جاباما
۱۰۶۲۱۰۲
۵۰۵۳
۵۰۵۳
پ

روحانی: خدا را شکر که شرِ ترامپ کم شد

رئیس‌جمهور گفت: ترامپ جریان پوپولیستی را پیش گرفت و خدا را شکر که شر او از سر مردم آمریکا و سایر جهان کم شد.

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور گفت: ترامپ جریان پوپولیستی را پیش گرفت و خدا را شکر که شر او از سر مردم آمریکا و سایر جهان کم شد.

روحانی: خدا را شکر که شرِ ترامپ کم شد

روحانی در جلسه هیات دولت:

از مقاومت سه ساله مردم ایران در جنگ اقتصادی تشکر می‌کنم، در ایران دو دفاع مقدس داشتیم، یکی در برابر عراق و دیگری در برابر ترامپیان.

یکی از مظاهر پیروزی ایران و شکست قطعی دشمن در جنگ اقتصادی، پایان دوره ترامپیسم است، حتی او اجازه نداد کمک ۵ میلیاردی بین‌المللی برای مبارزه با کرونا به ایران برسد.

انتظار داریم دولت جدید آمریکا، به سرعت تصمیمات ضد ایرانی ترامپ را لغو کند و در این صورت ایران و آمریکا می‌توانند برگردند به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ و این می‌تواند حل مسئله باشد و شرایط را تغییر بدهد.

البته برنامه‌های ما اینطور نیست که فردا چه خواهد شد، برنامه‌های بر مبنای شرایط سخت هست و ما از قبل این برنامه‌ها را تدوین کردیم.

ترامپ اقدامات ضد انسانی و تروریستی نسبت به ملت ایران اعمال کرد و در دوران کرونا به تحریم و فشار افزود. حتی صندوق بین‌المللی که می‌خواست ۵ میلیارد دلار برای مسائل پزشکی به ایران کمک کند، کسی که مخالفت کرد همین گروه کاخ سفید بودند و نگذاشتند مردم با شرایط بهتر در شرایط سخت و عالم گیری باشند.

عوامل شکست این آدم سیاست‌های غلط خارجی، بهداشتی و اقدام نژادپرستانه و غیر قابل اعتماد بودن برای خارجی‌ها و هم برای داخل بود و مسیر عوام فریبانه و پوپولیستی بود. خدا رو شکر این شر از سر مردم آمریکا و منطقه رفت.

اگر ۳ سال ۹۴، ۹۵ و ۹۶ را قبل از شروع جنگ اقتصادی با ۴۱ سال شرایط اقتصادی ایران مقایسه کنیم، در بسیاری از شاخص‌های مهم اقتصادی پیشرفت ملموس داشتیم. به عنوان مثال رشد تولید ناخالص ملی ما در متوسط ۴۱ سال یک و نیم درصد است و در ۳ سال ۹۴، ۹۵ و ۹۶ رشد اقتصادی ۴.۷ درصد است یعنی بیش از ۳ برابر شده است.

در اشتغال در ۴۱ سال به طور متوسط ۲۶۱ هزار شغل ایجاد شده است اما در این سه سال اشتغال ما ۶۸۴ هزار شغل اضافه شده است یعنی یک مقدار کمتر از سه برابر. صادرات غیرنفتی ما در ۴۱ سال به طور متوسط ۱۰ میلیارد دلار و در این سه سال به طور متوسط بیش از ۳۰ میلیارد دلار بوده است یعنی بیش از ۳ برابر متوسط ۴۱ سال بوده است.

تورم در متوسط ۴۱ سال ۱۹.۵ درصد است اما در این ۴۱ سال به طور متوسط ۱۰.۲ درصد است. همه شاخص‌ها را که مقایسه کنید، نشان می دهد که دولت جمهوری اسلامی ایران قبل از شروع جنگ اقتصادی سیاست درست، عملکرد درست و قابل مقایسه و قابل ارائه با دوره بلندمدت تاریخ اقتصادی ایران را داشته است. در این سه سال هم قابل ملاحظه است، در این سه سال که ما در یک جنگ تمام عیار بودیم باز هم ملت ما مقاومت و ایستادگی کرد و در تولید یک حرکت بزرگ را در همین امسال که کرونا هم داریم انجام داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج