۱۰۶۲۱۸۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

سینما آفریقا تهران تخریب نمی شود

مدیرعامل موسسه «بهمن سبز» درخصوص احیای سینما آفریقا تهران و تبدیل آن به پردیسی ۱۰سالنه گفت: مسئله ای که باید در این توسعه در نظر گرفت آن است که قرار نیست طی این بازسازی، بنای فعلی تخریب یا از بین رود. بلکه با حفظ شاکله اصلی، همین سینما نوسازی می شود.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل موسسه «بهمن سبز» درخصوص احیای سینما آفریقا تهران و تبدیل آن به پردیسی ۱۰سالنه گفت: مسئله ای که باید در این توسعه در نظر گرفت آن است که قرار نیست طی این بازسازی، بنای فعلی تخریب یا از بین رود. بلکه با حفظ شاکله اصلی، همین سینما نوسازی می شود.

سینما آفریقا تهران تخریب نمی شود

سیدمصطفی حسینی با اشاره به تحویل این سینما به حوزه هنری به ما گفت: پروسه تحویل سرانجام ۳ آذرماه از سوی بنیاد مستضعان انجام شد، تا در راستای احیای و توسعه این سینما و بازگشت آن به چرخه فرهنگ و هنر کشور مورد بهره برداری قرار گیرد. این اتفاق جای تقدیر دارد و از این بابت از بنیاد مستضعفان تشکر می کنیم.

وی اضافه کرد: همانطور که می دانید «سینما آفریقا» یکی از باسابقه ترین سینماهای کشور است که چندین دهه است با تک سالن و ظرفیت هزار و ۱۰۰ صندلی فعالیت می کرد. یک سینمای قدیمی و خاطره انگیز و در عین حال فرسوده... . لذا برنامه توسعه این سینما توسط موسسه «بهمن سبز» در راستای احیا و ایجاد تحول در آن برای بازگشت به عرصه هنر و درنهایت افزایش سرانه فرهنگی کشور طراحی شده است.

مدیرعامل «بهمن سبز» خاطرنشان کرد: به همین منظور نیز با نگاه فرهنگی به سینما - نه نگاه تجاری که سینما را در دلِ یک مال تجاری چندمنظوره بگنجاند و در سال های اخیر بسیار رایج شده است - بناست از فضای انبوه و بلااستفاده آن در دو طبقه زیرزمین و چهار طبقه فوقانی استفاده حداکثری شود. در همین راستا حتی سینمای تابستانه روباز این مجموعه که به صورت چهارفصله احیا خواهد شد و در کنار آن در برآورد اولیه امکان احداث ۱۰ سالن شامل سالن های اختصاصی، کودک، ۳D و... در این مجموعه دیده شده است تا با این اتفاق یک مجتمع فرهنگی چندمنظوره به عنوان یکی از مراکز مهم هنری در مرکز پایتخت ایجاد شود.

وی با اشاره به مرمت معماری کلی سینما گفت: همچنین سالن بزرگ و اصلی سینما آفریقا مورد نوسازی قرار خواهد گرفت. چرا که در طی این سالها کیفیت متریال این سالن و وضعیت مبلمان آن ابداَ در شأن مخاطب سینمای ایران نبوده و نیاز به احیای مجدد داشته است.

حسینی ادامه داد: در عین حال ایجاد قابلیت هایی متناسب با نیازهای امروزی لازم است تا سینما بتواند تنوع بیشتری از سلایق مخاطب را پوشش دهد و در هر دوره اکران، فیلم های بیشتری را بطور همزمان به نمایش درآورد.

مدیرعامل «بهمن سبز» با اشاره به همکاری بنیاد مستضعفان در واگذاری این سینما بیان داشت: از جناب آقای فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان نیز در راستای تسهیل فرآیند واگذاری این سینما تشکر می‌کنم و امیدوارم با نگاه فرهنگی که ایشان دارند، به زودی شرایط تحویل سایر سینماهای تحت مدیریت این نهاد نیز فراهم گردد تا برنامه ریزی برای احیا و توسعه آنها صورت پذیرد.

وی در پایان گفت: کما اینکه پیش از این، این تحول درخصوص سینماهای واگذار شده توسط سایر نهادهای حاکمیتی نظیر پردیس های سینمایی ساحل و چهارباغ اصفهان، عصر جدید گرگان، اکسین اهواز و... رخ داد و با بازسازی مجدد آنها ضمن ایجاد فضایی با معماری هنر و هویت ایرانی و اماکن جانبی فرهنگی نظیر کافه کتاب، سالن کودک و...، گیشه آنها را احیا و متحول ساخت و امروز می بینید سهم قابل توجهی از فروش شهرستان ها را نیز در اختیار دارند. این همان رسالت فرهنگی است که حوزه هنری به دنبال آن است تا فارغ از مسئله بازگشت سرمایه، به فرهنگ کشور کمک کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج