جاباما
۱۰۶۲۸۵۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

نکیسا: شخصیت پرسپولیس را در زمین می‌بینیم

دروازه بان اسبق پرسپولیس گفت: بازی با نفت مسجد سلیمان ثابت کرد پرسپولیس مهره زیادی ندارد و دست گل محمدی خالی است.

خبرگزاری فارس: دروازه بان اسبق پرسپولیس گفت: بازی با نفت مسجد سلیمان ثابت کرد پرسپولیس مهره زیادی ندارد و دست گل محمدی خالی است.

نیما نکیسا درباره تساوی بدون گل پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیمان در هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران اظهار داشت: بازی با نفت ما را بیش از گذشته به این نتیجه رساند که پرسپولیس مهره های زیادی ندارد و از طرفی تیم مجتبی حسینی هم در این مسابقه عالی بازی کرد. به نظر من اکنون فقط شخصیت پرسپولیس در زمین دیده می شود در غیر این صورت دست گل محمدی خیلی خالی است. اکنون دیگر تیم نمی تواند بازیکن جذب کند و البته از دست دادن برخی نفرات لطمه زیادی به پرسپولیس زده است.

وی درباره روند گل نزدن بازیکنان پرسپولیس افزود: البته نکته خوب این است که تیم همچنان گل نمی خورد و با توجه به شخصیت تیمی پرسپولیس همچنان نتایج ناامید کننده ای کسب نمی کند اما در این رقابت های فرسایشی شاید همین نفرات اصلی هم مصدوم یا خسته شوند. به همین دلیل میزان آمادگی نفرات جایگزین هم اهمیت پیدا می کند و مهم است عملکرد آنها تا چه اندازه به نفرات اصلی نزدیک باشد. فکر می کنم پرسپولیس در شرایط سختی قرار گرفته است. سرمربی پرسپولیس چاره ای ندارد جز اینکه با همین بازیکنان کار را پیش ببرد.

دروازه بان اسبق پرسپولیس درباره اینکه شرایط سفر پرسپولیس به مسجد سلیمان تا چه اندازه در ثبت نتیجه تساوی این تیم تاثیرگذار بوده است، گفت: قطعا این موضوع تاثیرگذار بوده است. اگر بازیکنان پرسپولیس در زمان مناسبی به این شهر می رسیدند استرس گرم کردن و حضور در بازی را نداشتند و همین استرس روی عملکردشان هم اثر گذاشت.

نکیسا درباره بازی نکردن نفراتی مثل وحید امیری و احسان پهلوان در ترکیب اصلی پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیمان برای بررسی تاکتیک های مختلف برای دیدار فینال لیگ قهرمانان توضیح داد: از نظر من گل محمدی و دستیارانش کار خوبی انجام دادند. یحیی برای دیدار فینال تاکتیک هایی در ذهن دارد و می داند با محرومیت پهلوان و امیری باید از این تاکتیک ها برای آن بازی خاص استفاده کند.

وی ادامه داد: بهترین راه هم این است در همین بازی های لیگ برتر از تاکتیک مدنظرش استفاده کند. قطعا کادرفنی پرسپولیس می داند اگر با بازی ندادن به امیری و پهلوان در لیگ برتر نتیجه دو سه بازی را از دست بدهد می تواند در دیدارهای آینده این موضوع را جبران کند اما فرصتی برای جبران اشتباه در مسابقه فینال لیگ قهرمانان ندارد. من به تفکرات کادرفنی فعلی پرسپولیس که دست پرورده فرهنگ این باشگاه است احترام می گذارم و به آنها اعتقاد دارم.

دروازه بان اسبق پرسپولیس درباره راهکار کادرفنی این تیم برای رفع ضعف گلزنی عنوان کرد: پرسپولیس در دیدارهای ابتدایی لیگ قهرمانان مقابل التعاون هم در گلزنی مشکل داشت و با درخشش حامد لک به بازی برگشت. ضمن اینکه تفکرات گل محمدی و دستیارانش سبب شد به تک مهره های تیم اندیشه هایی تزریق شده و پرسپولیس به موفقیت برسد اما فوتبال شرق آسیا مجزا است و این تیم ها تک ضرب، سرعتی و با سیستم هوازی بالا بازی می کنند و تمام تیم های ایرانی مقابل حریفانی از این منطقه به چالش بزرگی می خورند و پرسپولیس با فینالیست شدن هم شاهکار کرده است.

نکیسا با اشاره به کار سخت پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا گفت: تیم های شرق آسیا سال هاست از لحاظ امکانات، بازیکن و مربی خود را از سطح این قاره جدا کرده اند. باید ساختار فوتبال ما هم مثل آنها تغییر کند. سال ها است خودم از تربیت متخصص در فضای ورزش حرف می زنم که متاسفانه به آن توجهی نمی شود. وزرای ورزش باید برای پیشبرد امور مدیرانی از جنس ورزش تربیت کنند و با نگاه به استعدادها ببینید کدام ورزشکاران می توانند در حوزه مدیریت عملکرد خوبی داشته باشند.

وی افزود: قرار نیست هر فوتبالیستی پس از بازیگری مربی شود و نفراتی هم هستند که به حوزه مدیریت علاقه دارند و سال ها زحمت کشیده و درس خوانده اما مدام مدیران وارداتی وارد فضای ورزش می شوند. این سرطان باید از فضای فوتبال برداشته شود و نگاه ما به مدیریت در حوزه فوتبال تخصصی شود. همانگونه که نسل جوان وارد حوزه مربیگری شده اند باید سکان مدیریت را هم دست بگیرند .زیرا نفرات مستعدی در این نسل برای ورود به این حوزه وجود دارند.

پیشکسوت تیم پرسپولیس ادامه داد:اکنون مربیان جوان فوتبال کشورمان تفکراتی نو را وارد فوتبال کرده اند که سبب جذابیت بیشتر بازی ها شده و خیلی کم پیش می آید نتیجه مسابقات صفر بر صفر شود. اگر کرونا نبود و تماشاگر در ورزشگاه ها حضور داشت، کیفیت و جذابیت دیدارهای لیگ برتر خیلی هم بیشتر می شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج