جاباما
۱۰۶۲۳۰۷
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

کمک و وام کرونایی فقط برای بدون درآمد‌هاست

سخنگوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پرداخت کمک معیشتی و وام یک میلیونی فقط به سرپرستان خانوارهای بدون درآمد انجام می‌شود.

خبرگزاری فارس: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از خانوارهای بدون درآمد که در ایام کرونا دچار سختی شده‌اند و یا درآمد خود را کاملاً از دست داده‌اند، دولت در نظر دارد برای حدود ۱۱ میلیون سرپرست خانوار که درآمد ثابت ندارند، با پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی و نیز پرداخت کمک حمایت معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی به مدت چهار ماه، از آنها حمایت کند.

در این زمینه با حامد شمس سخنگوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تماس گرفتیم که این کمک‌ها به چه کسانی تعلق می‌گیرد که وی گفت:‌ این کمک‌ها به کسانی تعلق می‌گیرد که درآمد ثابتی نداشته و بیمه تأمین اجتماعی هم نداشته باشند، در واقع برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و افراد بدون درآمد در نظر گرفته شده که کل جامعه هدف ۱۱ میلیون نفر سرپرست خانوار هستند که با تعداد اعضا خانوار آنها حدود ۲۹.۷ میلیون نفر را در بر می‌گیرد.

وی در مورد اینکه ثبت‌نام چگونه و از کی انجام می‌شود، گفت:‌سرپرست خانوار کافی است کد ملی خود را با شماره همراهی که به نامش است را به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کند و نیازی به درج هیچ کلمه‌ای در این پیامک نیست و فقط کد ملی سرپرست خانوار ارسال شود که به منزله تقاضا برای وام یک میلیون تومانی تلقی می‌شود.

وی افزود: از شرایط دریافت این وام این است که این افراد یارانه‌بگیر باشند و در نوبت فروردین سال ۹۹ هم وام یک میلیون تومانی کرونایی دریافت کرده باشند.

به گفته سخنگوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بسته کمک معیشتی بلاعوض برای چهار ماه باقیمانده سال به ازای هر نفر ماهانه ۱۰۰ هزار تومان از طرف دولت پرداخت می‌شود که برای دریافت بسته کمک بلاعوض نیازی به ثبت‌نام نیست، فقط وام یک میلیون تومانی نیاز به ثبت‌نام دارد که آن هم تنها با ارسال شماره ملی سرپرست خانوار به سرشمار ۶۳۶۹ انجام می‌شود.

شمس در مورد اینکه بازپرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی چگونه انجام می‌شود، گفت: با توجه به اینکه وام یک میلیون تومانی قبل از حساب یارانه ماهانه دریافت می‌شود، برای کسانی که وام یک میلیونی جدید درخواست کنند از محل کمک معیشتی یارانه بنزین آنها کسر خواهد شد.

وی تأکید کرد: کسانی که تقاضا برای تسهیلات یک میلیونی می‌دهند، حتماً باید یارانه‌بگیر و کمک‌معیشتی بگیر بنزین باشند.

سخنگوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد اینکه کارگرانی که بیمه تأمین اجتماعی دارند، اما حقوق‌بگیر دولت نیستند، گفت: این افراد جزو خانواده‌های با درآمد ثابت تلقی می‌شوند.

شمس در مورد افرادی که بیمه خویش‌فرما می‌پردازند، گفت: در بیمه خویش‌فرما هم با توجه به اینکه یک خانوار ۲ نفری ماهانه یک میلیون تومان پرداخت می‌شود، آنها هم جزو خانوارهای با درآمد به حساب می‌آیند و در این مرحله تسهیلات یک میلیونی و کمک معیشتی فقط به خانوارهایی تعلق می‌گیرد که هیچ درآمدی ندارند، مانند برخی کشاورزان، عشایر، روستاییان، دستفروشان، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی و دیگر افرادی که درآمد ثابتی ندارند، چه شهری یا روستایی باشند، به آنها تعلق می‌گیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا ازتون نگذره ۴ ساله شوهرم بیکاره یک ریال ازین کمکها ندادین هیچ معیشتیم ندا ین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج