۱۰۶۲۷۶۳
۱۱ نظر
۵۰۱۱
۱۱ نظر
۵۰۱۱
پ

یک فعال اصولگرا: هرگز مذاکره نمی‌کنیم

احمد کریمی اصفهانی ​عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: «ما هرگز مذاکره نمی‌کنیم. همان طور که به اسلام پایبندیم، به این سند نیز پایبندیم اما هرگز مذاکره نمی‌کنیم زیرا مذاکره را پیش از این‌ها انجام داده‌ایم. این خوابی است که هرگز تعبیر نخواهد شد. اصلاح‌طلبان نمی‌توانند هیچ استفاده‌ای از این وضعیت کنند.»

جماران: احمد کریمی اصفهانی ​عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: «ما هرگز مذاکره نمی‌کنیم. همان طور که به اسلام پایبندیم، به این سند نیز پایبندیم اما هرگز مذاکره نمی‌کنیم زیرا مذاکره را پیش از این‌ها انجام داده‌ایم. این خوابی است که هرگز تعبیر نخواهد شد. اصلاح‌طلبان نمی‌توانند هیچ استفاده‌ای از این وضعیت کنند.»

مشروح گفتگو با کریمی اصفهانی را در ادامه بخوانید؛

*آقای کریمی اصفهانی! انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و روی کار آمدن بایدن، تا چه اندازه بر انتخابات ۱۴۰۰ ایران و سیاست داخلی ایران تاثیرگذار است؟

دو نوع تفکر در ایران داریم؛ یک نوع آن، تمامی پدیده‌ها و مشکلات کشور را وابسته به برجام و استکبار که در راس‌ آن آمریکا و اروپا قرار دارد، می‌داند. یک تفکر نیز تفکر ولایی است و ریشه تمامی مشکلات را در داخل کشور می‌داند. اگر این چنین باشد، مشکلات ایران، هیچ ارتباطی به انتخابات آمریکا ندارد. برای مثال، در مسئله تحریم که بر ما تحمیل شد، اگر مدیریت داخلی، یک مدیریت قوی، مستحکم و وابسته به مردم باشد، معضلات حل خواهند شد. بنابراین، این تفکر باید اصلاح شود. نه این که انتخابات آمریکا روی ایران تاثیر بگذارد. اگر با دیدگاه نخست به این مسئله نگاه کنیم، آمدن ترامپ یا بایدن بر سر کار، روی مسائل و مشکلات ایران تاثیر خواهد گذاشت.

برخی می‌گویند اگر ذره‌ای غیرت در داخل وجود داشته باشد، دیگر نیازی به جو بایدن نخواهد بود. تفکر نگاه به داخل موجب شده است که ما از نظر تسلیحاتی و نظامی به جایگاهی برسیم که طمع دنیا را از میان ببرد اما نگاهی که منشا مشکلات را در بیرون کشور می‌داند، تنها با نتیجه انتخابات آمریکا است که به نتیجه می‌رسد.

*برخی معتقدند روی کار آمدن بایدن به نفع اصلاح طلبان در ۱۴۰۰ می شود،نگاه شما به این موضوع چیست؟

در هر صورت، بایدن مشابه ترامپ است. دو حزب حاکم در آمریکا وجود دارد. دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان که هیچ یک با دیگری تفاوتی ندارد. دلیل عدم تفاوت این حزب نیز در آن است که در هیچ یک از این دو حزب، فرد تصمیم‌گیرنده نیست بلکه سازمان‌های دیگری پشت آن هستند. برخی مانند جمهوری‌خواهان با جنگ و برخی دیگر با نیرنگ وارد می‌شوند. هر دوی آن‌ها یک تفکر را دنبال می کنند و مسئله مورد توجه آن‌ها مسئله رژیم صهیونیستی است. همه این‌ها در حالی است که بایدن می‌گوید، درست است که من مسیحی‌ام اما در عین حال، صهیونیست نیز هستم. از نظر من دیگر صریح تر از این ممکن نیست. نمی‌شود که بایدن بگوید صهیونیست است اما ما همچنان به دنبال این باشیم که کارها به دست بایدن حل شود. دشمن، دشمن است و آمریکا نیز برای همیشه دشمن است.

اما در مورد استفاده اصلاح‌طلبان از روی کار آمدن بایدن برای انتخابات ۱۴۰۰ باید بگویم که بله، آن‌ها در چند سال دولت روحانی تنها در پی آن بودند که برجام را حل کنند. امروز ممکن است که بایدن آن را بپذیرد اما مسئله برجام، یک سند بین‌المللی است و این گونه نیست که آمریکا بتواند این سند را تغییر دهد. نباید این طور اندیشید که بایدن از ترامپ قابل مذاکره‌تر است. مذاکره هرگز! ما هرگز مذاکره نمی‌کنیم. همان طور که به اسلام پایبندیم، به این سند نیز پایبندیم اما هرگز مذاکره نمی‌کنیم زیرا مذاکره را پیش از این‌ها انجام داده‌ایم. . این خوابی است که هرگز تعبیر نخواهد شد. اصلاح‌طلبان نمی‌توانند هیچ استفاده‌ای از این وضعیت کنند. هیچ شانسی برای اصلاح‌طلبان، با این کارنامه ای که از خود به جای گذاشته‌اند، برای انتخابات ۱۴۰۰ وجود نخواهد داشت و نباید فکر کنند که می‌توانند از این نمد برای خودشان کلاه بسازند.

*برخی نیز ادعا دارند که اصولگرایان از آمدن بایدن ناراحتند و ریاست جمهوری ترامپ بیشتر به نفع آنها بود و ...

من خودم جزو اصولگرایان هستم و چنین تحلیلی را کاملا رد و تکذیب می‌کنم زیرا این تحلیل، یک تحلیل القا شده است. از نظر ما، آمدن ترامپ یا بایدن، هیچ تفاوتی برای کشور نخواهد داشت. سیاست آمریکا به این گونه است که یک نفر با پنبه سر می‌برد و دیگری می‌خواهد با اسلحه بر دنیا حکومت کند. یقینا دشمن درجه یک هر دوی آن‌ها، ایران است زیرا تمام منافع آن‌ها را از بین برده است. برای اصولگرایان، روی کار آمدن بایدن یا ترامپ تفاوتی نخواهد داشت اما در برخی مواقع، بی‌شعوری برخی رئیس‌جمهورها باعث به وجود آمدن مشکلاتی خواهد شد.

برای مثال مسئله چند پاره شدن شوروی، می‌تواند برای آمریکا نیز اتفاق بیفتد و اتفاق پنج سال آینده، یک ساله برایشان بیفتد. مثلا ترامپ در کمال بی‌تدبیری آمریکا را اداره کرده است. مثلا در همین مسئله کرونا، نگاه کنید چگونه مانند یک آدم عامی و احمق عمل کرده است! البته از یک گاوچران و قمارباز بیش از این توقع نمی‌رود. به نظر می‌رسد که بهتر است اصلاح طلبان در پیشگاه خدا از این تفکری که غرب می‌تواند ناجی ایران باشد، توبه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش که به جای این حرفها یکم فکر مردم فقیر که زیر دست وپای این افکار شما له شدن را کنین به شما که بد نمی گزره با حقوقهای نجومیتون منم جای تو بودم همچین حرفی را میزدم

    • بدون نام

      یعنی اگه مذاکره نکنید که وضع کشور بهتر بشه فاتحه همتون خوانده است

    • ژولیده.

      ایشون سخنگوی ملت ایران است.
      که از جانب ۸۰ملیون جمعیت ایران سخن می گوید. اعتماد به سقف

    • بدون نام

      اقای نماینده کمی هم به فکروضعیت ملت باشید میتوان با سیاست مذاکره رابنفع‌ خودمان‌ تمام گنیم

    • بامداد

      بله،شما که مشکلی ندارید،جیب پر از پول و ...،بیچاره ما مردم که گیر امثال شماها افتادیم

    • شنبه

      هرگز شما را به محل مذاکره را نمیدهند.

    • بدون نام

      ایران اهل مذاکره است اما منافع دو کشور حفظ شود،هیچوقت اعلام نکنید مذاکره نمیکنیم،تا تعامل با دنیا نداشته باشیم روز به روز ایران فقیرتر میشود البته منافع شما درخطر است،،،،،

    • ی هوادار

      منم اگر ماهانه درامد میلیاردی داشتم و ه روز به املاک و مستغلاتم افزوده میشد نه تنها حاضر به مذاکره نمیشدم بلکه با تمام قوا بهشون حمله برق آسا میکردم . دل خوش سیری چند

    • ی هوادار

      اگر یک هفته مثل مردم فقیر و بی پول زندگی میکردی برای مذاکره سینه خیز میرفتی . نه نگران گرونی و تورم هستید و نه نگران جهیزیه دختراتون و هزینه ازدواج پسراتون و اجاره خونه و خرید مایحتاج

    • ی هوادار

      عدم مذاکره و ادامه تحریمهای خودساخته فقط و فقط به نفع کاسبان تحریم است که روزانه میلیاردها تومن به ثروت نجومی شان اضافه میشه

    • ی هوادار

      نمایندگان مجلس و وزرا وکیل تام الاختیار ثروتمندان هستن و بخاطر منافع قشر ثروتمند کشور شبانه روز و بدون وقفه تلاش میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج