۱۰۶۲۴۳۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

نبرد فیزیکی عنابی‌پوشان با جنوبی‌ها

تیم فوتبال شهرخودرو در ۲ بازی قبلی رقابت‌های لیگ برتر شرایط متفاوتی داشت و با یک برد و یک باخت همراه با حواشی به استقبال مسابقه هفته سوم می‌رود که قطعا دیدار سختی را برابر بازیکنان جنوبی تجربه خواهد کرد.

روزنامه خراسان: تیم فوتبال شهرخودرو در ۲ بازی قبلی رقابت‌های لیگ برتر شرایط متفاوتی داشت و با یک برد و یک باخت همراه با حواشی به استقبال مسابقه هفته سوم می‌رود که قطعا دیدار سختی را برابر بازیکنان جنوبی تجربه خواهد کرد. شاگردان مهدی رحمتی از ساعت ۱۵:۴۵ دقیقه امروز در ورزشگاه امام رضا(ع) به مصاف تیم صنعت‌نفت آبادان خواهند رفت که امتیاز این بازی خیلی در روحیه بازیکنان شهرخودرو و شخص مهدی رحمتی تاثیرگذار خواهد بود چراکه حواشی بازی مقابل پیکان خیلی به مذاق سرمربی و مالک باشگاه خوش نیامده و شرایط طوری رقم خورد که این حواشی بیشتر از باخت به چشم آمد که امیدواریم کادر فنی شهرخودرو آرامش را به تیم برگردانند تا بازیکنان با تمرکز و روحیه بهتری در بازی خانگی امروز به میدان بروند.

رحمتی در کارزار حاشیه‌ها

تیم فوتبال شهرخودرو از زمانی که شروع به کار کرده از نظر مکان تمرینی دچار مشکل بود و کادر فنی و مالک باشگاه همیشه در سخنان خود به نداشتن یک مکان تمرینی معترض و از مسئولان اجرایی شهر مشهد خواستار یک زمین تمرینی بودند. حالا با تفاهم‌نامه‌ای که باشگاه با مجموعه آستان قدس داشته، یک زمین تمرینی در اختیار شهرخودرویی‌ها قرار گرفته. آنها بازی هفته اول لیگ برتر را با پیروزی مقابل ماشین‌سازی آغاز کردند و به نوعی رحمتی شروعی طوفانی داشت. اما در بازی دوم مقابل تیم پیکان باخت بدی را تجربه کردند که حواشی این بازی نسبت به اصل مسابقه پررنگ‌تر بود.

به حدی که رحمتی جوان در همین ابتدای مسابقات لیگ برتر صحبت‌های جنجالی نسبت به اتلاف وقت پیکانی‌ها داشت و به نوعی وارد جنگ حاشیه‌ای شد که این مسئله قطعا در ادامه کار او را از مسیر اصلی‌اش یعنی مربیگری دور می‌کند، به خصوص که سال اول مربیگری‌اش است و باید بیشتر تمرکزش را روی مسائل فنی تیمش بگذارد. منظور این نیست که سخنان رحمتی بی‌ربط و فقط حاشیه‌ای است بلکه اظهاراتی را بیان کرد که در فوتبال حرفه‌ای ایران نمود زیادی دارد و این نشان‌دهنده ضعف تیم‌های مقابل و حربه‌ای برای سرمربی تیم‌هاست که بیانگر واقعیتی است که هنوز فوتبال کشورمان با وجود این‌که اسم حرفه‌ای را یدک می‌کشد اما هنوز نتوانسته فوتبال حرفه‌ای را پیاده کند و در این بین کوتاهی مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ خیلی به چشم می‌آید که تاکنون نتوانسته‌اند از نظر زیرساختی شرایطی را فراهم کنند تا فوتبال ایران به سوی رشد و توسعه گام بردارد. حالا این مسائل نباید برای رحمتی که در عرصه مربیگری جوان و کم‌تجربه است و اهداف و آرزوهای زیادی در آینده برای پیشرفت خودش دارد، تاثیرگذار باشد و از همین ابتدا باید روندی را طی کند تا حاشیه‌ها به تیمش ضربه نزند.

تقابل سبک‌ها

مهدی رحمتی در ۲ بازی قبلی ترکیب مشابهی را روانه میدان کرد که مقابل ماشین‌سازی برد مقتدرانه‌ای را به دست آورد ولی برابر پیکان شکست تلخی را تجربه کرد. البته در ۲ بازی قبلی، فرشاد فرجی که حواشی زیادی داشت و دغدغه رفتن به پرسپولیس را در سر می‌پروراند در هیچ کدام از این ۲ بازی حضور نداشت و بهانه آن هم بحث خدمت سربازی عنوان شده است و هنوز وضعیت او مشخص نیست. همچنین امین قاسمی‌نژاد هم که در بازی اول با زدن ۲ گل ستاره میدان بود، در بازی دوم مقابل پیکان به دلیل مصدومیت غایب بود. هر چند هنوز با مصدومیت همراه است ولی ممکن است در ترکیب تیمش قرار بگیرد.

رحمتی در این فصل با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه به مصاف حریفان می‌رود که هنوز به هماهنگی کاملی نرسیده‌اند و نیاز به زمان دارند تا بازیکنان از نظر تاکتیک تیمی هماهنگ‌تر شوند. اما تیم شهرخودرو بعد از باخت مقابل پیکان با یک‌سری حواشی روبه‌رو شد و حالا در بازی خانگی به دنبال جبران ناکامی هفته قبل است و قطعا رحمتی تاکتیک تیمی را به گونه‌ای می‌چیند که بتواند حداقل امتیاز را از این بازی خانگی به دست آورد. اما اگر نتواند امتیازی کسب کند، قطعا حاشیه‌ها اطراف این تیم بیشتر می‌شود و بیشتر ترکش‌ها به سمت رحمتی خواهد بود. از طرفی تیم صنعت‌نفت هم بازی اول خود را با پیروزی مقابل پیکان پشت سر گذاشت ولی در هفته دوم مسابقات برابر پرسپولیس شکست خورد.

حالا سیروس پورموسوی به همراه صنعت‌نفت قطعا برای برد به میدان می‌آید. البته جنوبی‌ها بیشتر روی بازی فیزیکی تمرکز دارند که تلفیقی از تاکتیک بازی روی زمین شهرخودرو و نبرد‌های تن به تن و فیزیکی آبادانی‌ها به جذابیت‌های این بازی اضافه می‌کند. سرمربی تیم صنعت‌نفت سبک ۲-۴-۴ را بیشتر می‌پسندد و با این تفاصیل ۲ تیم با یک سبک مشابه روانه میدان خواهند شد و در بحث گردش توپ و فضاسازی تمرکز بیشتری دارند.

فشاری روی من نیست

سرمربی تیم شهرخودرو که در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل صنعت‌نفت حاضر شده بود، درباره شرایط تیمش گفت: «تیم ما یک هدف بلندمدت دارد و هیچ فشاری هم از طرف باشگاه روی من نیست که دنبال جایگاه بالای جدول باشیم.» مهدی رحمتی افزود: «با توجه به این‌که بازی هفته قبل ما یک روز به تعویق افتاد، با سازمان لیگ نامه‌نگاری کردیم و درخواست داشتیم یک روز بازی عقب بیفتد تا بچه‌های ما ریکاوری بیشتری داشته باشند اما متاسفانه این همکاری صورت نگرفت.

ما وقت مناسبی برای ریکاوری بازیکنان و تمرین مناسبی برای بازی نداشتیم.» او ادامه داد: «امروز با یک تیم خوب، ریشه‌دار، مردمی و پرطرفدار بازی داریم که کادر فنی و بازیکنان خیلی خوبی دارد. خودمان را آماده یک نبرد سخت کردیم و در این مدت کوتاه به لحاظ روحی و بدنی تیم را ریکاوری کردیم و به بازیکنان گفتیم که بازی خیلی سختی پیش رو دارید. ما به ۳ امتیاز بازی خیلی نیاز داریم و بچه‌های ما هم در شرایط خوبی قرار دارند و آماده بازی امروز هستند.» سرمربی شهرخودرو درباره اتفاقات بازی گذشته این تیم مقابل پیکان بیان کرد: «در فوتبال ایران بیش از هر چیزی مشکل سخت‌افزاری داریم. ۷۰درصد از تیم‌های لیگ برتر مشکل زمین تمرین دارند و از این مسئله رنج می‌برند. ما هم خداراشکر ۲ هفته‌ای است که از این بابت به آرامش رسیدیم. با بازیکنان صحبت کردیم که هر کدام از این اتفاقات پیش آمد، دیگر حواشی بازی قبل برای ما اتفاق نیفتد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج