۱۰۶۳۰۲۸
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

بازیکن ایرانی قبل از بازی بزرگ فلج می‌شود

دیروز گپ و گفت فوتبالی ام با بهمن فروتن مربی قدیمی فوتبال از تیم ملی آلمان و مشکلاتش به پرسپولیس و مسائل آموزش شیفت کرد.

روزنامه ایران ورزشی: دیروز گپ و گفت فوتبالی ام با بهمن فروتن مربی قدیمی فوتبال از تیم ملی آلمان و مشکلاتش به پرسپولیس و مسائل آموزش شیفت کرد. در فضایی که برای پرسپولیس ایجاد شده و خیلی‌ها از مشکلات و کمبودهای این تیم در آستانه فینال لیگ قهرمانان می‌گویند حرف‌های این مربی قدیمی که تازه خودش هم سابقه پرسپولیسی ندارد از جنس دیگری است و می‌تواند برای هواداران و اعضای تیم پرسپولیس ‌آرامش‌بخش باشد.

*اینکه پرسپولیس نتوانسته نتیجه بگیرد ربطی به مشکلاتی که همه درباره‌اش صحبت می‌کنند، ندارد و برای تیمی که چند روز دیگر باید در فینال آسیا بازی کند این مدل بازی کردن بازیکنان طبیعی است. هیچ کدام از این علت‌هایی که گفتید (تحت فشار بودن تیم پرسپولیس در لیگ به خاطر قهرمانی‌های متوالی در لیگ و صعود به فینال آسیا و البته مشکلات فنی در فاز حمله و فقدان مهاجم ششدانگ) علت نتیجه نگرفتن پرسپولیس نیست. بایرن مونیخ هم قبل از فینال لیگ قهرمانان ۴ تا از هوفنهایم خورد و بعد از فینال هم نتیجه نگرفت یعنی قبل و بعد از آن بازی مهم نتوانست نتیجه بگیرد چون قبل از این بازی‌های بزرگ بازیکنان ظریف بازی می‌کنند. اینها مسائل بسیار مهمی است. در کل اروپا باشگاه‌های بزرگ مخصوصاً در ابتدای فصل با این مدل مشکلات مواجه می‌شوند و ممکن است مقابل تیم‌های کوچک نتیجه نگیرند چرا که ممکن است شنبه مقابل تیم کوچکی بازی داشته باشند و سه‌شنبه در لیگ قهرمانان بازی کنند.

*پرسپولیس موفق به شکست نفت مسجدسلیمان نشد اما چیزی از دست نداده و همچنان همان تیم است. این تیم مربی قوی و خوبی دارد که یک مقدار عصبی شده اما تجربه می‌گوید قهرمان بعد از هفته پنجم انتخاب نخواهد شد و بعد از یک فصل مشخص می‌شود. پرسپولیس ابتدا باید آرامش خودش را به دست بیاورد. این یک مسأله بزرگ و فاکتور مهمی برای موفقیت است. یحیی آرامش‌اش را از دست داده. این شرایط فصل قبل در زمان حضور کالدرون هم وجود داشت. استقلال استراماچونی را هم ببینید چه وضعیتی داشت اما بعد که آرامش‌اش را پیدا کرد چه شد. این در تیم کالدرون هم اتفاق افتاد و در واقع این دو مربی جزو بهترین مربیانی بودند که به ایران آمدند چون از توفان‌ها گذشتند.

*پرسپولیس برنده نشد چون نفت مسجدسلیمان بهترین بازی‌اش را انجام داد. این خیلی طبیعی است. درست مثل رئال مادرید، بایرن، بارسا و لیورپول؛ این تیم‌های بزرگ با توفانی از بازی‌های‌شان به مسابقات داخلی می‌آیند پس مسأله این نیست که اینها فکر کنند تأثیر روانی بازی فینال یا فشار قهرمانی شرایط پرسپولیس را خراب می‌کند. می‌خواهم به پرسپولیسی‌ها بگویم شما همان پرسپولیس هستید. باید ببینیم چه کسانی را از دست دادید و چه کسانی را جذب کردید و باید ببینیم کجا جایشان درست است اما در کل پرسپولیس همان پرسپولیس است.

*فینال آسیا بازی زمخت و ظریف می‌خواهد اما الان پرسپولیس و بازیکنانش قبل از آن فینال در بازی‌های داخلی فقط ظریف بازی می‌کنند. با این شرایط ممکن است پرسپولیس مقابل شهرخودرو هم نتیجه نگیرد چون بازیکنان ظریف بازی خواهند کرد برای اینکه وقتی تا بازی فینال نمانده است. در آلمان اگر بازیکنان یک هفته وقت داشته باشند می‌کوبند و جلو می‌روند و تیم حریف را له و لورده می‌کنند اما در فاصله دو روزه تا مسابقه زمخت بازی نمی‌کنند. برای بازیکنان پرسپولیس فینال آسیا یک میدان تاریخی است و معلوم است که در این شرایط ممکن است آنها مقابل تیم‌های کوچک هم نتیجه نگیرند.

*بازیکن ایرانی دو ماه قبل از بازی‌های بزرگ و چنین مسابقه‌ای فلج می‌شود و نمی‌تواند روی تیمی مثل نفت مسجدسلیمان تمرکز کند. البته نمی‌خواهم نفت مسجدسلیمان را کوچک کنم یا به این تیم بی‌احترامی کنم. هر تیم کوچکی می‌تواند هر تیم بزرگی را شکست دهد اما طبیعی است که تیم کوچک بهترین نمایش‌اش را در آن بازی ارائه می‌دهد و تمرکز بازیکنان هم یک مقدار به ‌هم می‌خورد.

*یادم هست برزیل قبل از یکی از جام جهانی‌ها مقابل تیمی از دسته سوم فوتبال آلمان فقط دو گل زد که همه قدرت این تیم را زیر ذره‌بین بردند و گفتند به جایی نمی‌رسد که من خنده‌ام گرفت. طبیعی بود که بازیکن تیم دسته سومی بهترین بازی عمرش را مقابل بزرگترین ستاره‌های دنیا انجام می‌دهد و تیم‌های ملی هم آخرین بازی قبل از تورنمنت‌های بزرگ را مقابل تیم‌های کوچک برگزار می‌کنند.
*به نظرم الان پرسپولیس باید کارهای دفاعی انجام دهد؛ در زمین خودش جمع شود و با دفاع منسجم در زمین خودش بایستد تا حریف اشتباه کند. یعنی توپ‌ها را بگیرد و ضدحمله بزند وگرنه با مالکیت توپ و اینکه بریزد روی سر تیم حریف به جایی نمی‌رسد چون بازیکنانش دفاع نمی‌کنند و زمخت بازی نمی‌کنند و احتمال دارد ببازند. اینجاست که همه فکر می‌کنند پرسپولیس بد شده در حالی که اصلاً بد نشده.

*هواداران بی‌تجربه‌اند و نمی‌دانند شرایط قهرمانی چگونه رقم می‌خورد. دیدید که بایرن چند بار جام را از دست دورتموند گرفته است. بایرن از دورتموند عقب می‌افتد اما در نهایت جام را می‌گیرد ولی در ایران بعد از دو بازی همه مثلاً می‌گویند گل‌گهر سیرجان مدعی است اما مسأله یک فصل طولانی است و هر تیمی بازیکنان بهتری داشته باشد می‌تواند مدعی باشد. حالا تیمی ده تا بازیکن عالی دارد و با آنها بازی می‌کند و نتیجه می‌گیرد اما در یک فصل طولانی مصدومیت، محرومیت و مریضی هم هست و اگر بازیکنان ذخیره کارآمدی نداشته باشند به مشکل می‌خورند.

*در ایران با بازیکنان ذخیره درست کار نمی‌کنند. اینجا در آلمان بازیکنان ذخیره و آن سه چهار نفری که به میدان نرفته‌اند بلافاصله بعد از بازی در زمین دیگری یک تمرین سنگین انجام می‌دهند چون می‌گویند اگر برویم داخل اتوبوس و بعد هواپیما دیر می‌شود اما در ایران همه چیز کند انجام می‌شود و بازیکنان ذخیره از بین می‌روند. خوبی استقلال و پرسپولیس این است که بازیکنان ذخیره همیشه در حال جان کندن هستند تا بازی کنند و رقابت بالاست اما مثلاً در تیمی مثل گل‌گهر ممکن است بازیکنی بعد از سه هفته نیمکت‌نشینی بگوید امیرخان من را دوست ندارد و دنبال جدایی می‌رود. در پرسپولیس و استقلال اما بازیکن چون نمی‌خواهد افت کند باید کار کند و خودش را برساند پس در پرسپولیس موتور تیم همیشه روشن است.

*بزرگترین باشگاه‌های اروپایی هم قبل از بازی‌های لیگ قهرمانان ممکن است به ضعیف‌ترین تیم‌های لیگ‌شان ببازند اما در طول فصل جوری پیش می‌روند که قهرمان باشند. می‌دانید فرق بایرن با دورتموند چیست؟ چرا دورتموند با وجود اینکه بهتر بازی می‌کند قهرمان نمی‌شود. آنها قبل و بعد از بازی‌های لیگ قهرمانان مدام شکست می‌خورند چون ظریف بازی می‌کنند اما بایرن چون پولدارتر است و ذخیره‌های بهتری دارد بعد از بازی‌های بزرگ نفرات ذخیره‌اش را جایگزین می‌کند و نتیجه می‌گیرد. این تفاوت است. شما بروید تاریخ دربی‌های تهران را نگاه کنید و ببینید چند تا دربی را با اینکه پرسپولیس برده اما هفته بعد شکست خورده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرسپولیسم ارزوست

      یک تحلیل کاملا درست که متاسفانه بعضی از هواداران بی منطقی میکنن و دلیل این مدل بازی کردن بازیکنان پرسپولیس را نمیدانند یا نمیخواهند که بفهمند

    • آبی آسمونی

      خدای من لنگ را با چی مقایسه میکنید؟!

      پاسخ ها

      • پرسپولیسی قدیمی

        حسادت حسادت چقدر اسفناکِ که یک نفر چنین دیدگاهی داشته باشه و صرفا از روی تعصب کور کورانه چنین حرفهای پوچ بی معنی بزنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج