جاباما
۱۰۶۲۶۰۳
۱۰ نظر
۵۰۱۵
۱۰ نظر
۵۰۱۵
پ

صداوسیما: ۱۰ شبکه اچ ادی می‌شوند

معاون توسعه و فناوری رسانه اچ ای ( HD‌)سازی را تحولی در حوزه‌های محتوایی، فنی و زیرساختی سازمان صداوسیما دانست و از اچ دی‌سازی ۱۰ شبکه خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: معاون توسعه و فناوری رسانه اچ ای ( HD‌)سازی را تحولی در حوزه‌های محتوایی، فنی و زیرساختی سازمان صداوسیما دانست و از اچ دی‌سازی ۱۰ شبکه خبر داد.

رضا علیدادی _ معاون توسعه و فناوری رسانه _ پروژه اچ دی‌سازی شبکه‌های صداوسیما را یکی از پروژه‌های مهم سازمان صداوسیما برشمرد و اظهار کرد: این پروژه از سه سال پیش آغاز شد و حدود یک سال و نیم مطالعات اولیه پروژه به طول انجامید و به دلیل اینکه این پروژه تحولات اساسی را در سازمان صداوسیما و زیرساخت‌ها ایجاد می‌کرد، لازم بود تمامی جوانب امر از جمله استانداردها و هر موضوع مرتبط با پروژه مورد ارزیابی و بررسی دقیق قرار بگیرد.

صداوسیما: ۱۰ شبکه اچ ادی می‌شوند

او ادامه داد: در دوره مطالعاتی و تحقیقاتی، استانداردها، فرمت‌ها، روش‌های تولید، استانداردهای پخش، انتقال، انتشار و دریافت از موضوعات مهمی‌ بود که همکاران ما در معاونت توسعه و فناوری رسانه مورد بررسی قرار دادند و توانستند استانداردهای لازم و مورد نیاز سازمان را به درستی تعریف کنند و برای تامین و سفارش تجهیزات مورد استفاده در این پروژه، تمامی جزئیات را با شفافیت بیان کنند.

علیدادی افزود: در ابتدا اچ ادی‌سازی شبکه‌های یک، سه و خبر از طرف ریاست محترم سازمان در دستور کار قرار گرفت که مقرر شد روی فرمت فعلی دیجیتال به صورت گسترده در اختیار عموم مردم قرار بگیرد که بعد از شروع عملیات اجرایی پروژه و انجام طراحی‌ها، به نظر رسید آنچه سازمان و زیرساخت‌ها به آن نیاز دارد افزایش تعداد شبکه‌ها است به همین منظور اچ دی‌سازی ۱۰ شبکه در دستور کار قرار گرفت که بخش‌های مختلف از جمله تولید، پخش، ارتباطات زمین و ماهواره ای، فرستنده‌ها و همچنین بخش گیرندگی با هماهنگی‌های انجام شده با انجمن تولیدکنندگان گیرنده‌های تلویزیونی، برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت خود را در این زمینه آغاز کردند.

معاون توسعه و فناوری رسانه افزود: شبکه‌هایی که در این مرحله اچ دی می‌شدند عملا باید تمامی زیرساخت‌های قدیمی و فرسوده خود را با تجهیزات جدید جایگزین می‌کردند. با توجه به تعریف و مشخص شدن استانداردهای مورد نیاز، سفارش تجهیزات مد نظر صورت گرفت.

او به تحولات اساسی دنیا در حوزه فناوری اشاره کرد و گفت: لازم بود تجهیزات داخلی و خارجی مورد نیاز، تجهیزات پیشرفته ای باشد که در تحولات فناوری، بتواند بهترین خدمات را به مردم عزیز کشورمان ارائه دهد، به همین جهت استاندارد ۱۰۸۰P به عنوان استاندارد فعال در تمامی استودیوها تعریف شد که تمامی این دقت‌نظرها باعث می‌شود وقتی یک استودیو جدید را راه اندازی می‌کنیم در فرصت‌های بعد با فعال شدن هر کدام از آپشن‌ها، نیاز به تعویض تجهیزات استودیویی همچون دوربین‌ها، میزهای میکسر و... نباشد.

علیدادی با بیان این مطلب که تحول تجهیزات، امکانات و خدمات، عملا در فضای فیزیکی نیز شکل جدیدی به خود گرفته است، ادامه داد: در این فضای تغییر و تحول، برخی استودیوهای فرسوده همچون استودیو شبکه‌های یک، سه، ورزش و العالم نیز بازسازی شدند که بعد از اچ دی شدن، معاونت سیما فضای فیزیکی جدیدی را تجربه می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط هزینش رو قبض برق مردم نیاد

    • بدون نام

      چی میخواهین پخش کنین هیچ جذابیت نداره ما ماهی یکبارهم شبکه ایران رو نگاه نمیکنیم هیچی برا گفتن نداره...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو نگاه نکن ولی من نگاه میکنم

      • NEGAR

        ۱۷ ۲۷
        لایک

    • بدون نام

      مثل این میمونه تو سطل اشغال غذا بریزی.کسی نمیخوره.اقا شما برنامه ای درست کن که کسی نگاه کنه بعد دست به تغیرات بزن.

    • بدون نام

      براچی شبکه تماشانمیگیره

      پاسخ ها

      • بی نام

        بخاطر اینکه تماشا اچ دی هست

      • NEGAR

        فک کنم تو تهران میگیره فقط

    • سعید

      دیگه اکثرا 4کی و فول ااچ دی هست.. اینا تازه اچ دی اوردند

    • بدون نام

      اینقدر سفسطه بافی نکن،فقط بگو از کی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج