۱۰۶۲۵۲۷
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

کاهش ۴۸درصدی تعداد معاملات در بازار مسکن

بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن پایتخت مربوط به آبان ماه امسال را منتشر کرد که نشان می دهد سرعت رشد قیمت مسکن کاهش یافته است.

خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی: تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آبان ماه سال ۱۳۹۹، نشانگر کاهش سرعت رشد قیمت معاملات مسکن در شهر تهران در آبان ماه نسبت به مهر ماه سال جاری است.

براساس گزارش ارائه شده از سوی بانک مرکزی، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آبان ماه سال ۱۳۹۹، به ۴.۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۴۸.۴ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۷۱.۹ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۱.۸ و ۱۱۸.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ذکر این نکته ضروری است که تورم ماهانه متوسط قیمت نرخ معاملات مسکن در مهرماه نسبت به شهریورماه ۱۳۹۹، معادل ۱۰ درصد بوده که این میزان در آبان ماه نسبت به مهر ماه سال جاری به ۱.۸ درصد رسیده است؛ این امر نشانگر کاهش سرعت رشد قیمت معاملات مسکن در شهر تهران در آبان ماه نسبت به مهر ماه سال جاری است.

گفتنی است، «گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آبان ماه سال ۱۳۹۹» برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      معاملات مسکن از اول نیز کاهش بیش از ۹۹ در صدی را داشته چونکه مستاجران هستند که معاملات واقعی مسکن را مشخص میکنند که کمتر از ۱ در صد هستند، نه سوداکران و محتکران مسکن که بیش از ۹۹ در صد هستند و این است که در کشورهای دیگر جهان با ابزار مالیاتی تاثیرگذار، سوداگری و احتکار مسکن را به صفر میرسانند ولی در ایران بر عکس فقط با سوداگری و احتکار مسکن میخواهند رونق ایحاد کنند و با بهانه های مختلف مالیات بر سوداگری و احتکار را به تعویق میندازند و ..............

    • بهزاد تهرانی

      نسبت به ۳ سال پیش قیمت تمام شده ساخت مسکن نزدیک به ۴ برابر رشد داشته است. اما قیمتهای پیشنهادی سازندگان نزدیک به ۸ برابر رشد داشته.
      این هیجان خرید با قیمتهای فضایی به زودی با شروع رکود سنگین مسکن فروکش کرده و قیمتها حداقل ۲۰ الی ۲۵ درصد از نرخهای فعلی پایینتر خواهند آمد.
      #حباب-مسکن

    • بدون نام

      با توجه به اینکه کل معاملات مسکن، سوداگری و احتکار است و در نتیجه میتوان گفت کاهش ۴۸ در صدی خرید سوداگری و احتکار مسکن، از این رو با اعمال مالیات تاثیر گذار بر سوداکری و احتکار مسکن، بیش از ۹۹ در صد معاملات کاهش خواهد یافت و قیمت مسکن واقعی و متناسب با توان خرید مستاجران و جوانان خواهد شد و به خاطر همین است که مسئولان سود جو و محتکر مسکن، با بهانه های مختلف، نمیخواهند مالیات بر سوداگری و احتکار مسکن، اجرایی شود و ....................‌.‌

    • بدون نام

      کلا تاهفته‌اینده.به‌صفر‌میرسد
      تا‌قیمت‌ها‌برگرددبسال‌۹۶
      دلال ها با کرونا خواهند رفت
      ویروسی‌کشنده‌تردرجامعه‌ازدلال‌نیست
      نسلشون‌کنده‌شد

    • بدون نام

      سقوط وحشتناک قیمت مسکن در راه است.

    • بدون نام

      مسئولان بجای اینکه روغن، تخم مرغ، مرغ و ......را کوپنی کنند و یارانه بدهند بهتر است مسکن را کوپنی کنند و قیمتش را کاهش دهند، زیرا سوداگران و محتکران طبق تجربه به دنبال احتکار روغن و مرغ و .... نمیروند که بیشتر دتبال احتکار مسکن هستند که داریم مشاهده میکنیم، بیش از ۹۰ در صد معاملات مسکن سوداگری و احتکار است که یک خانه طی چند ماه، چندین بار معامله سوداگری و احتکار میشود و اخرش هم به دست مستاجر نمیرسد و .....................................................

    • بدون نام

      دلالا اونقدر بیشرفن که اگه معاملات مسکن ۹۹ درصد هم افت کنن اونا با همون یه درصد بار خودشونو میبندن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج