جاباما
۱۰۶۲۵۶۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

چرا غرامت ۷۵۲ را از جیب ملت پرداخت می‌کنید؟

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «غرامت از جیب ملت» از پرداخت غرامت قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی با برداشت از صندوق توسعه ملی انتقاد کرد.

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «غرامت از جيب ملت» از پرداخت غرامت قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی با برداشت از صندوق توسعه ملی انتقاد کرد.

چرا غرامت ۷۵۲ را از جیب ملت پرداخت می‌کنید؟

در این گزارش آمده:

* همین چند روز پیش بود که اعلام شد دولت می‌خواهد جهت پرداخت غرامت بابت انهدام هواپیمای اوکراینی تا سقف ۲۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برداشت کند.

* غرامتی که البته بنا به گفته کارشناسان، نه از صندوق توسعه که باید توسط شرکت‌های بیمه پرداخت شود اما حالا به‌دلیل آنچه «محدود بودن توان شرکت‌های بیمه» عنوان شده، قرار است از صندوق توسعه جبران شود.

* این در حالی است که صندوق توسعه ملی به عنوان حساب و منبعی در نظر گرفته شده که به ذخایر ارزی و همچنین تامین اعتبارات مالی برای تامین بودجه پروژه‌هایی که از امکان بازگشت سرمایه‌گذاری به‌ صورت ارزی برخوردارند، اختصاص دارد.

* در لایحه بودجه 1400، صندوق توسعه ملی عملا به حسابی ارزی برای تامین اعتبارات هزینه‌ای دولت تبدیل شده و در نتیجه یکی از ردیف‌هایی که به عنوان اعتبارات و مبالغ برداشتی از صندوق توسعه ملی در لایحه بودجه 1400 اضافه شده، پرداخت غرامت به خانواده‌های جانباختگان هواپیمای اوکراینی است. موضوعی که با واکنش‌هایی از سوی افکار عمومی و البته خانواده جانباختگان حادثه اسقاط پرواز ۷۵۲ تهران-اوکراین مواجه شد و آنها نسبت به پرداخت غرامت از صندوق توسعه ملی اعتراض کردند.

* بر همین اساس هم حامد اسماعیلیون، به عنوان سخنگوی انجمن خانواده‌های جانباختگان پرواز ۷۵۲ که در این سانحه دختر و همسرش را از دست داده، در حساب‌های کاربری‌اش نوشت که این اقدام باعث می‌شود از نان مردم بزنند و خانواده‌های جانباختگان را برای یک عمر شرمنده مردم کنند.

* با این وجود اما معاون حقوقی رییس‌جمهوری با دفاع از این تصمیم دولت مبنی بر پرداخت غرامت به خانواده سرنشینان هواپیمای سرنگون‌شده اوکراینی از صندوق توسعه ملی ایران گفت که منبع پرداخت غرامت نمی‌تواند «فرد» باشد.

* لعیا جنیدی توضیح داد: «گاهی پیش می‌آید که فردی مرتکب تخلف می‌شود اما آن فرد که نمی‌تواند این منابع را تامین کند. پس مالا از منابعی که به دستگاه‌ها اختصاص داده می‌شود، به این منظور استفاده می‌شود و حتی اگر شیوه پرداخت غرامت را دستگاهی تعریف کنیم، این منابع به دستگاه‌ها اختصاص داده می‌شود.»

* جنیدی، معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری را عهده‌دار «مسوولیت مدنی و ارزیابی خسارات» در این پرونده معرفی کرد و گفت: «از نظر منبع پرداخت از همه دستگاه‌های مربوط پیگیری و پیشنهادهایی را هم مطرح کردیم و صندوق توسعه ملی نیز کمک خواهد کرد.» او تاکید کرد که «شاید منبع جایگزین دیگری معرفی شود اما فعلا یک راهکار برای منبع پرداخت غرامت، همین صندوق توسعه ملی است.»

* جنیدی با بیان اینکه تمام نهادهای ذی‌ربط از همین منابع استفاده می‌کنند، توضیح داد که حتی اگر پرداخت غرامت را درون‌دستگاهی تعریف کنید، در نهایت باز هم این‌طور نخواهد بود که غرامت به صورت فردی پرداخت شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج