۱۰۶۳۰۲
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

بی قانون‌ترین فرودگاه جهان!

فرودگاه بین المللی طرابلس پایتخت لیبی، به بی قانونترین فرودگاه جهان بدل شده است.

خبرگزاری ایرنا: فرودگاه بین المللی طرابلس پایتخت لیبی، به بی قانونترین فرودگاه جهان بدل شده است.

منابع خبری عربی روز پنجشنبه اعلام کردند: مسافران بدون بازرسی بدنی و بار و بدون داشتن اوراق شناسایی و روادید وارد هواپیما می شوند و بدون داشتن روادید از هواپیما پیاده می شوند. هر گروه مسلح در فرودگاه جلوی در هواپیما از مسافران وابسته به خود استقبال میکند.

این منابع افزودند: این فرودگاه در وضعی درست بر عکس هر فرودگاه بین المللی دیگر در جهان است.

گاهی یک گروه مسلح بمبی را روی باند فرودگاه کار می گذارد. یک بمب که در گذرگاه اصلی در فرودگاه کار قرار داده شده، نماد آشکار نا امنی در طرابلس است. رواج نا امنی در پایتخت لیبی تا بدان جا رسیده که فرودگاه طرابلس را نمونه هرج و مرج و نا امنی کرده است.

مشکل بزرگتر این که دولت لیبی هم طرف مسوول در این اقدام را معرفی نکرده است. چندین گروه مسلح راه های منتهی به فرودگاه را تحت کنترل خود دارند و تیراندازی های متقابل بین این گروه ها به یک رویداد طبیعی و روزانه تبدیل شده است.

بسیاری از دولت ها از آن بیم دارند که این بی قانونی و هرج و مرج، فرودگاه طرابلس را به کانون فعالیت های غیر قانونی و خطرناک گروه های مسلح ، از جمله حمل و نقل سلاح و کالاهای ممنوع و نیز انتقال جنگجویان از قاره آفریقا به سایر کشورهای جهان تبدیل کند.

نا امنی و بی قانونی در فرودگاه طرابلس تنها یک خطر داخلی برای مردم و مسوولان لیبی نیست، بلکه به یک خطر و تهدید جدی به خصوص برای کشورهای همسایه لیبی تبدیل شده است.

تلاش های متعدد بین المللی برای مدرن کردن دستگاه های بازرسی و اداره فرودگاه و نیز بهبود شیوه های بررسی اسناد و اوراق شناسایی مسافران در فرودگاه طرابلس نیز تا کنون به نتیجه نرسیده است، زیرا اکثر کارکنان این فرودگاه برای این مشاغل آموزش ندیده و تجربه ندارند و بسیاری از آنان شبه نظامیان مسلح هستند.

بسیاری از شرکت های هواپیمایی از جمله شرکت های هواپیمایی آلمانی، اتریشی و اماراتی پروازهای خود را به مقصد فرودگاه طرابلس یا از مبدأ طرابلس متوقف کرده اند، زیرا ملاک های سلامت پرواز در این فرودگاه رعایت نمی شود.

نا امنی و حضور افراد مسلح در شهرها اصلیترین چالش پیش روی دولت لیبی است و

وضع به گونه ای شده که گروه های مسلح با تکیه بر سلاح خود هر کاری لازم بدانند انجام می دهند، حتی حمله به مقر کنگره ملی و وزارتخانه های دولتی و تاسیسات نفتی که هر یک از آنها طی ماه های اخیر به یک بحران سیاسی و امنیتی در این کشور تبدیل شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تی تی

      با این همه ناامنی پروازهاشون تاخیر ندارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج