران پرسپولیس چنین کاری رو نکنن و تا آخر شکایت و حصول نتیجه پیگیر باشن

    • بدون نام

      شجاع باید ادب بشه

    • بدون نام

      باشگاه از حق خودشو هوادار کوتاه نیاد

    • بدون نام

      لگو بوس کت

    • بدون نام

      لگو بوس کن خودمون بزرگت کردیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج